24/06/2009

THE FULL ENGLISH BREAKFAST

.


















's Avonds wordt er zachtjes op de deur geklopt.
The Landlady.
"How do you like your eggs in the morning...?"

Het echte volledige Engelse ontbijt is enorm. Een bouwvakker zou er bijna een week op kunnen teren.

Men begint met een glaasje sinaasappelsap. Even de boel schoonspoelen.
Dan eet men alvast, wachtend op de dingen die gaan komen, een bakje corn flakes met melk.

Dan wordt een groot dampend bord binnengebracht met:
gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus, gebakken champignons, gebakken tomaat en eieren. Soms gebakken vis.
Oh ja, voor de vleeseters: spek en worstjes.
Er overheen doet men een soort van bruine saus. Men eet er een aantal gebakken boterhammen bij.
















Als men klaar is eet men nog een paar geroosterde boterham met echte Engelse marmelade.


En je drinkt er een grote pot Engelse thee met melk bij.
Of je neemt koffie, dat mag ook.

Als je het wilt krijg je dit elke dag voorgeschoteld.
Maar het is zo'n vette hap, dat mijn maag er tegen protesteert.
Dus ik eet de müsli. En wat tomaatjes. Ik ben niet aangekomen in de vakantie...

Gelukkig eet ik geen vlees...


.

23 comments:

Ibella said...

Goedemorgen Marlou,
Jij bent vroeg vandaag. Mijn maag zou omkeren bij zo`n ontbijt, maar het ziet er wel prachtig uit. Wat goed dat je niet aangekomen bent, want ik zou toch elke morgen wel wat extra`s nemen.
Toch geniet ik meer van mijn boterham met kaas.
Fijne dag vandaag, liefs Ibella

marjolijn said...

Nee, dat zou mijn ontbijtje ook niet zijn.
Veel te veel, een boterham met ham of kaas lukt nog wel, glaasje sap en een beker koffie en als iets bijzonders af en toe een gekookt eitje.
Maar dat is het dan wel.
Geniet van de zon vandaag, liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

No, dear mother, I won't get up,
I won't get up, I won't get up,
No, dear mother, I won't get up,
So early in the morning.

What'll you give me for my for my breakfast?
For my breakfast, for my breakfast?
A little bowl of bread and milk,
So early in the morning.

Then, dear mother, I won't get up,
I won't get up, I won't get up,
Then, dear mother, I won't get up,
So early in the morning.

A nice young man with rosey cheeks,
With rosey cheeks, with rosey cheeks
Then, dear mother, I will get up,
So early in the morning.
© unknown
*wink, big smile*

Het verplichte full English breakfast...
Natuurlijk is het een voordeel dat jij geen vlees eet maar muesli en daardoor geen pondje aankwam. Maar, mijn lieve Marlou, ik hou er zo ontzettend van. Niet élke dag natuurlijk, maar zo nu en dan. Zeker als je in het mooie Engeland ronddwaalt en vele kilometertjes voor de boeg hebt. Genoeg calorietjes! Hihi.
Maar... ik wou dat ook ik het eten van vlees laten kon. Ik bewonder vegetariërs!

Fluitenkruid said...

Het voordeel van zo'n stevig ontbijt is dat je pas halverwege de middag weer trek krijgt en het gezegde 'ontbijt als een koning' schijnt echt nog waar en gezond te zijn ook.
Al zou ik de worsten en bacon ook laten liggen :-)

klaproos said...

mmmmmmmmmmmmm
gelukkig eet je geen vlees,
whahahahaha zet dat er maar bij ja:-)

lekker zo'n ontbijtje, maar wel zwaar hé, je hebt de hele dag heen trek meer :-)

Yvette said...

dat wordt minderen nu...afzien

have fun today my love

yvette

Marianne said...

Van zo een ontbijt word ik onpasselijk....
Leuk dat je van wat je zo al onderneemt zo van geniet

Groetjes,

Zonnetje.

Di Mario said...

Ik voel nu al mijn maag in opstand komen, laat staan zo in de ochtend. Ik eet elke ochtend een bak yoghurt. Dat is lekker licht verteerbaar.

Love As Always
Di Mario

Daisy said...

Dat is nog eens een ontbijt! Iets totaal anders dan dat we gewend zijn in NL & B. Zo kan je er wel tegenaan tot 's avonds.

Anonymous said...

Eh..ik lust zoiets wel, zo'n Engels ontbijtje,de worstjes zo ik laten liggen,maar de rest?
Nee dus, ik heb dus ook een maag als een stuk beton en de pech dat ik dus alles lust!
Als ik in de nachtdienst zit,kan je mij zelfs wakker maken voor een bord snert.
Is maar goed dat ik in nederland woon, anders werd ik tonnetje rond.
Eeen fijne week toegewenst,
Tût,Akky

marjolijn said...

Mogge meis,
De vogels doen al goed hun best, het begint al weer licht te worden.
En de warmte hangt nog binnen, dus snel de schuifpui open.
Heerlijke uurtjes van de dag.
Voor jou ook een fijne dag.
Liefs Marjolijn.

gerdayD said...

