19/04/2007

VRIENDEN

19 april

Waar zou je zijn zonder vrienden?
Geen idee.
Ik denk niet erg ver. Ik vind het heerlijk, dat ik aan alle kanten zo ontzettend gesteund wordt.
Niet alleen door vrienden, maar ook door mijn familie.
Alles is daardoor een stuk lichter.
Vanmorgen was Roosje met me mee.
Wijs en Pier mochten ook mee naar binnen.
Ik lag op het grote apparaat, terwijl zij in de ruimte bij de verpleegkundigen meekeken op de monitoren.
Ik lag een beetje te peinzen, geen hoogstaande literatuur, een beetje aftellen: 30, 29, 28, … en toen ik wist, dat de laatste straal gestraald was, hoorde ik ineens Wijs haar stemmetje door de luidspreker:

OMA, JE BENT KLAAR!

Ik lach daar lekker te lachen.
En dat bedoel ik nou:
Waar zou je zijn zonder je vrienden? Wijs is dan wel mijn kleinkind, maar ook mijn vriendinnetje!
Ik zou er sacherijnig van worden…… Moet er dan ook niet aan denken.
Ik verander daarom de titel van mijn web-log in:

ODE AAN VRIENDSCHAP.

No comments: