.
Sinds ik een i-Pad heb speel ik wordfeud.
Het is scrabbelen, maar dan op je i-Pad.
Ik scrabbel met een groepje van het koor, maar ook met een enkele "vreemdeling".
Zo is daar Eddy.
Hij is Vlaming, dus dan weet je het wel: KEIGOED in taal!
Ik verlies bijna altijd van hem. Ik heb 7 keer van hem gewonnen en hij 22 keer van mij!!
Kijk eens naar dit resultaat... Eddy wint hier met 693 punten!! En ik had een miserabele 228...
Je kunt goed zien, wat Eddy gelegd heeft.
Mooie woorden, zoals: benzeen en remnaaf. Nochtans vind ik ook een mooi woord...
Maar het mooiste vond ik toch: AARDSPIN.
Hoe kóm je er op?! AARDSPIN!
Ik heb het woord natuurlijk meteen opgezocht.
En ik heb gezien, dat een aardspin een kleine kwelgeest (klik) is.
Nou... ik kan je wel vertellen: ons Eddy is geen kleine, maar een grote kwelgeest!
Dit plaatje vond ik op het internet. Een kaart van toen je nog de Kongo had.
Ja... dat was van België. Dus ik snap nu wel, waar ons Eddy het woord vandaan heeft.
Maar ... ohohoh ... wat kan die man scrabbelen. En gewoon tussen het koken door, want hij is kok!
