30/10/2019

Boven op de berg

.
(Eerst even over de gondel-tocht naar boven... Er kunnen 100 mensen in de gondel, maar... wij zaten er slechts met een stuk of 15 in. Scheelt toch!)

Je gaat natuurlijk niet een berg op om er alleen maar koffie te drinken en er daarna meteen weer vanaf te gaan.
Nee... eerst gaan we naar een uitzichtsplateau, via een enorme roofvogel, waar ik graag even bij ga zitten. Ik klim er in:


En dan... IK KAN VLIEGEN!


Dit geeft me een groot gevoel van vrijheid.
Ik heb gewoon wat met roofvogels. En deze is wel heel bijzonder, ik vlieg gewoon een eindje mee!
Na dit kunstwerk lopen we naar een uitzichtplatform. Eigenlijk helemaal niets voor hoogtevrees-klantjes, maar het is mooi en stevig gemaakt, dus ... niks aan de handa en je wordt beloond met een superuitzicht! 
(Als je tenminste de tijd neemt om van het uitzicht te genieten!)


Morgen gaan we nóg hoger, naar de Filzenkogel, op 2227 meter hoogte!
Dat wordt de dag daarop spierpijn, dat kan ik je nu wel al vertellen.
Kan me niks schelen: ik wil er gewoon op!


15 comments:

Lutje said...

oh hoe fijn is dat, het is de moeite
dat is vakantie, doen wat je wil en graag doet
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Fijn dat jullie genoten hebben van het mooie uitzicht...!

J en F. said...

Gondel was maar 15 mensen erin. Was te rustig geweest in de gondel. IK KAN VLIEGEN....wat prachtig adelaar om te zien? Je kon mooi zitten daaronder de adelaar. Het kan wel voorstellen dit geeft je vrijheid. Filmpje is zeker geweldig hoe je manlief hardloop. Mooie uitzicht hebben daar. Jullie kregen spierpijn van het geloopt. Hoogte is zeker daar heel erg hoog. Pffff... Echt niks voor mij. Dan ben ik gelijk ziek. Zo erg bij bij. Ik vind wel jammer voor mij. Jullie hadden daar leuk gehad in de hoogte.Fijne dag. Groetjes J&F.

Bertiebo said...

Ik geniet mee vanaf de grond!

Sjoerd said...

Dat word beslist je nieuwe kopfoto...

klaproos said...

WOWWWWW die is supertof loutje,

"aai believe aai ken flaai"

geweldi,
Ja voor een beetje spierpijn heb je wel baaje veel plezier en schoonheid gekregen toch :-)

heb het fijn op deze koude, maar zonnige woensdag
xxx

Karel said...

mogge Marlou
schitterend daar
maar ?
je verloofde heeft weinig van het uitzicht pint genoten hihi
wandelen jullie morgen omhoog , ik zou het doen
vandaag wandel ik zelf in de uiterwaarden , net een stukje lager
fijne dag groet , karel

Karel said...

Ja dat waren bloemen van eergisteren hoor , het is verbazingwekkend wat er nog bloeide
Maar afgelopen nacht flinke vorst aan de grond , dan is het snel gedaan 😇😁😋
Ik ben onderweg voor een kleine wandeling bij Zaltbommel
Geniet de dag

Hilly Nicolay said...

Dat was heerlijk genieten he Marlou...

Leuk die foto met de roofvogel, even vliegen...:)

Heb een fijne woensdag.

Groetjes,
Hilly

Edward McDunn said...

Wat een prachtig en bijzonder kunstwerk van die Roofvogel, en het uitzicht is geweldig hè? Een leuk filmpje Marlou.

Jan K. alias Afanja said...

Die roofvogel is inderdaad mooi en hij staat je goed. :-)
Het uitzicht zal vast wel adembenemend zijn, maar ik heb al spierpijn van een uurtje ronddwalen in de Ecokathedraal, dus laat maar.

Rebbeltje ★ said...

Ha dat was wel een heel snel flitsbezoekje van je verloofde hihi
Maar kan me voorstellen dat je op die hoogte aan vliegen denkt...prachtig
Groetjes

Jelle Droeviger said...

Heerlijk, zo hoog.
Heel dapper van je verloofde om langs dat uitzicht-punt te sprinten.
Zeker hoogtevrees of zo.
Samen dingen doen is wel fijn hè.

Jelle Droeviger.

Hans said...

Je slaat je vleugels uit en stijgt bijna op.
Haha, het uitzichtplatform werd wel erg snel genomen.
Een mooi land, ben er zelf ook regelmatig geweest. Hans

mirjam kakelbont said...

Hello maai dier ♥
Wat een gave foto van jou samen met die roofvogel! Je bent een echte Pippi (-:
Hoe hoger hoe beter. Wij fietsten vaak 's zomers tegen bergen op waar 's winters geskied werd en telkens dachten we als we bovenaan het hoogste gondelpunt waren, daar ook de top was. Nee dus, moesten we nog verder omhoog fietsen. Stiekem vonden we het wel lekker.
Dikke liefs van Kakelino ♥