17/11/2021

In einer kleiner Konditorei

Meneer Aap heeft trek in iets lekkers. Dat heeft-ie wel vaker en meestal kan hij zich bedwingen en neemt hij gewoon een banaantje. Maar als hij in de Korte Poten loopt in Den Haag... dan krijgt hij ineens onwijze zin in iets... ja... wat zal ik zeggen: iets bui-ten-spo-rig lekkers. 

En net op dat moment loopt hij met zijn verloofde langs de Wiener Konditorei. 


Hj begint te watertanden bij het zien van al die heerlijkheden en hij schurkt eens tegen haar aan... 

Zullen we?? 
En ze zeg: ja!

Ze gaan de Konditorei binnen en bestellen van alles wat. Dat kan makkelijk, want zij worden er niet dik van. 

Als ze hun bestelling doen en er toch wel lang op moeten wachten zitten ze even het nieuws te lezen in de Haagse Courant, die daar ligt. Daarin lezen ze ook, dat ze een groot feest hebben gemist...
Met koffie of thee voor de prijs uit 1934. Allemachtig: koffie voor slechts € 0,75!
Dat is nu wel even anders!


En dan... taraaaa is daar eindelijk hun feestelijke bestelling. Met van alles en nog wat uit de Weense konditoreien-keuken... 
Dat wordt smikkelen en smullen! Er zitten zelfs 2 kleine likeurtjes bij. Feest!


Alles gaat schoon op. Aardbeien met slagroom, Crème-Schnitten, Apfel-Strudel én die twee likeurtjes... Die hakken er toch wel een beetje in en Meneer Aap rolt van zijn stoel.
Als hij weer overeind komt ziet hij dit:


Apendans!
Hij vraagt zijn verloofde meteen ten dans en wat denk je?
Salsa! 



20 comments:

Marjolijn. said...

MMMMMM.....meneer aap heeft zijn vingers afgelikt...!!

Lutje said...

de salsa :o)
ik denk dat ze nog zitten te genieten van al dat lekkers
-Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Oooooh wat ontzettend leuk. Ik ben altijd helemaal blij als er een likeurtje en een glaasje water komt bij de koffie. Zo gezellig en zo buitenlands

די מריו said...

whahahhaa, wat een verhaal. Je moet nog wel onder invloed van het likeurtje zijn geweest toen je dit opschreef. ;-)

Love As Always
Dimario

Nietzomaarzooo said...

Meneer Aap heeft smaak! Wat een heerlijk uitje.

klaproos said...

whahahaha apedans, dat kan geen toeval zijn dat meneer aap daar kwam te zitten
wat geweldig zeg,
superrrrrrrr
ik vind dat ze het goed wat zeg ik supergoed doen dat jonge verloofde stel :-)

* proost* ik vanavond op :-)

xxx

Jan K. alias Afanja said...

Nou nou, dat was me het uitstapje wel weer.
"... zij worden er niet dik van ..." Tsss ... meneer Aap is echt een geluksvogels. Als ik aan zo'n schaal met lekkernijen begin, dan moet ik er zo ongeveer de hele dag over doen om niet teveel te groeien. :-)

Tine de Jong said...

Dat was echt heel veel en ik zal niet alles in mijn maagje krijgen hoor, maar het zag er wel lekker uit allemaal. En weer een mooi verhaal gelezen die altijd zo mooi zijn om te lezen.

Jelle Droeviger said...

In einer kleinen Konditorei, USW..
Meneer Aap en zijn verloofde..
Ik zou die twee wel eens tegen willen komen,
in Den Haag, aan de Lange Poten, of op Het Spui.
Of naast de Wiener Konditorei aan de Apendans.
En dan met z'n allen samen Salsa. En lachen, dat zéker.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Een bijzondere straatnaam hoor, ik had er nog nooit van gehoord.
Dat ziet er allemaal schandalig lekker uit.

Sjoerd said...

Haha, wat zullen jullie genoten hebben van al dat lekkers...

Karel said...

ha die Marlou
moet fijn zijn zo te kunnen smikkelen en smullen , zonder aan te komen
het zag er heerlijk uit
fijne salsa middag :)

Rebbeltje ★ said...

Tja dan moet meneer aap wel hè...
ziet er lekker uit allemaal
Groetjes

miekequilt said...

Zo'n heerlijk ouderwets liedje. Maar jullie zaten er heerlijk bij. Wat zalig allemaal.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Wat moeten meneer de aap en verloofde genoten hebben. Zoiets lekkers, veel lekkers, dat móet kunnen zo af en toe. Vooral in november!

sjannesblog.com said...

De echte levensgenieters hè!

Hans said...

Meneer Aap heeft gelijk, het ziet er feestelijk lekker uit.
Vergeleken met nu was de koffie goedkoop.
Nou het is een feestje op de tafel. Hans

Dank voor je lieve woorden, een opsteker die ik nu juist zo nodig heb.
Zal er morgen een logje aanbesteden. Hans

Ferrara said...

Ziet er erruugg lekker uit. Zelf was ik halverwege blijven steken, denk ik.

Unknown said...

When I see someone's blog, I really like it.
online slots

Mariëtte said...

Wat grappig jullie aan Apendans!!
En konditorei ziet er verrukkelijk uit!
Veel apendansjes nodig om al dat heerlijks er weer af te dansen😋😉😘