25/04/2007

MARIA ROOSEN






25 april

De laatste keer!
Henry gaat met me mee en een scheepsvlaggetje, dat ik van Hubert en Lex geleend heb.
Daar rijden we, nog vroeger dan gisteren, maar om de file te vermijden langs de Ringvaart, die er prachtig bij ligt in het ochtendzonnetje...
Voor de laatste keer!
Ik kan het me nog niet voorstellen.

Nog één keer onder het kunstwerk van Maria Roosen door.
Ik ben er erg van gaan houden. Het er naar kijken heeft me steeds weer even die kick gegeven. Iets psychedelisch: als je er onderdoor loopt bewegen ze met je mee en dan die kleuren…
Daar is echt over nagedacht. Het zijn honderden glazen ballen, die in de volgorde van de kleuren van de regenboog zijn opgehangen en daar tussendoor wat kleine gouden elementen: de Wijze Uil heeft natuurlijk mijn voorkeur. Dat moet wel, als je moeder Uhl heet.
Ik ben nog steeds een Uilskuiken!

Terwijl ik in de wachtkamer zit zie ik ineens een Mooi Mens met een Mooi Kindje met een Mooie Struis Margrieten aan komen lopen. Roosje en Wijs! Ze komen me de laatste keer nog even begeleiden. Heerlijk...
Even later voegen Kaleb en Pier zich er ook bij. Een complete familiereunie!!


De crew moet om me lachen als ik met mijn vlag binnenkom. Ze vinden me wel leuk heb ik gemerkt in de afgelopen tijd. Ik kom ze altijd eerst even begroeten, voordat ik op het apparaat ga liggen.
Is het apparaat nog steeds mijn grote vriend?
Ja, natuurlijk! Maar ik ben er wel klaar mee.
Ik ben namelijk zo gezond als een vis. In mijn eerste log staat dan ook: Ik ben één van de gezondste mensen van Nederland, wat zeg ik: van Europa.

Ik moet wel denken aan een mailtje dat Riet 13 november van het vorige jaar aan haar vrienden stuurde:

Als lid van de 'brigade van de roze linten', de borstkankervereniging, heb ik nog een boodschap voor de dames - alle leeftijden - onder ons: vergeet vooral niet die twee kleine(re) of grote(re) schatkamers regelmatig te controleren. Vroegtijdige opsporing blijft de beste garantie voor een voorspoedige behandeling.

En daar sluit ik me bij aan en ik sluit het nu af.
’t Is mooi geweest, the party is over.
Mijn borst is weer van mij .


Ich seh’ mich nicht mehr um,
ich geh’ einfach immer weiter.

Rainer Maria Rilke



3 comments:

Anonymous said...

JOEHOEEEEE en zo is het wel weer mooi geweest, jij bent weer helemaal van jou!
GEFELICITEERD lieve schat, je hebt je er moedig doorheen geslagen
dikke zoen van ons allevier:
Kaleb
Roosje
Wijs
Pier

fred van der wal said...

Dear Marlou,
Goed te zien dat het je goed gaat. Houwen zo! Groetjes aan Henry. Als je nou op de terugweg een kleine omweg maakt kom je toch even langs????
hart groet
Fred van der Wal

Unknown said...

Gefeliciteerd?!?!

Met dit weer komen elke avond meerdere ballons hier over.
Vorige week ging het bijna mis, 2 kwamen wel erg dicht bij elkaar.
'Ik vlieg niet', zegt een kennis van mij altijd.
Nee, 'The High Uncle' is een luchtschip!
Kortom, virtueel kan ik je wel meenemen op een reisje naar het eiland Modemië.
Dat licht ergens in Midden-Amerika.

Het allerbeste.

OB