Showing posts with label November geefmaand. Show all posts
Showing posts with label November geefmaand. Show all posts

01/11/2021

November Geefmaand

Het is weer november en ik ga weer bloggen... en hier is het eerste kadootje: The Miracle Garden oftewel... de wondertuin.

Ik kan de tuin niet weggeven, maar wel een heerlijke wandeling er doorheen. 

Ga je mee?

Bijna in het midden in Amsterdam ligt het Erasmuspark en ín dat park heeft beeldend kunstenaar Elspeth Diederix met een prijsvraag van Let It Grow een groot stuk grond: 800 vierkante meter gewonnen om er een Miracle Garden van te maken. 

Een tuin als kunstwerk om de wereld van bloemen en planten dichter bij de mensen te brengen.

Kijk... hier staat Elspeth het één en ander te vertellen, want dat wil ze graag. 

Het verhaal van de Wondertuin.


Samen met nogal wat enthousiaste vrijwilligers uit de buurt onderhoudt ze de tuin en werkelijk... het is een pracht!
Trouwens dat hele Erasmuspark is ook een pracht. 


Zie je de vlinder?
Het jubelt van de vlinders en bijen in de tuin.


Deze floxen... die wil ik ook wel in de tuin. Wat een mooie roze weelde:


Er bloeit nog best wel veel en daar houd ik van! Al die kleuren en geuren: heerlijk genieten.
Het is nu tijd om de bollen in de grond te zetten.
Gelukkig heeft Elspeth er ook een zak met geld bij gewonnen, dus er is genoeg om bollen te kopen.

En nu staat ze op de nominatie voor nóg een prijs: de Amsterdam Prijs. Als ze die wint, dan gaat ze er megaveel bollen voor kopen en die, samen met haar vrijwilligers, in de tuin planten.

Ik wou dat ik in de buurt woonde.
Dan ging ik lekker mee wroeten in de aarde van die mooie Wonder Tuin...

Op Instagram is ze te volgen: https://www.instagram.com/thestudiogarden/?hl=nl

En hier nog een toetje van Henry: de Dagpauwoog op de herfstasters...


November Geefmaand... elke dag een kadootje!


09/12/2019

Soep voor de buurvrouw

.
Laatst had iemand het over "iets voor een ander doen" en ik moest meteen aan November Geefmaand denken, waar ik ook wel eens aan heb meegedaan.
En dit jaar dus helemaal niet, althans niet bewust met een blogje en zo.
Maar ik heb het goed gemaakt, zomaar... gewoon ergens in december dus. 
Sinds een jaar heb ik een nieuwe buurvrouw.
Nou ja... ze woont er nog steeds niet, want ze is al een jaar aan het bouwvakkeren en woont al die tijd bij haar broer. 
Het viel me op, dat ze er zo vermoeid uitzag. Helemaal afgepeigerd. 
Keihard gewerkt: het hele huis is gestript (omdat er zwam was geconstateerd)  en daarna weer opnieuw opgebouwd, met nieuwe ramen en kozijnen, nieuwe vloer en muren, keuken en badkamer... nou ja... alles nieuw dus.

Ik kwam haar tegen op de stoep en ze vertelde me, dat ze eindelijk bijna klaar was, nog "even" parket leggen, nog "even" schuren en lakken en dan kon de verhuiswagen komen. 
Ik beloofde een grote pan soep voor de verhuisdag, want ik denk niet dat je dan al uitgebreid kunt gaan staan koken.

's Middag ben ik even langs gegaan om te kijken hoe de stand van zaken was.
Voor 6 personen en rond 16 uur.
Het is een hele gezonde en volle tomatensoep geworden met heeeel veel balletjes.


In eerste instantie had ik zelfs bij mij thuis de tafel gedekt, maar dat bleek dus niet zo goed uit te komen, omdat de  koelkast gebracht zou worden.


Dus de hele boel in een enorm grote mand gedaan en daar naar toe gebracht. Het is maar 6 huizen verder, dus geen probleem. 
Ze mocht niet afwassen. Gewoon alles opeten en de vaat in de mand zetten.
Dus later kreeg ik die weer terug met alle spullen er vuil weer in. 
Er was nog soep over en die heb ik ingevroren, dus Henry... de volgende keer ga ik je verwennen!

Oh ja...
Ik hoef er dus niks voor terug. Nu niet en nooit niet. Voelt best lekker.



17/11/2014

Geefmaand November

.
We gaan de derde week van de Geefmaand in.
Ik zou vandaag wel eens iets geks voor iemand willen doen.
Ja, iets écht geks, bijvoorbeeld: de afwas. Hahaaa.... mal hè!

Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen (behalve ikzelf) een afwasmachine.
Dus daar aanbieden om de afwas te doen klopt natuurlijk niet.


Wie van jullie heeft er geen afwasmachine en bij wie mag ik de afwas komen doen?
Ik doe het graag, want bij de afwas krijg ik altijd de mooiste gedachtes. 
Loesje ook, kijk maar:

Nou vind ik dat wat overdreven... tijdens de afwas aan seks te denken. 
Hoewel, waarom niet...?
Maar goed, er spoelt wel heel wat van je af, dat dan weer wel. En als je het samen doet is het nog gezellig ook.
Kijk maar eens naar deze foto van de familie Alberti:


Wat zou Willy daarbij gezongen hebben?  Oh sole mio? Buona notte bambino?
De glimlach van een kind?

Mooi ouderwets keukentje daar. Ik krijg zomaar heimwee naar de keuken van mijn moeder... Wij hadden een afwas-rooster en om de beurt moesten we afwassen. Ik vond het nooit erg. Mijn broertje wel, die kreeg altijd buikpijn. Jaja jongen, ik had je wel door, hoor!


Ik heb nog steeds geen afwasmachine en doe het gewoon en graag met de hand.
Nou vooruit? Bij wie mag ik de afwas doen?
Laat maar weten of ik even die berg bij je weg mag werken... Het is tenslotte November Geefmaand... Roept u maar!


http://geefmaand.com/

11/11/2014

Lol

.
Vorige week mailde iemand me: "Wat ben je toch aan het sjouwen... koop eens wat voor jezelf!"

Heel lief bedoeld natuurlijk... zeker te weten.
Maar toen ik naar de keuken liep zei ik tegen mezelf (ik praat altijd hardop!) : 


En dát is het hele "eieren-eten".
Ik heb er écht lol in!!

http://geefmaand.com/



05/11/2014

Gratis koffie!

.
Gistermorgen heerlijk gesport met Mary. 
Zij is een koorvriendin en inmiddels ook een sportvriendin. Én ze is mijn overbuurvrouw. 
Dus... vanmorgen samen gesport en na het sporten heerlijk het Turkse bad in. Goed voor de spieren en de luchtwegen.
En... toen we later in de sauna lagen dacht ik ineens: "Ik ga Mary de sauna-bon die ik heb gewonnen geven, zodat ze samen met haar vriendin een dagje naar de Sauna van Egmond hier in Haarlem kan..."

Dus... Mary en Linda, deze kaart is voor jullie!! Geniet er maar vorstelijk van!


En waarom staat er nu "Gratis koffie"! boven dit stukje.... 
Omdat we na de sauna een bakkie deden en toen ik wilde betalen de barman zei: "Deze krijgen jullie van mij!".
En guess what: het was een heerlijk bakkie!


Bedankt!