10/11/2015

De Oleander

.
Nog steeds Geefmaand November.
Ik heb iets aan mezelf, maar ook aan "iets" anders gegeven.
Namelijk...

Ik vond een Oleander bij het Grof Vuil.

Ja echt! Een mooie grote Oleander.


Ik vond dat niet leuk, dat die daar stond: zo afgedankt en eenzaam.
Ik keek er naar en nog eens en ik dacht: "Ik neem 'm mee!"


Het is een mooie grote gezonde Oleander...
Eenmaal thuis de plant toegesproken, een nieuwe pot gegeven en wat aarde.
Ik hoorde de Oleander een soort van knorren van geluk. Ja, echt waar!!
Op de tafel staat ook nog een soort van afdankertje van iemand: een uit z'n voegen gegroeide geranium...


Die krijgt nog een nieuwe pot en verse aarde.
Maar die moet nog even van de schrik bekomen, dattie zomaar weggeflikkerd is.
Eerst maar eens op adem laten komen...



11 comments:

Marjolijn. said...

Mooi van de containerbak gered...!
Die Oleander krijgt bij jou weer opnieuw het leven.
Goed gedaan meis.

gerdaYD said...

Jij hebt met deze goede daad twee vliegen in één klap geslagen: de oleander blij gemaakt en ook jezelf want die zal je daar beslist voor belonen door volgend jaar weer volop te bloeien. Hoe kan het ook anders met zo'n zorgzame tante als jij lieve Marlou?

Lutje said...

als ik zoiets zag staan zou ik gewoon niet weten wat ik er mee moet, ik zou het gewoon laten staan en denken dat ze dood is of zo, maar jij gaat ze natuurlijk zo vertroetelen dat ze ik weet niet hoe mooi gaat bloeien

די מריו said...

we leven nou eenmaal in een weggooimaatschappij en zelfs levende dingen worden weggegooid. Hoe is het toch zo ontstaan.. Gelukkig ben jij de reddende engel.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Iets nieuws.!
Asiel geven aan planten.
Dat gaat een trend worden.
Ze tot bloei brengen, totdat ze zelfstandig kunnen leven.
Een mooi gebaar, Marlou.

John said...

Mogguh Marlou,

Je hebt een plant, nee twee planten gered van een vreselijk einde.
Ze zullen het goed hebben bij jou.
Je gaf ze een tweede leven :)

Doeg

Petr@ said...

Wie gooit er nou een oleander weg??
Daar ga je nog veel van genieten Marlou!
Hij moet wel naar binnen in de winter, kan niet tegen vorst.

annette said...

O, een Leander!

Ik had een hele grote bossige in de Rozenstraat.
Mijn moeder zou oppassen toen ik op vakantie was.
Hij stond buiten tussen andere planten.
Bij thuiskomst zag ik later dat hij dood was....

Ik ben het nog niet vergeten!
1975.

Fijn zo'n plantenredster als jij!

KUS!

Annette

Sjoerd said...

Wie doet nu zoiets.... Een Oleander weggooien, die had ik ook meegenomen.

klaproos said...

ohhhh wie doet dat nou? als je 'm maar binnen zet als het gaat vriezen dan komt het wel goed loutje, ik zie hem al mooie bloemen geven aan je,
als bedankje,
heerlijk, ik gun ze je van harte

xxx

Mirjam Kakelbont said...

Ongelofelijk! Een of ander ondankbaar kreng vond zeker dat de Oleander niet genoeg gebloeid heeft deze zomer? Laat haar maar een poepie ruiken, Marlou!
Ik hoop dat je de plant volgende zomer moet ondersteunen vanwege de zwaarte van de bloemenvracht :-)
Ik vind het een heel goede daad van je.
Liefs en een pakkerd