23/11/2021

Licht op de Brouwerskade

Onze buurman Frank van verderop op de kade had een leuk idee: lichtbollen aan onze vlaggenstokken hangen. Het is zo vroeg donker... laten we de Brouwerskade verlichten!

Nou ben ik voor licht! Ik word er opgewekt van en het werkt perfect als een antidepressiva. Bij mij althans. Dus... ik ben even bij hem langsgegaan om te vragen hoe of wat. 

Hij zat net lekker met zijn man te cocoonen met een heleboel kaarsjes aan. Binnen bij hem dus ook veel licht. En hij vertelde, dat hij 12 van die bollen gekocht had. Maar helaas waren ze al alle 12 doorverkocht aan andere bewoners van de Brouwerskade.


Geen nood! Ik ben spoorslags naar de winkel gefietst, waar ze te koop zijn (nu dus uitverkocht!) en heb daar een lichtbol én een vlaggenstok én een vlaggenstokhouder gekocht. Had na 30 jaar nog steeds geen vlaggenstok, en ook nog geen vlag eigenlijk dus... (Dat komt nog)

Henry heeft 'm zondag voor me gemonteerd. Kijk... zo ziet het er overdag uit:


Gewoon een bol met minilampjes er in.
Maar dan... wordt het buiten donker en dan... gaan ze aan.
Licht!


Je ziet hier alleen die van mij en van mijn naaste buren.
Maar er komen er dus uiteindelijk een stuk of 15 te hangen. Enig!
Henry heeft er een mini filmpje van gemaakt van 20 seconden: 


De reacties van de buren zijn enthousiast. Deze week komen de andere bollen te hangen. Bij Daniëlle en Ron, bij Linda, bij Sharon, bij alle buren! 
Heerlijk licht...
Goed initiatief, Frank enne... het schept een band...

23 comments:

Lutje said...

en het is nog mooi ook, je woont daar in een fijne buurt
-Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Wat leuk zeg. En dat iedereen mee doet...

Anonymous said...

Een heel leuk en gezellig idee. Straks nog wat kerstversiering erbij en je hebt dubbele gezelligheid.

Marjolijn. said...

Leuk, licht altijd goed in deze donkere dagen...!

John said...

Leuk idee, maar ik hoop dat ze het hier niet gaan nadoen :) Ik hou wel van dat vroeg donker in de wintertijd.

Nietzomaarzooo said...

Mooi idee. Gaan ze automatisch aan?

klaproos said...

fantastisch idee loutje, zie je wel, mensen zijn ook héél saamhorig in dingen om elkaar te helpen, licht te brengen daar waar nodig,
ik vind het prachtig, waar zijn ze te koop ??

ik wil ook zo'n bol :-)


let there be light, let there be laughter en let there be love <3

xxx

miekequilt said...

Wat een leuk initiatief. Dat zal de verkoper van die bollen ook wel vinden. Haha. Maar zonder gekheid: het ziet er gezellig uit daar bij jou.

Tine de Jong said...

Wat is dit een pracht gezicht Marlou en ook heel sfeervol om de straat met de buren zo te verlichten. Echt een goed idee van die buurman Frank. Schept ook zo een verlichte band onderling. En filmpje ook heel mooi gedaan. Wens je mooie dagen toe en dat de liefde ook altijd je pad mag verlichten. Tevens bedankt voor je mooie reacties hierbij op mijn beiden websites.

Jelle Droeviger said...

Dat is een goed idee.! Leuk.
En als je daar passeert word je van binnen ook helemaal verlicht, en zacht, en overstroomd van mooie gevoelens en gedachten.
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Dat is inderdaad een leuk idee. Dat krijg ik hier in de straat niet voor elkaar... Dan zou mijn bol daar alleen hangen.

Edward McDunn said...

Wat ontzettend leuk, daar wordt de straat super gezellig van.

Jan K. alias Afanja said...

Leuk idee van Frank, het wordt meteen een stuk gezelliger in de straat.
Nu die auto's nog weg, dan kun je net als wij genieten van bloemetjes in je voortuin.

nicole orriens said...

Wat een geweldig idee zeg! En het staat ook echt enorm leuk!

Rebbeltje ★ said...

Vind dat wel een leuk idee...en volgens mij woon jijin een pracht pand :)
Groetjes en fijne dag

Ferrara said...

Groot voordeel, dat iedereen hetzelfde heeft. Rustige uitstraling. Voorkomt knipperende kerstmannen en elanden.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Zo fijn en mooi. Lichtjes in de donkere tijd. Wij zullen deze week ook maar een wat licht gaan ophangen an de gevel.

Anonymous said...

Wat leuk!
Marja

sjannesblog.com said...

Wat een sfeermakers en door de herhaling ook nog esthetisch verantwoord!!

vilterietje said...

We hebben in Sittard een vastelaovesleidje: hiej brennt de lamp!
Laot ut lempke lekker brenne!

Marthy said...

Wat een gaaf idee, het staat zo gezellig.

Hans said...

De Brouwerskade is gelijk een heerlijke omgeving om in de avond rond te lopen.
Het filmpje vond ik ook erg grappig, hou de humor maar vast. Hans

Anonymous said...

Als je Henry toch niet had ... Leuk dat je al die moeite gedaan hebt!
Ziet er gezellig uit.

Carin