15/12/2016

Het verloren hoorapparaat...

.
Je weet inmiddels wel, dat ik slechthorend ben.
Dat is voor mij niet erg en voor jou ook niet, want ik heb twee prachtige peperdure piepkleine hoortoestelletjes, waar ik alles haarfijn en haarscherp mee kan horen.
Zelfs jouw zuchten kan ik horen, dus kijk maar uit!
Je snapt zeker wel, dat ik ontzettend zuinig ben op die twee juwelen in mijn oren.
Maar toch... ondanks dat raakte ik mijn rechter hoorapparaatje kwijt.
Hoe kan dat nou, vraag jij je af. Ja... ik hoor het je zeggen! Echt wel! Ik hoor alles...

Ik zal het vertellen:
Ik deed mijn apparaten uit, toen ik in de trein stapte. Treingeluid is nogal hard, vandaar dat ik ze uitdeed. En ik hoefde toch niet te luisteren...
Toen heb ik iets doms gedaan: ik deed mijn apparaatjes los, ja... los.... LOS! in mijn jaszak.
Dom dom dom. 

Eenmaal thuis ontdekte ik, dat ik er eentje kwijt was.
Godsgloeiende godver!
Mijn tas wel drie keer omgedraaid.
Mijn jaszakken wel drie keer nagekeken.
Niks! Nergens... Weg!

Meteen op de fiets naar de winkel, waar ik nog even binnen was geweest: niks te vinden.
Het buro gevonden voorwerpen van de NS gebeld en gemaild: niks!

Diep bedroefd was ik. Je moet weten, dat die dingen onbetaalbaar zijn. Snotverjume en nog eens snotverjume!

Maar nu komt het!
Twee dagen later: De zon schijnt en ik ben zomaar blij en dans door de gang naar het zonlicht toe en ik dans weer terug en dan... wordt mijn hoofd naar rechts "getrokken" en wat sien ik?????


Zie je het?
Zie je dat gekke sleutelhangertje en zie je dat rare armpje van dat gekke poppetje?

Hoeraaaaaa! Halleluja niks aan de handa!
Ik blijf dansen...





14 comments:

Marjolijn. said...

Gelukkig is het apparaatje weer terecht.
En jij kunt alles weer goed horen.
Fijne dag vandaag.

Lutje said...

volgens mij danste je nog harder en sprong in het rond :o)
hahahah
ik ben blij dat ie terug is

די מריו said...

Dat is nog eens geluk hebben.. Maar geluk dwing je ook af zeggen ze weleens. Dus als je maar vaak geeft, dan krijg je ook vaak wat. En in dit geval heb je wat gekregen van een lieve onbekend persoon.

Love As Always
Di Mario

John said...

Nu moeten wij dus weer gaan fluisteren want je hoort alles :)
Nee, wat een geluk had je hier. Kwijt maar niet echt kwijt.
Doeg

gerdaYD said...

Oooo fantastisch lieve Marlou, het zat dus de hele tijd aan dat poppetje vast. Blij voor je dat je het terug vond want ik weet hoe duur die dingen zijn en je hebt ze hard nodig om goed te horen!

Jelle Droeviger said...

Snotverju, dát is mazzel.
Daar hoor ik van op.
Ongehoord, zulk een gelukkige afloop.
Maar luister eens: zo'n kostbaar toestelletje hoort ook in een doosje thuis.!

Jelle Droeviger.

Ferry - Jacqueline said...

Je moet gehoorapenraat doos meenemen. Daar kun je voortaan daarin doen. Zo klein kun je makkelijk verliezen. Je hebt puur mazzel dat je weer terug is. Het is dure ding. Heel slordig van jou. Je moet maar zuinig zijn. Los in de jas kun je niet meer doen.

Petr@ said...

Wat een gelukkie Marlou! Nu kon je nog een vreugdedansje erbij maken!
Ik weet dat ze onbetaalbaar zijn, mijn stiefvader is er ook eens een kwijt geraakt, gelukkig ook terug gevonden, in de auto.

Liefs Petr@

klaproos said...

whohohohoho, je mag het kerstvrouwtje spelen dit jaar, dat danst de hele dag met haar mannetje:-)

heerlijk hé, dat je het weer terug hebt,
ik vind het héél erg fijn voor je,

dag ballerina,
xxx

Annette said...

Haha prachtig! En die andere foto: whahahahaha.
Dan zijn dit toch wel betere tijden, hoewel je zo'n toeter niet gauw kwijt zult raken :)

Hilko heeft ook twee van die kleine beestjes.
Onzichtbaar.
Maar ik hoef gelukkig niet meer zo hard te praten.

Lieve liefs van Netje <3

Mirjam Kakelbont said...

Volgens mij is dit niet gewoon, hoor Marlou. Dit is pure tovenarij! Dat poppetje met dat rare armpje hing daar zo ineens en dat noem jij gewoon? Ik denk dat je geholpen bent (-: Je mag zelf kiezen door wat voor soort engel ♥ Hij/zij vond gewoon dat je het verdient omdat je zo'n mooi mens bent!Hartstikke echt!
DIkke knuffel, ik ben zó kerstbal-achtig blij voor je.
Dag dag. Ik ook van jou ♥
Kakelino

Anonymous said...

Ja, ik ken het, even gedachteloos die peperdure dingen wegstoppen. En dan is er opeens eentje weg. Het gebeurde mij ook en ik was teneinde raad. Zoeken, zoeken, zoeken. Of zou hij in de badkamer in de wc gevallen zijn? Dan kon ik het helemaal schudden.....
Uiteindelijk vond ik hem in de wasmand in een onderbroek, nou ja....
Aja

christiene said...

Ha Marlou,
ja dat is even schrikken,maar wat een geluk!
ze zijn weer compleet,je kunt ze echt niet missen.
wat zei je ook al weer?
en zo heb je ook een mooi verhaaltje.
groetjes Christiene.

Villa Zeezicht said...

Hahahaha, wat geweldig dat je sleutelhanger je apparaatje 'gevangen' had ;o) Volgens mij dans je nu nog steeds :)!