.
Bij het architectuurcentrum, waar ik vrijwilliger ben... (het ABC...klik) worden we eind dit jaar weer verwend met een diner. Een aantal vrijwilligers gaat dan voor ons koken en wij eten dat allemaal vrijwillig op.
Altijd een heel leuk én lekker feest, ook omdat je iedereen dan weer eens spreekt!
Nu ben ik gevraagd om een kerstverhaal voor te lezen/dragen. Omdat ik zo goed kan toneelspelen. Ahum...
... een vraag aan jullie, lieve lezers:
Heeft één van jullie voor mij een verhaal, dat ik dan kan voorlezen?
Niet al te lang, een minuutje of vijf. Anders worden ze ongeduldig, want lang luisteren is moeilijk, zeker op een dinertje.
Mensen willen gewoon lekker eten en kwekken. Ik zoek dus een kort verhaal.
Zoek je voor me mee? In boekjes en hoekjes? Jajaja, je doet het, ik zie je al opstaan...
Dan heb ik nu als kadootje voor jullie een piepklein verhaaltje voor jullie van Theodoor Holman:
Man (50):
"Ik heb weleens iets leuks met kerstmis meegemaakt, ja. Ongeveer 20 jaar geleden... Ik ging mijn moeder met de auto halen, want die zou bij ons komen eten. Nou, ik kom bij m'n moeder - die was achter in de 60 op dat moment.
Zit er een kerstman bij haar in d'r flat. Nou ja, leuk.
Ik zeg: "dag kerstman", hij zegt: "dag meneer". En verder zegt die man niks.
Ik zeg tegen m'n moeder: "mam, we moeten naar Elly en de kinderen".
"Is goed", zegt m'n moeder.
Ze zegt tegen de kerstman: "doe jij ook je jas aan, want anders vat je kou".
Dus ik zeg: "moet ik soms de kerstman ergens heen brengen?"
Zegt mijn moeder: "ja, naar jullie huis. Hij eet mee, want hij is mijn nieuwe vriend!"
Zoooo.... en nu gaan jullie voor mij kerstverhaaltjes zoeken. Ik wil bergen verhaaltjes om goed voor de dag te komen!
Je kunt ze sturen naar: villaeduard@hetnet.nl
Dank je wel!!