22/06/2017

Nieuwe klok...

.
Bij Roosje om de hoek staat een kast, waar mensen hun afdankertjes in kunnen neerleggen.
De plek is droog, het kan niet inregenen en er ligt altijd van alles en nog wat. Er liggen boeken en cd's, kleren en speelgoed en allerlei prullaria.
Ik ga er altijd even kijken, want ik ben al jaren op zoek naar een bepaald boek en kijk steeds of het er misschien ligt... Je weet maar nooit, toch?!
Deze foto heb ik er van de winter gemaakt. Er zijn altijd wel mensen aan het schumen of er iets van hun gading bijligt:


Laatst vond ik er een oud klokje. Er zat een briefje in steenkoolengels opgeplakt: "broken, do not work"


Maar omdat het een grappig klokje was heb ik het toch meegenomen en ik dacht... als het écht niet werkt dan kan het alsnog weg.


Nou... dan moet je net Henry hebben. Die komt er achter waarom het niet werkt! BATTERIJ LEEG! Nee maar. De batterij is leeg en je doet het weg. 


Dus.. een nieuwe batterij er in gedaan en wat denk je? Feilloos! Het geeft op de sekonde nauwkeurig de tijd aan, ook al staat er voorop, dat het zogenaamd uit 1870 komt.
Niks hoor... gewoon een modern uurwerkje in een oud, onkig jasje.
Past precies bij mij...





11 comments:

Marjolijn. said...

Zo zie je maar weer...!!
Wie zoekt, die vindt, en met handige Henry in de buurt komt het altijd goed....!!
Mooie dag meis, op tijd wat verkoeling zoeken hé...!

Lutje said...

handige harry fikst alles :o)
je hebt weer geluk gehad
Eén @->- voor jou

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou. Gaat het een beetje met die hitte of kan jij daar goed tegen? Veel drinken en op tijd en stond even onder een koude douche gaan staan helpt beslist!
Wat een mooi klokje, gelukkig bracht je het toch mee naar huis en nog eens gelukkig: jij hebt wel een heel handige Henry hé die direct wits wat er aan schortte. Nu heb je een leuk ding in huis!
OT; het huis met de torentjes was in de tentoonstelling te zien op een oude foto.

Bertiebo said...

Wat een gave vondst.Zou ik ook mee hebben genomen. Zeg, hoe heet dat boek dat je zoekt? Ik kom vaak op rommelmarkten en kringlopen en ik heb graag iets om gericht naar te zoeken. Zelf zoek ik op dit moment niks, dus eh als je de titel geeft, zoek ik voor je.

די מריו said...

Dat is toch het eerst wat je probeert.. of was de vorige eigenaar misschien in de veronderstelling dat het ding echt zo oud was.

Love As Always
Di Mario

John said...

Ja de asbak zit vol dus koop mar een nieuwe auto.. hehe, daar moest ik aan denken toen ik dit verhaaltje van jou nieuwe klokje las.
Trouwens, leuk zo'n plek waar je spulletjes kwijt kan en kunt vinden,

Sjoerd said...

Dat zou bij mensen ook moeten kunnen, gewoon een nieuwe batterij erin

Jelle Droeviger said...

"Het lijkt toch wél een heel oud klokje. Mogelijk is er in de loop der jaren een elektrisch uurwerk ingezet, zou zómaar kunnen," zei zojuist mijn oude moeder (105 alweer)...

Die laatste zin is prachtig: "Niks hoor... gewoon een modern uurwerkje in een oud, onkig jasje. Past precies bij mij..."

Jelle Droeviger.

klaproos said...

wauw loutje, zo'n kastje zou ik ook wel eens ergens willen zien, maar daarvoor is het dorp te klein denk ik :-)
geweldig zo'n klokje...
die henry van jou heeft goud in zijn handjes,

ik vind het leuk bij jou passen, het klokje én Henry :-)

Heb het goed vandaag en kiep it kooooooool, 't is nu al warm buiten

Mirjam Kakelbont said...

Die laatste zin is briljant! Net als Henry met zijn slimme geest en twee rechterhanden. En jij omdat je het "kapotte" klokje meenam.
Heerlijk gezwommen vanochtend??
Dikke knuffel ♥

Hans said...

Wel een mooie klok, beetje bijts erop en klaar. Hans