09/06/2017

Sigtuna

.
Het is alweer de laatste dag van onze heerlijke reis. Wat een indrukken en wat een mooi land!
Waar het eigenlijk om ging: Cornelius Vreeswijk... helemaal vergeten! Maar geen nood, er was genoeg te doen en te zien.
We slapen nog één nacht in Stockholm en gaan de stad nog één keer in.
Daar vallen we met de neus in de boter, want er is een enorme rommelmarkt op één van de pleinen in het centrum van Stockholm. 
Het is wel kijke-kijke-nie-kope, want we moeten het allemaal meesjouwen en we hebben al genoeg!
Nou vooruit... één boekje van Astrid Lindgren, die van Pippe Langstrumpf.
We gaan nog langs de plek waar eind april een idioot in een vrachtwagen op de menigte is ingereden. Bah!! Klootzak!
Honderden briefjes op de ruit geplakt... Allemaal lieve teksten, boze teksten, verontwaardige teksten...
Zo'n zinloze daad.
We gaan met gemengde gevoelens de stad uit en bezoeken Sigtuna, een van de oudste stadjes van Zweden. 
Hier kom je helemaal tot rust. Mooi en sfeervol en we bezoeken de Maria-kerk waar net een dienst aan de gang is. Iets met confirmatie of zo. Argeloze jongelui met witte jurken aan. Precies snap ik het niet.
We sluipen voor het zingen de kerk uit en gaan naar het vliegveld, waar ons vliegtuig al klaar staat om ons weer veilig naar Schiphol te vliegen.
Het was een heerlijke vakantie. Dag Zweden!

(De foto's zijn van mezelf en van Henry)




14 comments:

Marjolijn. said...

Fijn dat jullie zo genoten hebben...!
Nu maar op naar een fijn weekend.

Lutje said...

je doet leuke dingen, je amuseert je, je ziet dingen die je interesseren, dat is toch wat het moet zijn....
Eén @->- voor jou

די מריו said...

Gaat weer snel voorbij zo'n mooie trip. Mooi verslag van een mooi land.

Love As Always
Di Mario

Bertiebo said...

Leuk om even te hebben meegereisd! Zweden is zeer aantrekkelijk. Ik ben alleen nog maar in Stockholm geweest en dat was super. Maar ja, er is zo veel. Eerst maar weer eens even naar Zeeland!

John said...

Ha Marlou, Ja Zweden is geweldig. Heel het hoge noorden ben ik an mening. Leuker dan het zuiden maar dat is een smaak dingetje.
Jullie hebben het iig goed gehad :)

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en voor straks een heel fijn, hopelijk zonnig weekend gewenst.
Oooo wat jammer, is het al gedaan met die schitterende logjes over je al even schitterende reis? Ik hoopte er toch wat meer van te zien want jullie zijn daar toch een tijdje gebleven hé. Je mag er zeker van zijn, deze trip zal je nooit meer vergeten!

Sjoerd said...

Zinloos geweld, en niet te voorkomen denk ik dan... Toch fijn dat je genoten hebt van deze trip.

Jelle Droeviger said...

Mooi verslag, Marlou.!
Je hebt daar in Zweden in elk geval ánders gedaan dan alleen maar de toeristenboekjes te volgen.
Zo zou reizen eigenlijk altijd moeten zijn: zélf ontdekken.

Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Gezellig zo,n reisje mee te maken met jullie. Ik ben er wel niet bij, maar ik kreeg toch een aardig beeld van het kleurrijke Zweden. En je weet, ik hou van kleur.
Ze verven hun huizen vast zo fleurig om de lange winters wat te verdoezelen.
In een grijs verleden was ik ook in Zweden, op doorreis naar Noorwegen. Met een oude 2CV. Die was er een bezienswaardigheid!
Aja

klaproos said...

vast niet het laatste blogje dat we zie dek ik zo van zweden,
er zitten, vás nog wel ergens plaatjes verstopt,
stome lui die aanslagen plegen....
je zou ze voor straf in der blote billen
door de kalverstraat laten rennen toch:-)

Loutje,
ik moet het kort houden... mijn toetsenbord, maakt me hélemaal gek :-(

Ineke Vogel said...

Ha Marlou, goedemorgen,

O, heerlijk struinen op een Zweedse rommelmarkt...

En dan is dit al weer het laatste reisverslag Zweden :-(
Hartelijk dank Marlou; het was erg leuk om te lezen, ik heb ervan genoten!

Een fijn weekend gewenst!

Dagdag, groetjes, Ineke


christiene said...

Cornelius Vreeswijk... die hoorde ik graag zingen
je hebt zo van alles gezien en overal hangt een verhaal aan vast
ook minder vrolijke dingen, maar zo is het leven.
Een boekje van Pippe Langstrumpf. past nog wel in je koffer.
Jullie foto,s zijn mooi, jammer hé  Marlou ,alweer voorbij.
wens je een mooie zondag.
groetjes
Christiene

Mirjam Kakelbont said...

Helaas...het zit er weer op. Maar het was fijn!
Jullie hebben veel fijne herinneringen gemaakt. Mensen ontmoet. Lekker gegeten, gedronken (één glas wijn) je verjaardag gevierd, een cadeautje gekregen, mooie foto's gemaakt en een boekje van Pippi gekocht. Een mens zou voor minder op vakantie gaan (-:
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
Dikke knuffel♥

gerdaYD said...

Goede zondagmorgen lieve Marlou. Nu ja, het zal misschien wel maandag zijn als je dit leest want je bent waarschijnlijk met je al even lieve Henry op de hort. Geniet er van met volle teugen hé en tot morgen...