04/11/2021

Simon and Garfunkel

Een jaar of 5 geleden was het "not done" om Nick en Simon leuk te vinden. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet goed waarom: twee van die oer-muzikale jongens... 


Maar toen ... kwam hun tv-programma, waarin ze op zoek gingen naar Simon and Garfunkel. Ze waren heel dichtbij, in New York en elke aflevering zongen ze één van de songs van S&G. Knap vond ik het. En leuk ook, dat ze de foto van een platenhoes nadeden. 



Maar nu... Simon and Garfunkel. Ja... die zou ik ook wel willen ontmoeten. Zeker nu ik vorige week weer het hele concert in Central Park op teevee heb gezien. Ik ken elk nummer van begin tot eind, want ik had ooit een dubbel elpee van het hele concert. Die elpee heb ik helemaal grijs gedraaid, maar... waar oh waar is-ie? Niet meer hier, maar waar dan wel?

Geen idee. Maar het maakt niet uit. Ik kan alle muziek ter wereld vinden op mijn "Nest"!

Dus ook dit concert en reken maar dat ik er vaak naar luister. 

The Sound of Silence ken je natuurlijk ook wel. Wat was ik er graag life bij geweest... Dan had ik ook lekker mee zitten joehoe-en, toen ze op een gegeven moment "10.000 people maybe more" zongen...

En deze: The boxer. Prachtlied!


Tot slot een montagefoto van Nick en Simon met hun twee idolen. 
Ik had het ze zo gegund, als een ontmoeting gelukt was...


21 comments:

Bertiebo said...

Hier ook een fan. En ja ik had er ook wel bij willen zijn in Central Park. Ik vond het al fantastisch daar zonder S&G. Grappig die laatste foto

די מריו said...

Ik heb weleens een stukje gezien van ze.. het zijn wel echte rasartiesten, maar Nederlands is gewoon niet mijn ding.

Love as always
dimario

John said...

Het zijn zeker goeie artiesten, maar ik ben er 100% geen fan van. Ik kan het wel aanhoren, maar zet het niet zelf op.

Sjoerd said...

Ik ben het helemaal met je eens dat S&G fenomenaal waren. Nick en Simon komen daar niet eens in de buurt. Ik vindt het helemaal niks in vergelijking met S&G. Mijn favoriete nummers bevatten naast die je al genoemd hebt: Bridge over Troubled Water, Cecilia en El Condor Pasa.
Ik kan ze ook allemaal stuk voor stuk meezingen, maar helaas zijn mijn kwaliteiten nog minder dan die van Nick en Simon.

klaproos said...

ze hebben prachtige nummers loutje ik ben ook fan van ze leaves that green vind ik zo mooi en song for emily.... oa, maar ze hebben zóveel moois,
nick en simon hebben ook wel mooie dingen, maar ik vind ze nog een beetje niet erg simon en garfunkel, geeft niks, ze zijn tóch leuk :-)

jij ook trouwens, en je zingt ook nog als een kanriepietje :-)
top dus

xxx

Karel said...

mogge Marlou
dus ze hebben Simon en Garfunkel niet gevonden
ik mag die 2 ook wel horen zingen , ben niet zo thuis in muziek als het gaat om namen van bands of nummer :)
geniet de dag

Anonymous said...

S&G kunnen mooi zingen. Het zijn mooie liedjes. Dat programma van N&S heb ik ook gezien, ze zingen goed. Eigenlijk ken ik ze niet, dus het viel me enorm mee dat ze de liedjes van S&G zo goed zongen.

Jelle Droeviger said...

Goed stuk, Marlou.
Ja, Simon en Nick onderzoeken het ontstaan van de muziek van andere muzikanten, en dat doen ze, tezamen met hun aanjager Kees, op een aparte wijze..
Ze laten ons veel mensen ontmoeten die de beroemdheden ooit hebben ontmoet, of er mede hebben samengewerkt, en weten nét te voorkomen dat zij, en dus ook wij hun idool te zien krijgen, zo lijkt het..
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Die serie van Nick en Simon heb ik niet gezien. Maar het concert van Simon en Garfunkel staat hier wel in de kast. En die draaien we ook zo af en toe wel eens. :-D

Edward McDunn said...

Nick en Simon, zeggen mij niets Marlou.
Simon & Garfunkel wel, daar was (ben) ik fan van.

Ferrara said...

Ik had die jongens wel een ontmoeting met hun idolen gegund.

Rebbeltje ★ said...

Door een man die fan was/is van Simon en Garfunkel ben ik de muziek ook gaan waarderen.
Zelf was ik meer van de stones ;)
Die zoektocht heb ik gezien en was leuk om te kijken
Groetjes en geniet vandaag en herhaal het morgen ;)

Lutje said...

een fan was ik niet, maar ik ken ze natuurlijk , dat is echt terug naar de tijd
-Een @->- voor jou.

vilterietje said...

Fan van allebei!

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik heb een dubbel CD die ik koester

Ellen said...

2x " the graduate" gezien met hun muziek. Dan gaat het nog meer leven. Prachtig

miekequilt said...

Wij zijn ook fan van S&G. Maar ook van N&S en vonden hun speurtocht leuk om te volgen.
Jaren geleden waren we naar S&G live in Rotterdam. Een geweldige ervaring. Toen ze later naar Amsterdam kwamen, gingen we er weer heen, maar hun vriendschap stond op scherp en dat was te merken. Geen spetterend optreden, maar toch, twee keer live gezien is toch heel erg leuk.

Nietzomaarzooo said...

Wel ergens in 2012 naar een concert van Paul Simons geweest. Solo al heel goed. En uiteraard ken ik de klassiekers. Blijft mooi.

Hans said...

Nick en Simon, of Hollandse muziek dat lukt niet helemaal in Nederland, heel vrremd.
Moet je onze oosterburen nemen.
Popmuziek lag gevoelig in mijn omgeving tijdens mijn jeugd, maar Simon and Garfunkel mochten dan weer wel.
Eigenlijk veranderd er niets onder de zon. Hans

@ ik bestudeer thuis de route, maak een briefje met de route, heb een app of ik kijk op googlemaps.

Nietzomaarzooo said...


Simon. Zonder s. Ondanks de hoektanden :)

Marthy said...

Hier nog een fan en dat gaat nooit meer over. The Booxer, juist dat nummer, heerlijk. Ach, eigenlijk ieder nummer van die elpee. Hij staat bij een van de kinderen op de schoorsteenmantel.