19/02/2020

Vakantie!

.
Eerst maar even dit: bedankt voor de fijne reacties en bemoedigende woorden. Ik heb er veel aan en moest wel even traantjes laten, maar daarna werd ik weer heel blij...
En, wat betreft de titel: nee hoor... ik ben niet weg, maar ik heb wél vakantie.
Normaal gesproken repeteer ik op de woensdag met het koor, maar dit keer dus niet, want het is vakantie.
Wat voor vakantie eigenlijk? Crocus?? Voorjaars??
Ik ben er sinds het pensioen helemaal uit, want ik heb nu gewoon altijd vakantie en kan gaan en staan waar en wanneer ik wil.
Toch is mijn leven best wel georganiseerd.
Ik heb zo mijn vaste afspraken. Elke dag eigenlijk wel.
En woensdag is de koor-dag.
Maar, ondanks de koorvakantie ga ik straks wél zingen, want ik doe mee met een Monteverdi-scratch-dag, aanstaande zondag in het Muziekgebouw aan 't IJ in Mokum. Dat is een hele dag repeteren en aan het eind van de repetities een concertje in de hal, met voor het publiek een glaasje wijn in de hand. Leuk toch?!
Nou is Monteverdi bere-moeilijk. Echt wel! Dus het komt goed uit, dat ik vakantie heb van mijn gewone koor om lekker thuis aan mijn eigen piano te oefenen.
Hier kun je een stukje van één van de muziekstukken, het Cantate Dominum, beluisteren.
Gezongen door mooie jonge stemmen en allemaal uit het hoofd:



Wat een tempo he!
Nou... ik kan het nog niet de helft zo snel. Dus ik moet echt aan de bak. En uit het hoofd zingen kan ik echt wel vergeten...
Maar ik denk, dat het een top-dag wordt en zal je zeker laten weten hoe het was! Misschien heb ik er dan ook een fotootje bij...


15 comments:

Lutje said...

ik weet zeker dat er een fototje volgt :o)
-en inderdaad, reacties kan wat losmaken bij een mens
.* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Lekker zingen meis, altijd goed voor lijf en geest...!
Veel plezier...!

John said...

Mijn leven is ook erg georganiseerd. Ik functioneer dan gewoon het beste. Structuur is gewoon goed. Sommige reacties zijn een feest.

Jacqueline en Ferry said...

Het is vakantie. Het is gisteren ook op gevallen bij supermarkt. Haast niemand. Krokus vakantie. Filmpje is zeker mooi. Lekker gewoon mee zingen. Heel goed voor je. Sucees. Fijne dag. Groetjes,J&F.

Sjoerd said...

Een heel mooi stukje, ik ga er vanuit dat jullie dat ook mooi brengen. Henry zal zeker een mooi mooi beeld produceren.

די מריו said...

Structuur heeft iedereen wel nodig en dat is een groot goed. Ga jij maar goed oefenen... En dan zondag zingen en genieten.

Love As always
Di Mario

Edward McDunn said...

Ik heb ook zo mijn vast patroon, en ben best wel een beetje van slag, als het een keer anders moet. Fijn dat het zingen je zoveel voldoening geeft Marlou. Je hebt dus een eigen piano, en ook nog buren? (geintje)

nicole orriens said...

Wat leuk dat je in een koor zingt zeg. Wat voor stem heb je dan? Alt of sopraan?
Bij ons is de krokusvakantie/voorjaarsvakantei pas volgende week.

vilterietje said...

Loutje sing a simpel song of freedom....montoverdi....Zet m op! Je kunt T

Tine de Jong said...

Had al eens filmpjes van je gezien en dat vond ik al erg mooi.zingen maakt vrolijk en houd ook de stembanden open. Hier ook beiden met pensioen maar net als jij toch elke dag druk maar dan wel in gezellige sfeer en niks moet. Wens je mooie dagen en geniet maar heerlijk van alle momenten op je pad. LG, Tine

Rebbeltje ★ said...

Je gaat er weer voor...top!

Ja reacties kunnen wat oproepen of helend werken
Als je dan zo een reactie terugkrijgt...

Je reactie op mijn logje van vandaag was zoooo mooi…
Het raakte een gevoelige snaar op een heel positieve manier.
Dank je wel !!!
Soms besef je als blogger niet half hoeveel impact een reactie kan doen ontstaan bij een mede-blogger. Deze was wel héél speciaal.

Lief hè ?
En zo volgen we elkaar en soms heb je er wat aan...
Groetjes en s6 met oefenen

Karel said...

ha die Marlou
wat is dat vakantie , ik heb geen vakantie dagen meer :)
dat is zeker een moeilijk stuk muziek , maar het gaat je lukken hoor
jij hebt je hobby zingen
ik wandelen en sinds kort dierentuinen bezoeken , en proberen te fotograferen :)
fijne middag groet

klaproos said...

ik vind het prachtig en j wel erg snel, maar jij bent inmiddels zo'n crack, ik denk wel dat jij het kunt loutje,

Webbie zijn een fijn soort mensen hé, ze worden je vrienden:-) de meeste dan toch.. sommige nooit.. mja..
vakantie :-) wat gaan we doen :-)

xxx

Ferrara said...

Veel plezier en vooral genieten.

Hans said...

Weer een mooie uitvoering, dat is toch goed voor een mens. Hans