20/02/2020

Het NOORDERLICHT

.
Half maart gaan we naar IJsland.
Ik wil zo ontzettend graag het Noorderlicht zien en na de tegenvaller van vorig jaar in Lapland gaan we het nu nog een keer proberen.
Op IJsland dus.
Maar dat is pas over een maand!!
Nou is mijn lieve koorvriendin Marjon op vakantie naar de Lofoten.
En wat denk je?
Die heeft het spektakel daar mogen zien!
Ik mag een paar van haar foto's op mijn blog zetten:



Ohoh Marjon,wat ben jij een bofferd!
Wat is dat toch mooi en ik hoop écht dat ik het over een maand te zien krijg.
Het is een grote droom van me.
En als ik het op IJsland niet te zien krijg...
Dan probeer ik het later nóg een keer. 
En nóg een keer.

Maar eh... nu vraag je misschien: waar liggen de Lofoten eigenlijk??
Links van Noorwegen ligt dit eilandenrijk. Gedeeltelijk schiereiland, maar ook losse eilanden.
Vorig jaar zijn we ook in Narvik geweest. Daarvandaan zou je met de boot naar de Lofoten kunnen gaan. Ideetje, Henry??

Ik vond er trouwens nog een mooi blog over van (klik:) Megan en Aram.

23 comments:

Lutje said...

ik ga in mei naar die streek, de bovenkant van europa verkennen, en als ik deze foto's zie krijg ik er nog meer zin in
.* Een @->- voor jou.

Jacqueline en Ferry said...

IJsland is zeker mooi om noorderlicht te zien. Ik heb dit ook nooit gezien. Verleden jaar was tegenvaller geweest voor jullie. Hopelijk zie straks wel in Maart.Prachtig foto's. Hele belevenis om te zien voor jullie. Fijne dag. Groetjes J&F.

די מריו said...

Wat mooi zeg, op zich hoop ik voor je dat je het volgende maand ziet, maar de andere kant ook weer niet. Want dan weet ik zeker dat je nog een keer die kant op gaat om dat prachtige land daar te zien.

Love as always
Di Mario

Bertiebo said...

Deze keer gaat het vast lukken, Marlou!

John said...

IJsland is ook nog eens ontzettend mooi. Ik denk dat je je ogen uit zult kijken als jullie daar zijn. Nu met deze foto's al heel wat voor genieten.

klaproos said...

ohhhhhhhhhhhhhhhh Ik gun het je toch zo heel erg veel loutje,
dat het geluk aan jullie kant mag zijn,
ik denk dat er een betoverende verslavende werking vanuit gaat..
een droom die uitkomt, en die je nooit meer vergeet..

ik ga héél hard duimen voor jullie,
en "gelukkig" zie ik je nog voor die tijd :-)

"jippie "

xxx

Karel said...

mogge Marlou
dat is een mooi vooruit zicht
en anders een andere keer enz enz , leest Henry je blog , anders weet hij je ideetjes niet :)
mooie site achter de link

ja een medeblogster heeft mij besmet met het dierentuinbezoekvirus
ik ben blij dat je m'n foto's mooi vind
groetjes , Karel

Sjoerd said...

Ik zou het best wel eens willen zien, maar ga er echt niet voor naar IJsland.

Edward McDunn said...

Ik hoop van harte, dat je dan meer geluk hebt, het lijkt mij een fantastische belevenis.

sjannesblog.com said...

Ik ken nog iemand met dezelfde droom................ooit

Jelle Droeviger said...

Aaa, jaaa, het Noorderlicht, een wonder is het.
Ik hoop het ook nog eens mee te maken.
En ook mijn oude moeder (108 in mei) wil het graag eens zien.
Maar dan moet ze wel mee naar het Noorden, want hier op Terschelling, weinig kans...
.
Jelle Droeviger.

Tine de jong said...

De foto's zijn zeker mooi en ben dan wel benieuwd of jij het ook mag gaan beleven. Veel over gehoord al en ook gelezen maar ik geniet wel hier van jouwe fotografie als je er bent geweest. Dan kan je deze droom ook van je doe lijstje afhalen. Dus nog even geduld en wellicht wordt je wens dan ook vervuld.

Rebbeltje ★ said...

O wat een fijn vooruitzicht
Dochter was er samen met vriend..
Een reis om nooit te vergeten.
Net zoals hun rondreis in Amerika.
Wij komen niet verder dan Europa hihi
Hoop echt dat deze reis jullie brengt wat je ervan verwacht...
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Hopelijk heb je meer geluk dan de vorige keer. En geluk heb je nog wel nodig, want we zitten nog steeds in het zonneminimum. En dan is de kans op poollicht nu eenmaal wat kleiner.
Ik wacht wel op het volgende zonnemaximum, misschien krijgen we dan in ons land ook weer eens zo'n mooie poollichtshow als in oktober 2003: https://afanja.com/2013/10/29/poollicht-29-10-2003-uithuizen-gr/

vilterietje said...

Wondermooie wens van een zeer bijzonder mens
Hopelijk komt het niet uit volgende maand en kun je nog heel vaak gaan zoeken naar het licht ❤️💛💚

Ferrara said...

Wat hoop ik voor je dat het dit keer lukt en dat je ons op eigen foto's kunt trakteren.

Vilterietje said...

Wondermooie wens van een zeer bijzonder mens
Hopelijk komt het niet uit volgende maand en kun je nog heel vaak gaan zoeken naar het licht ❤️💛💚

Mary said...

O wat fantastisch!!! Het lukt dit jaar vast wel en anders volgend jaar weer een kans. Heerlijk voor je.

Liefs, Carla said...

Ja lieve Loekie, ik wist het al wel van IJsland, maar dit zijn schitterende foto's van het Noorderlicht.
Kun je niet alvast een bestelling plaatsen voor half maart?
Aan mij zal het niet liggen.
Ik stuur het Noorderlicht de komende maand van de Lofoten naar IJsland

Hans said...

Nou dat is fantastisch om naar IJsland te gaan.
Een bijzonder stukje van de wereld.
Wens je nu al een prachtige vakantie. Hans

Hans said...

Finkers vind ik een geweldig mens. Hans

Hilly Nicolay said...

Ik zal voor je duimen Marlou!

Groet,
Hilly

Unknown said...

This is how my partner Wesley Virgin's tale launches with this shocking and controversial VIDEO.

You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he unveiled hidden, "mind control" secrets that the CIA and others used to get everything they want.

THESE are the exact same secrets lots of celebrities (notably those who "became famous out of nowhere") and top business people used to become wealthy and successful.

You've heard that you utilize only 10% of your brain.

Mostly, that's because most of your brainpower is UNTAPPED.

Maybe this expression has even occurred INSIDE OF YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years back, while driving a non-registered, beat-up bucket of a car without a license and $3 on his bank card.

"I'm very frustrated with living paycheck to paycheck! When will I become successful?"

You took part in those types of conversations, ain't it so?

Your success story is going to start. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

WATCH WESLEY SPEAK NOW