09/11/2021

GLOW!

Afgelopen zaterdag zijn we naar Eindhoven gereden (Roosje reed in haar stoere Landrover, dus veilig heen en weer!) om een aantal dingen te bekijken en mee te maken.

Allereerst gingen we naar haar expositie in het MU (een Hybrid Arthouse oftewel museum) waarvan hier een paar foto's:


Ik geloof, dat ik steeds kleiner word... 
Of Roosje steeds groter, ja dat zal het zijn!


Lange rij voor het MU. De expositie heet: LAWKI, wat betekent: Live As We Know It! Over Artificial Intelligence.
Nog te zien tot en met 28 november.


En dan tararaaaa... naar het GLOW festival: in heel Eindhoven zijn bijzondere lichtobjecten te bewonderen.
Wij bleven alleen in Eindhoven Strijp, dus hebben lang niet alles gezien.
Het leukste vond ik de Fireflies, oftewel, de vuurvliegjes.
In een park waren honderden lichtjes neergezet aan dunne draadjes, die je niet kon zien en waardoor de lichtjes op vuurvliegjes leken en met de wind mee bewogen.
Enig!! Het volgende filmpje duurt nog geen 10 sekonden, dus het is voorbij voordat je het door hebt.
Je krijgt toch een aardig beeld van dit sprookjesachtige werk:


We hebben afgesproken om volgend jaar weer te gaan. En dan ergens een nachtje te logeren en fietsen huren.



Het GLOW festival duurt nu nog  tot en met 13 november.
Om 18:30 gaan alle lampen aan...
Aanrader!

Hier is de website: GLOW

19 comments:

Lutje said...

.ik zag al verschillende foto's van die lichtshow in Eindhoven, het lijkt echt de moeite
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Fijn dat je genoten hebt...!

די מריו said...

Duidelijk aan het genieten daar. Groot gelijk. Voor licht moet je dus nog steeds in Eindhoven zijn.

Love As Always
Dimario

John said...

Dat ziet er heel erg mooi uit allemaal. Ik stap er alleen niet voor in de auto. :)

Karel said...

mogge Marlou
dus je bent wat gekrompen , valt pas op als er een langer iemand naast je staat hé , die altijd korter was :) ,herkenbaar
mooi kleurrijke evenement waar jullie waren , ja een goed idee om er de volgende x een dag aan te plakken en alles langs te fietsen
geniet de dag

Jelle Droeviger said...

Licht, licht, je kúnt niet zonder..
Ja, Eindhoven is wél de lichtstad.
Ze hebben er zelfs de gloeilamp uitgevonden.
Mooi allemaal.
.
Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Wauw het ziet er prachtig uit zeg! Dit lijkt me zeker de moeite van een bezoekje waard!

Jan K. alias Afanja said...

Dat was weer een leuk bezoekje aan de Lichtstad. Die expositie over AI lijkt me best interessant. GLOW lijkt me ook mooi om te zien, maar het is me net wat te ver om even op en naar te gaan. Gelukkig gaan de lichtjes hier thuis tegenwoordig nog net wat vroeger aan dan daar in Eindhoven, dus ik blijf hier maar. :-)

Sjoerd said...

Roosje heeft het mooi voor elkaar, en logisch dat je daarvoor naar Eindhoven bent afgereisd. Glow in de stad is mooi om te zien.

Edward McDunn said...

Het lijkt mij prachtig om in het eggie te zien Marlou.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou...wij bezoeken dat regelmatig (dochter woont er) en in een avond kan het ook hoor ;)
Goh Roosje is een roos geworden...vreemd hè als kinderen je voorbij groeien.
Je filmpje geeft een aardig beeld.
Groetjes

Mormorsweb.blogspot.com said...

Prachtig. Er is veel design in Eindhoven. Ik heb er lang geleden gestudeerd en gewoond. Toen was er nog geen Glow, maar ik ben wel een paar jaar geleden met mijn zus wezen kijken. Het lijkt steeds mooier te worden.

klaproos said...

:-) ha ja loutje je bent aan het krimpen en roosje heeft groeipoeder gekregen :-)
fantastisch de glow en roosjes werk,
fijn om te zien allemaal ...
genieten maar weer, en morgen gewoon weer opnieuw hé :-)
xxx

miekequilt said...

Leuk om samen weg te gaan. Ik denk zomaar dat jij krimpt, haha, want je dochter zal niet meer groeien hè.

Ferrara said...

Alweer een boeiend uitje.

Hans said...

Over speciaal gesproken, dit logje valt er ook onder.
Wel mooi de kleuren in het museum en buiten, echt ontzettend leuk de dansende vuurvliegjes. Hans

Tine de Jong said...

hoie Marlou, ik kwam even buurten bij jou. Die dansende vuurvliegjes zijn echt heel leuk zeg.
Groetjes, Tine

Carla S. said...

Wat bof jij toch met zo’n creatieve dochter!
Ik ben dol op vuurvliegjes.
Zag ze ooit in het zuiden van Frankrijk en soms was daar ook een oplichtende zee te zien.

Groetjes, Carla, denk niet dat het lukt om nog naar Eindhoven te gaan

sjannesblog.com said...

Leuk, maar zo ver, jammergenoeg.