19/06/2017

Het toverwoord

.
Laatst was ik met een groepje vriendinnen in de sauna en zoals dat dan gaat zit je gauw een hele hoop te ouwehoeren. Is lekker. Net als de sauna trouwens...
En zo kom ik op het volgende:
Eén van hen heeft een toverwoord.
Hoe kom je er op, om een toverwoord te verzinnen, maar ook te gebruiken?
Sja... dat weet je niet en dat maakt ook niet uit.
Het gaat om dit woord: METEEN
Het toverwoord is: meteen.
Als je iets moet doen, waar je een hekel aan hebt: meteen doen!
Opruimen: meteen doen.
Administratie: meteen doen.
Ik ga er daar morgen nog wat over schrijven. Nee, niet meteen... morgen! 


Is er iets waar je een hekel aan hebt en wat dan een hele tijd blijft liggen: meteen doen!

11 comments:

Marjolijn. said...

Haha.... ja soms, maar dan na een paar dagen denk ik dan toch maar even doen...!
Fijne dag en hou het koel...!

Lutje said...

ok; METEEN doen ;-)
Eén @->- voor jou

John said...

Ik heb niet aan veel dingen een hekel. Het moet toch gebeuren dus uitstellen heeft geen zin. Dan hik je er alleen maar meer tegen aan. :)

Sjoerd said...

Dat is een goed advies, ik heb alleen nog zoveel dingen te doen, en dat gaat niet allemaal meteen.

klaproos said...

:-) dat is wel een erg mooi woordje loutje....

ik kan niet zo goed opruimen, in de zin van opruimen - wegdoen.... ik ben nog geen hoarder.. maar ik moet wel opletten:-)

leuk als je zo samen bent dat je dan zulke gezellige praatjes hebt hebt hé,

mijn toverwoord voor vandaag is tropical Monday :-)

oftewel... NIKS doen :-)

dag lieverdje... geniet van je dag


Jelle Droeviger said...

Geinig, Marlou.!
En origineel.
Je maakt me nieuwsgierig.

Jelle Droeviger.

די מריו said...

Ik zal hier meteen maar een reactie geven, want anders werkt het toverwoordje misschien niet.

Love As Alwyas
Di Mario

christiene said...

Van uitstel komt afstel, maar met deze hitte golf schuift er veel op naar laters.......
dus ik kan niks beloven,dus Marlou niet metéén maar later.
groetjes Christiene.

Mirjam Kakelbont said...

Hier meteen mijn reactie: als iemand goed is in opruimen (lees: weggooien) ben ik het. Naar de kringloop, bedoel ik dan.
Plannen die je moet uitvoeren, maar laat liggen en je dwarszitten, noemen ze knagende ratten. Nou, daar kan je maar beter van verschoond blijven (-:
Die Loesje weet ze wel te schrijven, hè?
Au revoir ma cherie ♥♥♥

Annette said...

Leuk weer Marlou!

Gave groet

Annette

gerdaYD said...

Dat is een heel goede raad en ik heb de neiging alles waar ik een hekel aan heb meteen maar te doen. Want als je het uitstelt wordt het een grote berg waar geen overkomen aan is hé.