12/06/2017

Puck en Hans

.
Toen Roosje nog student was op de Rietveld academie heeft ze eens model gelopen bij een show van Puck en Hans: een echtpaar, dat mode ontwierp en een winkel had op het Rokin, waar ik vaak likkebaardend voor de etalage stond te koekeloeren... Ver boven mijn budget.

Afgelopen donderdag was de opening van de expositie van het werk van Puck en Hans in het Amsterdam Museum. Een schitterende expositie met stukken die ze overal vandaan hebben weten te krijgen. Mooi in thema's opgezet...

Nu heeft Roosje voor de tentoonstelling van het werk van deze ontwerpers EEN BOEK gemaakt!
En dit is gelijk met de opening van de expositie ten doop gehouden...
Roosje is een kei in het maken van boeken voor en door en over kunstenaars. En ik ben een fan van haar! Natuurlijk... het is mijn dochter...
Het boek ligt hier op de tafel en werd al heel veel verkocht!
Natuurlijk waren Puck en Hans zelf ook op de opening...
Hier zie je Puck met Roosje.
Allebei mooi in de kleuren.
Er waren zo'n 1000 gasten en allemaal paradijsvogels!
Ik liep een beetje paparazzi rond. Probeerde zo stiekem mogelijk foto's te maken.
Eén van de bruiden van Anton Heiboer:
En deze mooie vrouw links is de schilder Ans Markus. Ik vond dat ze er prachtig uitzag!
Hadden ze elkaar gebeld? "Doe jij ook het bloemenpak aan?"
Volgende week ga ik nog een keer naar de expositie om het allemaal nog eens rustig te bekijken.
Nu stonden er vaak zoveel mensen voor m'n neus dat ik het allemaal niet goed kon zien.
Maar dit zag ik nog eventjes wel!
Roosje's naam geborduurd en wel... Ze is er reuze trots op!


12 comments:

Marjolijn. said...

Je mag met recht trots zijn op die knappe dochter van jou...!!
Mooie maandag meis.

Lutje said...

je bent trots en als ik dit lees mag je dat zeker zijn!
ik wens je een mooi begin van een nieuwe week
Eén @->- voor jou

Bertiebo said...

Wat ontzettend leuk. Puck en Hans waren niet te missen de laatste tijd, dus ik wilde al naar die tentoonstelling. Maar nu wil ik helemaal, dat snap je.

John said...

Niet alleen de expo is geweldig maar het boek dat je dochter uitbracht ter gelegenheid van is natuurlijk helemaal de bom.
Natuurlijk ben je trots. :D

Jelle Droeviger said...

Roosje is goed bezig, Marlou.!
Die gaat nog eens beroemd worden. Paradijsvogels noemde je de mensen die zich rond Puck en Hans hebben verzameld. Mooi gezegd.! Ze stralen uit die ze willen zijn, en vragen zich maar weinig af wat de anderen ervan zullen vinden. Dat is léven.!

Jelle Droeviger.

klaproos said...

wauw loutje... trots als een pauw mag je zijn op die lieverd van jou, ze doet het geweldig,
maar dat talent is ergens vandaan gekomen, en ik vind jou er ook altijd zo mooi en kleurig uitzien, dus het is haar vást met de paplepel ingegeven geworden geweest gewaard en zo voort:-)
fantastisch om te zien, al die kleurijke mensen zijn het gewoon om op de prent te worden gezet, dus volgende keer niks stiekem, gewoon zeggen mag ik even.. en ze poseren voor je :-) wedden :-)

heerlijk om te zien loutje wat zul je trots zijn... fantastisch

Anonymous said...

Ja Roosje begint aardig aan de weg te timmeren en de opdrachten die ze krijgt zijn echt geen kleintjes!!! Leuk hoor die vooruitgang mee te maken. Als je trots bent is dat helemaal terecht. Precies wat Jelle zegt: die gaat nog eens beroemd worden en ik voeg er aan toe: daar zullen we nog meer van gaan horen en zien.
Aja

די מריו said...

en of je trots bent Lou, je moet toch weten dat je dochter iets bijzonders heeft gemaakt. Wat zul je geglommen hebben van trots daar.

Love As Always
Di Mario

Petr@ said...

Daar mag je zeker trots op zijn! Wat leuk!
Ik vind het ook altijd leuk om kleurrijke mensen te bekijken, zonder hen zou de wereld maar saai zijn!

Sjoerd said...

Als ik zo al die reacties bekijk is het een echte dochter van haar moeder

gerdaYD said...

Wow lieve Marlou, je hart zal weer van trots gezwollen zijn, wat een knappe dochter heb je toch... Ik ben zo blij voor jullie en ook een beetje fier hoor dat ik jullie ken!
Het werd dus een heerlijke opening van deze mooie tentoonstelling waarbij het boek een meer dan belangrijke bijdrage toe leverde!

Mirjam Kakelbont said...

Dat is gaaf, Marlou! En wat een eer voor je dochter om het boek te mogen maken. Ze heeft talent dat is wis en waarachtig. Echt een hele creatieve meid. Zelfs een postzegel ontworpen. Ja, ik bewaar de zegel goed, ik ben er trots op!
Ga nog een keer naar de tentoonstelling en geniet stilletjes van de kostuums. Zie jezelf er vooral in rondlopen. Al die kleuren...Staan jou bééldig!
Dikke kus ♥