.
Ik was nogal ziekies vorige week...
Rillerig en snotterig en koppijn en zo...
Ik voelde me prut met niks en heb alle afspraken afgezegd.
Natuurlijk wel naar de winkel om de ingrediënten voor de enige echte Joodse Penicilline te halen en thuis een grote pan te maken.
Heb het al eens eerder gedaan, zie: Soep te geef!
Daar kun je ook het volledige recept vinden.
In eerste instantie leek het beter te gaan.
Maar helaas... na een paar dagen kwam de grieperigheid weer terug...
Ik voelde me weer swabbie en blêh!
Toen kreeg een tip van Dien, die ik weer doorgeef naar jullie, omdat het werkt!
En dat is gemberthee...
Ik kocht een dikke gemberwortel en sneed een gedeelte in stukjes.
Henry sneed de stukjes nog eens een stuk fijner (hij heeft meer geduld!) en daar zette ik dus thee van.
Niks aan toevoegen verder, behalve natuurlijk kokend water.
Dat ziet er dan uit als een soort van uilenpis.
Het is heel sterk en je voelt zowaar dat de bacteriën in je keel gedood worden.
Ik vind het een wondermiddel en daarom deel ik het graag...
Ook koud blijft het z'n werk doen, dus ik heb een heleboel in een weckpot gedaan en laat het nog heel lang trekken...
En verder heb ik geleerd, dat je de gember prima kunt invriezen.
Ik heb een flinke wortel, dus snijen maar en invriezen die hap! Dan hoef ik niks weg te gooien en ik heb altijd een voorraadje:
Gezondheid!