Goedemorgen, mijn lieve Marlou. Wakker worden, de prins is daar!
De Winkler Prins? Hihi, néé ...

De Aldi prins

Aldi,Aldi, Aldi… Aldi’s schone meiskes
Zittend aan de kassa
Rekenend goedkope prijskes

Aldi,Aldi, Aldi… Aldi’s schone meiskes
Met hun blauwe schort aan
Prinsessen in Aldi paleiskes

Ik zeg het nog eens door de microfoon:

Aldi, Aldi,Aldi… Aldi’s schone meiskes,
Houden van mij, toch ben ik een marginaal

Ik eet Aldi, Aldi, Aldi-waar
Dus alle Aldi prinsen worden verwacht
Aan Aldi kassa’s hier en Aldi kassa’s daar
© Jimmy
*wink, big smile*
Maak er een prinsheerlijke dag van, meid!

Roosje said...

'perfect for those early morning meetings', lees ik op het bord!
Wat een zelfspot he, hihi.

xxxx

Han said...

Ik zou bijna alweer trek krijgen als ik dat al heerlijks lees. Maar ook ik moet op de lijn letten.

marjolijn said...

Lieve meis,
weer een nieuwe dag om te genieten, van tuin of wat er ook op het programma staat.
De zon komt weer op en de vogels fluiten, een heerlijk weekend voor de boeg.
Wat wil een mens nog meer..?
Lekker genieten...hé!!
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

En, mijn lieve Marlou, hoe was je dag gisteren, vol verwachtingen en surprises?

Wow is een uitroep van verrassing
Die is in vele vormen van toepassing
Zo is er een wow voor het
zien van een mooie vrouw
En een voor een fraai gebouw
Wow is vaak te gebruiken
Zelfs als je een
lekkere geur kan ruiken
Maar je hebt verschillende
gradaties van het woord
Gelijk aan hoeveel je iets bekoord
Dus een gewone wow voor
iets wat aardig is
En een wat grotere wow
voor een intensere belevenis
Maar er is ook een super
wow voor mij bijgekomen
Een die gewoonlijk alleen
voorkomt in dromen
Die wow kwam voor mij op de dag
Dat ik jou voor het eerst zag.
© Falco Greebe

Maak er een reuzeleuke zwembaddag van meid, geniet van élke spetter!
(in àlle betekenisssen, hihi)

Ibella said...

Dank je wel voor je lieve woorden. Ik voel me best goed vandaag, nog wel wat moe, maar daarom doe ik ook niet veel, behalve mijn wandeling. Dat is een must, hoe ik me ook voel. Helaas is het hier bewolkt, maar de zon zou in de loop van de dag komen. Gelukkig kan ik goed tegen de zon, ook nu, maar ik blijf wel in de schaduw.
En heb je al lekker gezwommen, goed van je. Fris voor een nieuwe dag
Liefs Ibella

Carla said...

Jakkes Marlou,

Gelijk heb je om geen vlees te eten.
Dat ontbijtje zag er ronduit smerig uit.
Maar ik heb genoten van je reisverhalen.

Goed weekend en tot woensdag!
Carla

Han said...

Mooi die foto van de houtvaart bij Gerda haar blog, (dat roept weer oude herinneringen op)toen hadden nog een touw in het midden hangen om de bokken van de geitjes te scheiden. Ik had altijd een mawovrij kaart, welke had jij?

marjolijn said...

Lekker weekend vieren meis...!!!
Maar dat zal wel goed komen.
Lieve groet Marjolijn.

gerdaYD said...

Goede morgen Marloukelief, én goed weekend!
Ik zwem naar het zwembad.
Precies voor het zwembad ga ik remmen.
Als ik daar ben is er ruimte zat.
En ga ik zwemmen. (...)
©
Ingri Dahi
Heeft de duik in het zwembad je verfrist?
Of regende het bij jullie zo hard dat een waterplas niet nodig was?
Buiten een paar druppeltjes heb ik van de regen niet veel gezien, maar mijn andere webbies vertellen me dat het bij hen heel wat minder zonnig was.
Maak er hoe dan ook een schitterend weekend van hé!

Ibella said...

Lieve Marlou,
Ik wens je een heerlijk, zonnig weekend. Lekker fietsen, of in e tuin oner een parasol. Hopelijk vallen de onweersbuien op de goede plaatsen.
Liefs Ibella

gerdaYD said...

Oooo, lieve Marlou, wat een heerlijke druppelfoto plaatste je bij mij! Merciekes hoor, het heeft mijn kunstminnend zieltje goéd gedaan. Heb jij die genomen?
En als je echt naar Bretagne wil volgend jaar, geef een seintje, dan spreek ik mijn gids wel aan om jou alle interessante sites door te sturen.
Maar nu ff genieten van de zalige zondagrust hé!
Na je dagelijks zwempartijtje natuurlijk, hihi.