02/10/2019

McDonald is killing

.
In het Bolwerk (Haarlem) waar ik iedere maandag met het hondje loop staat een bank.
En op die bank is iets getekend:


Oh jee... een beetje klein.
Ik zal de tekening wat dichterbij halen:


We killin' you...
De M van McDonald's is omgekeerd, maar je herkent het meteen...
En dat van dat killin' you...  zou zomaar eens waar kunnen zijn.
Laatst zag ik een aflevering van Brieven uit Andalusië en de schoonvader (uit Nicaragua) maakte een filmpje van de omgeving en dit is wat hij zag en zei:


De plaag van deze wereld: McDonald's. En het woordje "helaas" erbij.
Ik ben het wel met hem eens.
Hoewel... als wij op reis zijn gaan we graag even pauzeren bij McDonald's. Niet om dat vette ongezonde voer te eten, maar voor het gratis internet en een bakkie cappuccino (kost maar 1 euro).
Hier zie je een foto van de macht van McDonald's:


Bijna overal in de wereld zie je die aparte gele M.
Nou... als ik in Vietnam ben ga ik echt geen McDonald's eten. Dan ben ik in de kleine toko's te vinden...
En wat dacht je van gewoon lekker tapas eten in Spanje!
Maar goed, dit terzijde... 

Heb je ook ooit de documentaire gezien van die jongeman (Morgan Spurlock) die de uitdaging aanging om 30 dagen lang bij  McDonald's te eten: ontbijt, lunch en avondeten?

In 30 dagen spendeerde hij 850 dollar, kwam 12 kilo aan, zag zijn cholesterolgehalte met de dag stijgen, kreeg last van zijn lever en werd zo depressief als een ouwe deurmat...


Misschien komt die docu nog eens op tv. Echt schrikbarend. Moet je zien! (Titel: Super Size Me!)
Nou... genoeg over McDonald's. Als je meer wilt schrikken klik dan hier op: (Top 10 dodelijke ingrediënten bij McDonalds)



We eten gewoon gezond en straks weer heerlijke Hollandsche stampotten.



"Wat eten jullie vanavond?"
"Stamppot!"
"Alweer?"




18 comments:

klaproos said...

stampot :-) om die reclame moeten beckie en ik altijd zo lachen :-)

och loutje, 2 keer per jaar eet ik mac.... en soms maar een keer, dat moet kunnen vind ik:-)
maar het is wel erg ja, dat ze zó machtig geworden zijn... waar gaat het nog om..

blijf jij maar lekker bij de hollandse gezellige pot :-)

smakelijk eten voor vandaag,
aardappeltjes in de schil, sperzieboontjes op franse wijze, en een saucijs, dat is mijn maaltje, voor vandaag,
heb het goed hé

xxx

Lutje said...

deze avond eten we frietjes van de frituur
hier vlakbij ligt een mac en andere kant een quick
als ik eens ga , ga ik naar de mac
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Eten van de Mac, een enkele keer moet kunnen.
Maar ik eet ook liever een lekker stamppotje...!

Jelle Droeviger said...

Ja, McDonald's speelt in op de gemakzucht van de mens.
Het eten daar is gezond en ongezond, gemakkelijk, lekker, voordelig, en stijlvol.
Dus.. gáán met die banaan.
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Eerlijk?? Ik kom nooit bij Mac. In Nederland niet en daarbuiten pakken we een terrasje of leuk klein tentje. En die stamppot ? Ja, heerlijk. In alle soorten en smaken.

Ferrara said...

Zelfs toen ze nog klein waren kwamen we met de kleinkinderen niet bij de Mac, dat lieten we aan hun ouders over. Ik ben absoluut geen fan van reclame, maar op de meisjes van de stamppot kan ik me nu al verheugen.

Edward McDunn said...

Eén keer per jaar eet ik bij Mac, en dan heb ik het ook wel weer gehad. De reclame met die meisjes over stamppot, vind ik erg leuk "dat is toch geen stamppot?" Wat kunnen oude deurmatten depressief zijn hè? hahahahaha!

Bertiebo said...

Wij hebben 1x bij MacDonalds gegeten. Heel lang geleden. We vonden het niet lekker, dus dat was meteen de laatste keer

nicole orriens said...

Ik vind het treffend gedaan op dat bankje! De film Supersize me heb ik gezien, en vond ik erg leuk om te zien. Vooral in het begin als hij in een Big Mac bijt en verzucht: 'A little piece of heaven.' Maar inderdaad wordt hij er uiteindelijk niet bepaald beter van.

Sjoerd said...

Mijn dochter en schoonzoon zijn bij twee verschillende vestigingen restaurantmanager.

Rebbeltje ★ said...

In mijn hele leven pas 1 x geweest en dat was geen s6 grijnzzzz
Dus je raad het al...zelfs de kleinkinderen gaan liever naar een pannenkoekenhuis dan daar naartoe.
Wij gaan een macaronieschotel uit de oven eten al krijg ik nu spontaan zin in stampotten ;)
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

De keren dat ik (min of meer noodgedwongen) ben geweest om een hapje te eten, zijn op één hand te tellen. Ik ga veel liever naar de snackbar op de hoek. :-)

Hilly Nicolay said...

Vanavond stamppot gehad met uien uit eigen tuin. Heerlijk.

Een paar keer per jaar kom ik bij Mac, ik vind het dan best lekker eten:)
Ik neem steevast een milkshake erbij.

Fijne avond met groetjes,
Hilly


Tine de Jong said...

Stamppot is wat we ook vanavond op het menu hadden en waar vele variaties in zijn te maken en bij Mac Donald komen wij ook zelden. Ik hou van vers en zelf gemaakt want dan weet ik dat het smaakt en ik ook geen krampjes ontvang in darmpjes die al zo weinig kan verdragen. En ook met het gratis internet pas ik even op want ook daar zijn vele hackers aan de top. Zij kijken altijd wel mee. Groetjes en fijn dat je mijn eenvoudige woorden mooi vindt. Bedankt voor je reactie op het land van mijn gedachten.

Logbankje said...

Dit is meer dan een logbankje, een met een waarschuwing.
McDonald's is niet een van de betere restaurants.
Ook lekker stamppot hachee gegeten. Hans

Karel said...

ha die Marlou
ik loop die M overal voorbij , erger nog , ik was er nooit ook maar 1 x binnen :)
maar ik kijk wel al uit naarde stamppotten mmmm

je zou me doen blozen , als ik wist hoe :)
met je mooie worden over m'n foto's
mag van mij morgen regenen hoor dan heb ik een rustdag hihi

alvast een slaap wel groet

vilterietje said...

Wat zit er in de koffie van de Mac?

mirjam kakelbont said...

Gatsie, wat er allemaal in dat "vreten" zit. Sorry, dat kan ik geen eten meer noemen. Ik heb daar al jaren niet meer gegeten. Ik ben sowieso tegen de plofkip die ze daar serveren. Dat klinkt misschien lullig, want in mijn eentje verander ik de Mac niet maar ík weet dat ik er niet aan meedoe (-: Roos wel en die geniet er nog van ook. Tja, volwassen. Weet je wat? Laten we het maar op meerderjarig houden.
Jij ziet een afbeelding op een bankje, gaat op onderzoek uit en ontdekt dan dit...Ik vind je zo'n geweldig mensch ♥