15/11/2021

Als je haar maar goed zit!

Een groot feest zou het worden: de jongste zus van Henry zou afgelopen zaterdag haar 70ste verjaardag vieren. 

Er was een zaal gehuurd. Er zou een band komen spelen. Er was van alles ingekocht en toen... kwamen "de maatregelen" en het feest ging niet door.

Ik vond het sneu voor haar. Dolores is een lieve, gezellige vrouw en ik gunde haar dat feest: eens lekker in het zonnetje te staan... eens lekker uit d'r dak te gaan!


Maar nee... het ging allemaal helaas niet door.

Henry en ik hadden speciaal een hotelletje gereserveerd, om na afloop niet meer naar Mokum te hoeven rijden. 

En weet je wat? Ken je die mop van die twee gekken die naar Den Haag gingen? Ze gingen!!

We zijn gewoon gegaan, met de trein en met de vouwfietsen mee.

Dolores was dolblij, dat er tóch nog iets gevierd werd. Haar vriendin was er en na een tijdje kwam haar ex ook even binnenwaaieren. Een lieve, zachte man uit India, die ik voor het gemak Dev noem.

Hij wilde graag meedoen met de gesprekken, maar hij had zo'n zachte, bescheiden stem en ja... de Spaanse achtergrond van Henry en Dolores... daar is soms niet tegen op te boksen. Olé! 

Toch wilde Dev zo nu en dan ook iets zeggen, dus stak hij zijn vinger op... Ja echt! Zo komisch...

Dan kwam hij zo geestig en waarderend naar zijn ex-schoonfamilie uit de hoek. En wij luisterden natuurlijk met plezier naar hem.

Ja... een mooi, klein mini-feestje was het. Het duurde niet lang, maar het was warm en hartelijk.

Toen Dev naar huis ging liep hij recht op mij af. Ik was een beetje bang dat hij mij zou gaan zoenen: hohoho... dat gaan we corona-gewijs echt niet doen.

Maar nee... hij kwam naar me toe en zei na een lange stilte: "Marlou... wat zit je haar mooi!"

Haha.. wat een topfeestje! Heerlijk.

Dolores blij, iedereen blij.

We fietsten na een paar uurtjes naar ons hotel aan de Veenkade. Heel apart om 's avonds laat door een vreemde stad te fietsen met geen kip op de weg. Bizar...

Klein geluk, maar een groot gevoel!

19 comments:

Anonymous said...

Gefeliciteerd! Mooi opgelost zo. 😉

Marjolijn. said...

Gefeliciteerd, gelukkig toch nog een mooie dag geworden....!

John said...

Gefeliciteerd! Tja, en of die maatregels gaan helpen? HEt is nog maar de vraag. Jullie hadden het iig toch erg leuk.

Karel said...

mogge Marlou
jammer dat het feest een feestje werd
maar bedenk dan maar zo " als je haar maar goed zit "
O hebben ze in het Haagse geen kippen lopen om fietsers zonder licht of zo te bekeuren :)
geniet de dag

klaproos said...

Dat zeg je mooi loutje, klein geluk groot gevoel, het zit 'm niet in het grote hé,
maar dat wisten jullie el lang, gefeliciteerd zus van Henry Dolore,
wat jammer dat het niet groots mocht....
maar dat komt nog een keer,

die Dev lijkt me een toffe gast :-)
voor vandaag ... hup hup weer vol in de touwen, en niet schrikken als je op mijn blog komt :-)

xxx

miekequilt said...

Dolores boft met jullie: ondanks alles toch een feestje!!
Gefeliciteerd Dolores met je 70 ste verjaardag!!

sjannesblog.com said...

Gefeliciteerd! Jullie lieten je niet kisten!

Sjoerd said...

Voor de horeca is het ook weer een grote opdoffer... Net zoals voor velen. Ik hoorde van de trouwstel dat het de derde keer was dat het feest werd gecanceld. Dan heeft Dolores toch nog mazzel gehad met jullie.

pourquoi pas ??? said...

Het klinkt als een heel fijn en warm samenzijn. Leuk om te lezen. liefs van mij.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ach wat naar voor je schoonzus, maar gelukkig dat jullie er waren. En je was er fijn een weekendje tussenuit. In de grijze november ☺️

Bertiebo said...

Oh wat jammer, maar wel superleuk dat jullie gegaan zijn, stel positivo's!

Jan K. alias Afanja said...

Mooi hoor! Ik ben vroeger groot gebracht met de zegswijze 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'. Die gedachte past prima bij dit bescheiden, maar o zo waardevolle samenzijn. :-)

Rebbeltje ★ said...


fijn voor de zus van Henry dat er toch nog aandacht aan de verjaardag werd gegeven.
Wel anders dan gepland maar net zo gezellig...toch?
Groetjes en fijne week

Tine de Jong said...

Die corona houdt veel tegen voor vele maar fijn dat er toch nog wat geregeld werd en ook van deze zijde nog van harte gefeliciteerd. Lieve groetjes ook van hier.

Ferrara said...

Zo vergaat het een vriendin van ons die 80 wordt ook. Maar zij heeft een man en (klein)kinderen die vast iets bedenken om er nog iets van te maken.

די מריו said...

het bewijs dat een klein feestje groots kan zijn.


Love As Always
Dimario

Hans said...

De maatregelen treffen iedereen, soms tot groot verdriet.
Gelukkig zijn er gekkies die Dolores toch hebben verrast.
Heerlijk verhaal, ik zie jullie fietsen. Hans

Jelle Droeviger said...

Wat gaaf opgeschreven Marlou.
Een heerlijk verhaal.
Ik zie het zó voor me..
Mijn oude moeder genoot er ook van.
Leve Dolores.!
.
Jelle Droeviger.

Nicole Orriëns said...

Wat fijn dat het op die manier toch nog feestelijk werd! Het klinkt heel gezellig.