06/06/2017

Jönköping

.
Vandaag reizen we door het mooie Zuid-Zweden naar Jönköping. En omdat de weg ernaar toe het doel is zoekt Henry mooie kleine weggetjes op. 
Weggetjes door dorpjes, langs boerderijen en mensen. Want we willen mensen zien. En de geur van pasgemaaid gras ruiken. En huisjes uitzoeken om later met z'n allen in te gaan wonen... En dan mag je je af en toe terugtrekken in het tuinhuis:


Weet je nog, dat ik ook heel veel bezig ben met Linnea, dat grappige grietje van Lena Anderson en Christina Björk? Onderweg vind ik een groot huis, dat Villa Linnea heet. Ik zou er zo willen wonen! Heel erg geschikt voor veel mensen en ieder een eigen kamer ook nog! Wel samen eten, he!!
Hier kun je nog even een verhaaltje over Linnea teruglezen: Linnea


Ik kijk m'n ogen uit. Wat een huizen en wat een ruimte...
En... wie weet zien we onderweg nog een eland ook. Zou zo gaaf zijn...


Jönköping is een prachtige stad. Ik vind het zelfs mooier dan Stockholm. Meer heuvels rondom en wat kleiner en toegankelijker. En nauwelijks toeristen...
Dit is het uitzicht vanuit onze hotelkamer. De zon is bezig onder te gaan...

We hebben hier een luxe hotel... nee, echt! Ongelooflijk...
's Avonds drinken we een wijntje in de bar. Het is ons eerste en enige wijntje van de hele vakantie, want het kost... 97 Zweedse Kronen en dat is omgerekend een tientje per glas! Oeps!
Maar we genieten er wel dubbel van... Skol!






10 comments:

Lutje said...

amai, dat is echt mooi en anders, die vakantie
die huizen zijn prachtig
en drank is daar idd duur naar het schijnt
Eén @->- voor jou

די מריו said...

Minder toeristen, dat klinkt goed, dat zal vast niet alleen zijn vanwege de prijzen van het wijntje. Mooi daar hoor. Dat huis heb je er toch wel bijgekocht he. Dan komen we om de beurt logeren, zodat je altijd mensen om je heen hebt.

Love As Always
Di Mario

John said...

Ja Marlou, daar staan huizen waar je verliefd op kunt worden hè. Dat valt me ook op in het hoge noorden.
En dat eerste huisje, gingen we daar nu met z'n alle wonen? :)

Bertiebo said...

Linnea, kwam me zeer bekend voor. Meteen even gaan kijken en ik blijk een tuinboekje te hebben met Linnea er in. Wist niet dat er zoveel was.

Ineke Vogel said...

Goedemorgen Marlou,

Die kleurige houten huisjes vind ik zo gezellig staan, heel anders dan wij gewend zijn met onze 'eendere' wijken.

Leuk dat verhaaltje over Linnea, ik zal ook eens kijken op Google.

En dan de drank: tja, bij zo'n prijs lijkt me 'dubbel genieten' een goede optie. ;-)

Erg gezellig om je vakantieverslag te lezen.

Fijne dag.

Groetjes, Ineke

Jelle Droeviger said...

Alle Zweedse huizen zijn van hout, zo lijkt het...
Eigenlijk wel logisch, want hun woord voor baksteen is tegel, en daar bouw je geen huis mee.
Zweden zijn ware kunstenaars met hamer en zaag.
In die lange donkere winters zitten ze veel binnen en dan moet je het wel gezellig maken.

Jelle Droeviger.

klaproos said...

wauw die huisjes loutje, we nemen ze allemaal en maken er een leuk blogdorp van:-) jonköpingblogvillage klinkt als een klök.... en ja die wijn klök je niet naar binnen voor dat geld, jeetje,
moeilijk om alcoholist te worden in zweden dat is dan wel weer erg fijn,
fantastische plaatjes ik geniet erg met je mee

Sjoerd said...

Dan schrik je wel met zo'n prijs. Maar goed daar ben je ook niet voor naar zweden getrokken....

Mirjam Kakelbont said...

Oh...die huizen! Ik heb massa's foto's gemaakt van huizen toen we in Zweden waren. En bij iedere foto die ik maakte, moest ik zuchten, haha (-: En dan vroeg ik aan Joris: 'Koop jij dat huis voor me?' En hij elke keer maar ja knikken. Fijn hè, zo'n man (-:
Ik ben zwaar, zwaar furlieft op dat lichtblauwe huisje. Daar zou ik de rest van mijn levensdagen kunnen slijten. Echt waar, meer heb ik niet nodig.
Skol! Kan jou het schelen zo'n duur glas wijn. Jullie hebben ervan genoten.
Dikke kus ♥

gerdaYD said...

Goh, wat een mooie architectuur vonden jullie op je weg en wat een mooi uitzicht had je vanuit je hotelkamer! Jullie hebben er duidelijk van genoten, ook van dat ene en enige wijntje tijdens de vakantie. Ik weet dat alcohol daar zo duur is maar voor één keer mag je je wel eens verwennen hé.
Blij met je serie over Zweden lieve Marlou, ik ga nu snel op je volgend logje piepen!