01/11/2021

November Geefmaand

Het is weer november en ik ga weer bloggen... en hier is het eerste kadootje: The Miracle Garden oftewel... de wondertuin.

Ik kan de tuin niet weggeven, maar wel een heerlijke wandeling er doorheen. 

Ga je mee?

Bijna in het midden in Amsterdam ligt het Erasmuspark en ín dat park heeft beeldend kunstenaar Elspeth Diederix met een prijsvraag van Let It Grow een groot stuk grond: 800 vierkante meter gewonnen om er een Miracle Garden van te maken. 

Een tuin als kunstwerk om de wereld van bloemen en planten dichter bij de mensen te brengen.

Kijk... hier staat Elspeth het één en ander te vertellen, want dat wil ze graag. 

Het verhaal van de Wondertuin.


Samen met nogal wat enthousiaste vrijwilligers uit de buurt onderhoudt ze de tuin en werkelijk... het is een pracht!
Trouwens dat hele Erasmuspark is ook een pracht. 


Zie je de vlinder?
Het jubelt van de vlinders en bijen in de tuin.


Deze floxen... die wil ik ook wel in de tuin. Wat een mooie roze weelde:


Er bloeit nog best wel veel en daar houd ik van! Al die kleuren en geuren: heerlijk genieten.
Het is nu tijd om de bollen in de grond te zetten.
Gelukkig heeft Elspeth er ook een zak met geld bij gewonnen, dus er is genoeg om bollen te kopen.

En nu staat ze op de nominatie voor nóg een prijs: de Amsterdam Prijs. Als ze die wint, dan gaat ze er megaveel bollen voor kopen en die, samen met haar vrijwilligers, in de tuin planten.

Ik wou dat ik in de buurt woonde.
Dan ging ik lekker mee wroeten in de aarde van die mooie Wonder Tuin...

Op Instagram is ze te volgen: https://www.instagram.com/thestudiogarden/?hl=nl

En hier nog een toetje van Henry: de Dagpauwoog op de herfstasters...


November Geefmaand... elke dag een kadootje!


19 comments:

Marjolijn. said...

Mooi plekje om te wandelen...!

Karel said...

mogge Marlou
zeker mooi wat ze daar doen , een mooi park wat meer kleur en geur geven
ik denk dat je er in een 3 kwartier van af station Sloterdijk naar toe wandelt
geniet de dag

Hilly Nicolay said...

Heerlijk om in zo'n tuin te wandelen Marlou.

Groetjes,
Hilly

Mormorsweb.blogspot.com said...

Mooi zeg. In mijn tuin staat er gelukkig ook nog steeds iets in bloei.

vilterietje said...

Een kusje is mijn cadeautje aan jou! SMAK!

די מריו said...

Mooi daar, ik zal eens kijken of het in de buurt is van ons nichtje.. misschien kunnen we er eens heen.

Love As always
Dimario

Bertiebo said...

Wat leuk, ik ken dat park helemaal niet, maar in dat feit zal ik dan toch maar eens verandering gaan brengen

Edward McDunn said...

Heerlijk om daar te wandelen, een mooi filmpje van Henry!

John said...

Oh, daar kun je volgens mij helemaal tot rust komen en blog inspiratie opdoen :)

Anonymous said...

Mooie omgeving om rond te hangen.

klaproos said...

elke dag is een kadootje lieve loutje, als je dat maar weet, en jij weet het:-)
heerlijk hé zo'n tuin wat een weelde.... wil je wel geloven dat er mensen zijn die niet van bloemen houden.... vind ik zó niet te geloven :-)

dag lieve loutje fijn dat jij er ook weer bent
xxx

Jan K. alias Afanja said...

Een mooi kleurig en fleurig plekje daar midden in de stad. het zal er nu intussen wel wat minder mooi en lekker zijn. Maar het is allicht een tip voor volgend jaar.

Mary said...

Mary komt ook bollen planten zegt ze🌷

Nietzomaarzooo said...

Mooie plek, zomaar in de stad.

Marthy said...

Ook ik zou onmiddelijk mee willen wroeten daar, zou lekker vrijwilliger worden zodat ik er iedere dag heen kon gaan. Wat een mooi project.

Sjoerd said...

Heerlijk om daar te mogen rondlopen, het is me nog wat ver, maar dat komt volgend jaar wel goed als mijn vrouw ophoud met werken...

Ferrara said...

Ha, terug van weggeweest. Mooie tuin, maar er zelf in wroeten zie ik niet zitten.

Hans said...

The Miracle Garden is vast niet november.
Meer een warme herinnering, zeker je video.
Groen hoort, nee moet in de stad. Hans

nicole orriens said...

Wat een prachtig idee, zo'n miracle garden. Alleen het woord vind ik al magisch.