Het is weer november en ik ga weer bloggen... en hier is het eerste kadootje: The Miracle Garden oftewel... de wondertuin.
Ik kan de tuin niet weggeven, maar wel een heerlijke wandeling er doorheen.
Ga je mee?
Bijna in het midden in Amsterdam ligt het Erasmuspark en ín dat park heeft beeldend kunstenaar Elspeth Diederix met een prijsvraag van Let It Grow een groot stuk grond: 800 vierkante meter gewonnen om er een Miracle Garden van te maken.
Een tuin als kunstwerk om de wereld van bloemen en planten dichter bij de mensen te brengen.
Kijk... hier staat Elspeth het één en ander te vertellen, want dat wil ze graag.
Het verhaal van de Wondertuin.
Samen met nogal wat enthousiaste vrijwilligers uit de buurt onderhoudt ze de tuin en werkelijk... het is een pracht!
Trouwens dat hele Erasmuspark is ook een pracht.
Zie je de vlinder?
Het jubelt van de vlinders en bijen in de tuin.
Deze floxen... die wil ik ook wel in de tuin. Wat een mooie roze weelde:
Er bloeit nog best wel veel en daar houd ik van! Al die kleuren en geuren: heerlijk genieten.
Het is nu tijd om de bollen in de grond te zetten.
Gelukkig heeft Elspeth er ook een zak met geld bij gewonnen, dus er is genoeg om bollen te kopen.
En nu staat ze op de nominatie voor nóg een prijs: de Amsterdam Prijs. Als ze die wint, dan gaat ze er megaveel bollen voor kopen en die, samen met haar vrijwilligers, in de tuin planten.
Ik wou dat ik in de buurt woonde.
Dan ging ik lekker mee wroeten in de aarde van die mooie Wonder Tuin...
Op Instagram is ze te volgen: https://www.instagram.com/thestudiogarden/?hl=nl
En hier nog een toetje van Henry: de Dagpauwoog op de herfstasters...
November Geefmaand... elke dag een kadootje!



.jpg)
.jpg)