08/11/2021

Jaap of Nol?

 

Heee daar, er wordt weer opgeknapt in de wijk. Dat betekent, dat de Pipo-wagen er moet staan. Ik wil altijd even naar binnen gluren... 

Eens kijken of Jaap vandaag aan de beurt is. Hij is altijd heel netjes.


Alles is nog dicht. Jaap heeft zich misschien verslapen. 
Of moet ik over een uurtje terugkomen? Ja, laat ik dat maar doen. 
Ik wil toch echt weten wat ze eten... 


Nou... dat heeft Jaap niet zo neergezet. Die is altijd veel netter. Misschien is dit het werk van Nol. 
Ouderwetse naam eigenlijk: Nol. Maar ja... ik heb hem echt zo horen noemen. 


Wat eten we vandaag? Pindakaas!  
We gaan er toch alsjeblieft geen COLA bij drinken? Je weet toch, dat dat hartstikke slecht is voor je?! Je wordt er ook poepie-dik van... Kom op, Nol! Weg met die COLA!


Ha daar staat Jaap! Dan zul je echt zien, dat hij vandaag aan de beurt is. Hij zet alles altijd zo netjes neer. Aardige vent. Zo gastvrij...


En de koffie die hij zet is altijd goed. Niet te sterk, niet te slap. Precies de juiste smaak. 

Jaap for president in de pipowagen!



Ik vind het elke keer zo leuk als ze er zijn... en om naar binnen te koekeloeren.
Kijken of ik er achter kan komen, wie de spulletjes heeft klaargezet.



Helaas, vanmorgen was de wagen weg. Jammerrr...
Het werk zit er op.
Maar ja... ook wel weer lekker rustig in de straat...


Dag vogels!
Tot volgend jaar...



20 comments:

Lutje said...

dat leek me gezellig, zoiets zie je hier niet...
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ja, als er ergens gewerkt wordt door bouwvakkers hoort zo'n koffiekeet erbij.
Hier staat er ook weer een voor een week of 8.

sjannesblog.com said...

Wat grappig. ik ga er ook eens op letten.

klaproos said...

heerlijke ventjes toch :-) ze vermaken je op een leuke manier,
hier heeft wékenlang zo'n pipowagen in de straat gestaan van de schilders,
loutje het was altijd nog eens mijn wens om met een pipowagen te gaan trekken als een zigeuner, weken voordat liesbeth en ik uit elkaar gingen had ik een droom de hondjes en ik zaten op zo'n wagen en we trokken door het land, en lies was er niet bij....
toen ik nét hier woonde stond er zo'n wagen aan het kanaaltje... een héél bijzondere ervaring kan ik je zeggen :-)

heb het fijn vandaag gloeilampje
xxx

Sjoerd said...

hier rijden een groot aantal van deze wagen rond, voorzien van mooie beschilderingen en naast iedere pipowagen een toiletbox...

Jan K. alias Afanja said...

Jaap en Nol ken ik niet, maar wij hebben hier deze week zelf een bouwvakker over de vloer om het bad te verwijderen en er een toilet voor in de plaats te zetten. En dat maakt op dit moment wel erg veel lawaai op de vroege ochtend voor mij.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Zo'n gezellige alledaaga dingetje. Zo gezellig om te lezen.

Ferrara said...

Klaproos noemt je gloeilampje, wat een goeie benaming voor zo'n enthousiast mens.
Ik zie dat soort wagens ook wel eens, maar heb nog nooit bedacht daar eens binnen te gluren, laat staan dat het opvalt hoe de etenswaren zijn uitgestald. Je beschrijft het zo leuk.
Ik lees dat je naar Alkmaar komt. Wees niet teleurgesteld als je niet alle duiven kunt vinden, want sommige zijn verder gevlogen dan het stadscentrum. De klaroenblazer is om 11.00, 15.00 en 19.00 te horen. Het beste kun je dan op de brug bij de Waagtoren gaan staan. In de fietsenstalling onder het Canadaplein (bibliotheek, theater, museum) staan gratis plattegronden in een standaard. Veel plezier in Alkmaar Prachtstad.

Edward McDunn said...

Hahaha, leuk hoor Marlou.
Ach ja Pipo, en Herbert Joeks als klukkluk.

די מריו said...

Grappig dat sommige mensen zo duidelijk zijn te herkennen op het werk. Ik zie bij ons ook wel duidelijk verschillen bij wat collega's.

Love As Always
Dimario

John said...

Mijn brood in de schaftwagen smeren zou ik nooit doen. Lekker alles thuis klaar maken en dan op het werk eten. Maar dat hoef ik niet meer te doen :)

Carla S. said...

Morgen Marloukie,

je maakte me blij met het woord koekeloeren.
Volgens mij typisch van deze streek.
Achter mijn tuin zaten ’s zomers soms jongetjes in de boom die dan lekker gingen koekeloeren, net als jij. Dat hoorde ik ze tenminste tegen elkaar zeggen.

Groetjes, Carla

Karel said...

ha die Marlou
leuk gedaan zo met onze kinderclown erbij :)
hier zijn ze al weken in de buurt bezig , ook hier voor in de straat
hun pipowagen stond wat dagen vlak voor me , maar als zij verderop bezig waren , verhuisde de wagen mee
fijne middag groet

Rebbeltje ★ said...

Nee hoor wij brabanders koekeloeren ook...
Hoi Marlou
Grappig gluren bij de buren al zijn ze er niet altijd.
Leuk blogje om te lezen en een bekende afsluiter...
Groetjes en fijne week

Bertiebo said...

Hahaja,Jaap en Nol, een paar apart

Nietzomaarzooo said...

Lekker stukje. Zie de heren zo voor me.

Sjaantje said...

Ha ha ha, wat leuk!

Hans said...

Leuk gevonden de Pipo-wagen, de schaftkeet.
Het is vaak een echte mannen wereld de pipowagen, zonder Mamaloe.
Heb er ooit eens in geschuild tijdens heel zware regenbui op wandelvakantie. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Marthy said...

Ik hou van koekeloeren, mijn man niet, die geneert zich vaak voor mij, hihi.

Nicole Orriëns said...

Pipo wagens zijn echt prachtig. Je ziet soms ook van die prachtig opgeknapte versies waarin je kunt slapen. Ik droom soms van zo'n pipowagen in onze tuin, waar ik dan mijn kantoortje in heb.