01/03/2009

EEN RODE WEEK



Morgen ga ik beginnen met "EEN RODE WEEK".
Elke dag schrijf ik een klein stukje waar de kleur rood belangrijk in is.
Het had ook een andere kleur kunnen zijn, blauw of groen, maar ik heb zomaar gekozen voor de kleur rood.
Geel was ook mooi geweest, in verband met de komende lente. Dan krijg ik steeds meer behoefte aan de kleur geel...
Ik kan de gele bloemetjes wel de grond uitkijken.
"Kom allemaal naar boven, steek je kopje op..." De lente... ik heb er zin in.
Maar goed: morgen begint de rode week...

Nog een superzondag voor jullie allemaal, het is fris en helder weer.
Kom op: er uit met de geit.
We gaan wandelen...






.

6 comments:

Anonymous said...

Rood is ook mooi hoor, je hebt mooi geknutseld hier op het log, ziet er leuk uit.
En dat geel komt er aan hoor, ik voel het ook. Vanmorgen werd ik rond vier uur wakker en om kwart over vier waren er al fluitende vogels, heerlijk!! Dat zijn echt tekenen dat de lente er aan komt.
Fijne wandeling he! Maak er een mooie zondag van.
Liefs Marjolijn.

Anonymous said...

Net even de tuin een beetje klaar gemaakt voor de lente. En de winteracconietjes staan en mooi geel bij. Vanmiddag een lekkere wandeling maken en ik zal je komende weken bijkletsen over het onderhoud van je grastapijt. Want dat moet in maart langzaam gaan beginnen.

Ibella said...

De ochtendstond heeft goud in de mond en dat is niet rood. Rood is mijn favoriete kleur. Om negen uur liep ik al buiten te genieten van het vroege voorjaar.
Fijne zondag
Liefs Ibella

Anonymous said...

Rood, 1 van mijn lievelingskleuren. Ben benieuwd wat hij ons gaat brengen!!

Anonymous said...

Rood, 1 van mijn lievelingskleuren. Ben benieuwd wat hij ons gaat brengen!!

Anonymous said...

Aiaiaiai, oll'altz sloeg weer maar eens toe lieve Marlou. Mijn vorige reactie moest hier staan, en deze op het volgende log natuurlijk... we worden oud! Hihi.
Kan ik het nog goed maken?
Met een gedicht bijvoorbeeld?

dit wordt een rood gedicht,
let u maar op, geƫerd publiek!

deelnemers, op uw plaatsen
en ... nee, blauw, nu niet smokkelen,
twee stappen terug achter de lijn,
zeg groen en geel, die flesjes
zijn verboden, weg ermee
of je wordt uit de strijd gehaald
en pimpelpaars, als je bezopen
bent, moet je het zelf maar weten

en weg zijn ze! meteen neemt rood
de eerste bocht de leiding al,
oranje in haar slipstream en er is
al een flink gat geslagen, blauw
is van de achtervolgers nu de rapste,
bruin en grijs, nee blauw, nee grijs,
nee zwart komt opzetten, hij overvleugelt
blauw en aan de kop daar zijn oranje
en rood (donkerrood nu) zichtbaar
moe geworden, komen haast niet meer
vooruit en daar is zwart, ja zwart gaat
winnen, duidelijk nu, zwart is weer
in topconditie, zwart, wie nu op zwart
gewed heeft, die loopt binnen

maar wat nu, daar is opeens weer blauw
in eindsprint, blauw loopt blauw aan,
blauw passeert de streep
met neuslengte vooraan

het is een blauw gedicht geworden.
© Gilbert Roggeveen

Oeps... foutje! *wink, big smile*
Maar serieus nu: dit lijkt me een reuze-initiatief. Kijk met spanning uit hoe jij dat allemaal aan elkaar zal breien!