Showing posts with label Rijn. Show all posts
Showing posts with label Rijn. Show all posts

18/06/2019

Heerlijk weg en heerlijk terug

.
Ja... het leuke van een tijdje op vakantie gaan is zeker weer het thuiskomen.
Oftewel, zoals Godfried Bomans zei: "Reizen is een ingewikkelde manier van thuiskomen" (of zoiets in die strekking)
Samen met mijn verloofde ben ik graag de hort op, maar thuiskomen... ja... dat is toch ook wel weer heel erg fijn.
Vooral als de reis goed is gegaan.
En omdat ik aan mijn voet geblesseerd was (gestoten) heeft Henry alles gereden. Perfekt en heerlijk veilig! Dank je wel...
Eerst reden we naar een eenvoudig hotelletje in een mini dorpje aan een mini riviertje: de Ahr


Je gaat de omgeving verkennen, een biertje doen op een terras en iets leuks bedenken om de volgende dag te gaan doen.
Het werd een treinreisje naar Koblenz, een grote stad aan de Rijn én aan de Moezel.
Het was heel gek om op die dag in de stad te zijn, want ook in Duitsland wordt die onbegrijpelijke tweede pinksterdag gevierd.
Niemand weet waarom. En alle winkels zijn potdicht!
Maar toch wel lekker rustig eigenlijk: geen winkelend publiek en geen schreeuwende reklames...
Met een kabelbaan zijn we de berg op gegaan, heel spannend, hoog boven het water van de twee rivieren... rechts zie je de Moezel en links de Rijn:


Koblenz is een stad, waar veel tegen hoogwater is gestreden, wat we goed konden zien in een beeldenpartij ergens midden in de stad op een pleintje:




“Niemand weet hoe geweldig reizen is, totdat je thuiskomt en je hoofd op je oude vertrouwde kussen legt.” – Lin Yutang