05/06/2017

Naar Zweden

.
We zijn maar even thuis en peren 'm alweer.
Dit keer naar het hoge noorden, naar Zweden.
Ik heb Henry (onder andere) een CD van Cornelis Vreeswijk gegeven voor z'n verjaardag en plan is om iets van hem in Zweden te gaan beleven. We weten alleen nog niet wat...
Dus gebruik gemaakt van een leuke aanbieding en 7 mei om 8:30 zitten we in het vliegtuig naar Stockholm. We zijn er mooi op tijd om van alles te doen.
Eerst een autootje ophalen en dan meteen de stad in.
We hebben tenslotte een "queeste"! En ik heb nóg een queeste, namelijk: het Tomtar en Troll winkeltje opzoeken om kaarten van Jenny Nyström te kopen. Gevonden! En het is open (öppet)
Maar wat een teleurstelling...
De vrouw die het winkeltje runt heeft nog nooit van Jenny Nyström gehoord. Waarschijnlijk voor mijn tijd, zegt ze.
Nou, me hoela!! De tomtar zijn door haar bedacht!
Nou ja... ik maak wat foto's en ga gewoon verder.
We crossen de stad een beetje door, eten een ijsje en zoeken wat dingen op, die de moeite waard zijn.
Henry is een perfekte kaartlezer, dus die vindt overal de weg. En dat is maar goed ook, want ik mag graag verdwalen!
Als we het smalste steegje van Stockholm hebben gevonden wordt daar natuurlijk ook nog even mee gespeeld... Je bent maar één keer jong, toch?!
En dan is het al weer tijd om ons hotel op te gaan zoeken. Het ligt even buiten de stad in Solna. En morgen... naar Jönköping... Zin in!







10 comments:

Bertiebo said...

Ah nice. Ik was ook een keer in Stockholm en heb net zo'n foto van dat smalste steegje.Ik vond Stockholm prachtig, vooral toen we eenmaal bedacht hadden dat fietsen heel goed zou kunnen daar. En we hadden stralend weer, dat scheelt daar denk ik ook! Jenny N. ken ik niet. Ga zoeken

John said...

Wat vreemd dat zij nooit van haar gehoord had! Dat is geen zuiver koffie. Was het geen vermomde trol? Dat kan natuurlijk ook nog :)))
Het hoge noorden is een prima plek om naar toe te gaan.

Jelle Droeviger said...

Het land van Pipi Langkous.!
Pipi, die jonge meisjes leerde om niet bang te zijn voor het onbekende.!
Wie wil er niet naar Zweden.?
Ze hebben daar de driepunts-veiligheidsgordel uitgevonden.
En ze hebben ABBA.
En Knäckebröd natuurlijk.

Jelle Droeviger.

די מריו said...

Wat John zegt dacht ik ookal, dus daar moet wel een kern van waarheid inzitten. Leuke foto's heb je gemaakt. Geniet in Zweden.

Love AS Always
Di Mario

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een heel fijne week gewenst.
Goh, die eerste dag in Zweden viel, op dat ene minpuntje na, wel heel goed mee hé. Jullie hebben daar precies de tijd van je leven gehad en daar ben ik ontzettend blij voor! Ik hoop hier dus nog vele logjes over jullie schitterende tocht en avonturen te mogen bekijken en lezen, alvast bedankt!

Sjoerd said...

Haha, volgens mij ben jij je hele leven lang jong gebleven. Ik wens je veel plezier daar.

klaproos said...

:-) jij bent ook een stoer wijffie hé, effe macho in die steeg hangen :-)
heerlijk :-)
die mevrouw is vást een ëchte zwëëdse under hut ze hut wel geweute :-)

dag werelreiziger, ik ben blij dat je weer in Nederland bent :-)
<3

Ineke Vogel said...

Ha Marlou,

O, dat is spijtig, want zij was juist een trekpleister.
Maar evengoed hebben jullie er een vrolijke verdere dag van gemaakt, gezien de foto in het smalle straatje. :-)
Maar, als ik de foto goed bekijk, was die actie niet geheel zonder gevaar.
Achter je zie ik n.l. een diepte, een trap die naar beneden voert. ;-)

Fijne nieuwe week gewenst!

Groet, Ineke

Mirjam Kakelbont said...

Hej hej Lou-Lou,
God eftermiddag (-:
Wat zot dat ze nog nooit van Jenny gehoord hebben. Hetzelfde wanneer je naar een boekwinkel gaat en vraagt of ze boeken van Annie M.G. hebben!
Die foto zag ik op fb. Jij bent ook zo'n lekker ding. Gewoon doen waar je zin in hebt. Driekwart van de mensen durft het niet. Stoer wijf!
Verdwalen doe ik anders graag. Alle leuke straatjes inlopen die ik zie.
HEJ! ♥x♥x♥

christiene said...

Een mooi avontuur Marlou  en je komt nog eens kabouters tegen
ik ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven.
Groetjes Christiene.