15/06/2017

The Kelpies

.
Een kennis van me is getrouwd met een echte Schot.
Daarom gaat ze regelmatig naar Schotland en gisteren maakte ze me attent op "The Kelpies".
Kelpies... Kelpies??? 
Nooit van gehoord... dus ik ben gaan googelen en wat ik me daar zag!! 
Gaaf!
Dat moet je echt zien!
Het betreft een kunstwerk van 30 meter hoog... van Andy Scott in Falkirk, een stad ergens midden in Schotland. Zal het meteen maar even laten zien, dan weet je waar ik het over heb:
Twee paardenkoppen, eh... sorry: paardenhoofden in het landschap.
Vind je dat niet krankzinnig?
Acht jaar lang heeft Andy Scott hier aan gewerkt, het grootste kunstwerk van zijn leven.
Hij begon gewoon een beetje te tekenen aan de keukentafel van zijn vriendin in Amsterdam en kijk nog toch eens wat er van geworden is. 's Avonds met verschillende kleuren van binnenuit, lekker kitsch:
Kijk dit is 'm, die eigenwijze kunstenaar, Andy Scott met het werk nog in het klein in zijn atelier:
En echt... dit is een spannend filmpje. Je kunt hier zien, hoe gigantisch ze zijn!
Natuurlijk even kijken:

  

Wie gaat er met me mee?
Dan gaan we het met eigen ogen bekijken en we pakken na afloop een pint in de pub. Cheers to the Kelpies!

11 comments:

Lutje said...

drie jaar geleden was ik in schotland, maar dit heb ik niet gezien...
maar misschien heb ik te veel op de rokjes gelet ;-)
Eén @->- voor jou

Bertiebo said...

Ik ga mee. Leuk dit! Ik wil sowieso graag eens naar Schotland

Marjolijn. said...

Hier zou je niet aan denken bij Schotland, wel een doedelzakken en de schotse kilt.
Mooie dag meis.

John said...

Dit is echt ongelooflijk. Ik had ze vol gehangen met zonnepanelen denk ik. Dan bracht het gelijk wat op, maar aan de andere kant, dan moet je als kunstenaar een grote zak met geld hebben.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou. WOW, wat een prachtig kunstwerk, op de film heb je er al een idee van hoe imposant het wel is, wat moet het dan wel in de werkelijkheid zijn!
Als je verder klikt dan zie je ook de constructie er binnen in en dan besef je pas dat hij er inderdaad jaren aan moet gewerkt hebben!

klaproos said...

prrrrrrrrrrrrrrrrrrachtig loutje, en as je dan verder de filmpjes kijkt dan zie je nog zóveel meer,
wauw wat indrukwekkend is dat toch,
ik zou écht graag mee gaan, maar je weet ik ben een zeikschuit eerste klas, als ik van mijn jongens weg moet..:-)
volgend jaar wil ik een weekje naar JP en Janine op de Azoren, en daar heb ik nou al bijna buikpijn van.. bij wijze van spreken:-)
ik weet zeker dat jij voor mij mee kunt genieten van deze kunstwerken.... 100% zeker,
maar ik vind het "machtig mooi"
dag lieverdje
xxx

Sjoerd said...

Dat zijn behoorlijk uit de kluiten gewassen paardenkoppen... Ik kan helaas niet mee, ik moet even nieuw verlof sparen.

Jelle Droeviger said...

Wat ís dat toch met paarden...? Roepen ze een oerinstinct op bij mensen.?
Het is een pracht kunstwerk. Ik ga er dus binnenkort eens kijken, overdag en des avonds. Maar ik wil niet via Engeland, want die schijthuizen gaan uit Europa...
Dus dat wordt óf vliegen, óf varen.
Misschien op een vliegend paard.
Opstijgen vanaf Terschelling, mijn oude moeder achterop, en dan hupsakee, zó de Noordzee over.

Jelle Droeviger.

christiene said...

Ik zie me niet zo gauw daar heen gaan,Marlou
het is wel bijzondere kunst en groot.
jij hebt er een neus voor,en laat ons mee genieten.
lieve groet.
Christiene.

Mirjam Kakelbont said...

Count me in! Ik ga mee (-:
Eerst dacht ik: wat een achterlijk gezicht die paardenhoofden in het midden van niets. Maar meteen al bij het begin van het filmpje dacht ik: wauw! Wat ontzettend knap gemaakt!
Vanuit de lucht zijn ze waarschijnlijk het mooist en het best te zien. Dat geeft niets, ik ga toch mee, hoor!
Dikke kus ♥

די מריו said...

Mooi gemaakt hoor, ik zeg geweldig zelfs. Wat een groot kunstwerk.

Love AS Always
Di mario