.
Bij de kathedraal hier aan de Leidsevaart is een loopbrug gemaakt tussen twee torens. Kijk maar eens hoe gaaf en ook... hoe hoog!
Sinds een tijdje kun je naar boven klimmen om over die brug te gaan en de wijde omgeving te bewonderen.
Niet echt iets voor mensen met hoogtevrees, maar gelukkig heb ik daar helemaal geen last van.
Het is een enorme klim!
De torens zijn 60 meter hoog en daar kom je dus via een prachtig gemetselde ronde trap.
De eerste toren waar je doorheen klimt is de Vrouwentoren.
Waarom die zo heet? Ik stel me zo voor, dat de nonnetjes daardoor vroeger naar boven gingen
Maar ik stel me wel vaker iets voor en dan is het gewoon niet waar... maar ja...
De andere toren heet... je raadt het al: de Mannentoren.
En die twee torens zijn nu dus met elkaar verbonden.
Onderweg maar boven heb je een pracht zicht in de kathedraal, oei oei... ook al zo hoog...
Dan loop je door allerlei gangetjes naar de klokken en kijk uit, als die gaan beieren, want dan gaan je oren er aan!
En tot slot... het licht!
En het fantastische uitzicht!
Het was een geweldige ervaring.
Henry vond het zelfs zo bijzonder, dat hij zich heeft opgegeven als vrijwilliger.
Goed he!
Hier is een filmpje van RTV Noord-Holland.van twee minuutjes... Dan heb je een beetje een idee:







