03/06/2009

DREAM A LITTLE DREAM OF ME

Voor het filmpje moet je nu even op deze schakel klikken:

MAMA CAS

Maar ik kan het, het is gelukt!! Ik kan een filmpje in mijn verhaaltje zetten.
Ik ben zomaar een beetje aan het rommelen gegaan en ... het lukte!
Zie je wel... er moet meer gerommeld worden!

Nu kun je op het filmpje klikken en tegelijkertijd de rest van mijn bijdrage lezen...

Stars shining bright above you...
De laatste tijd zing ik steeds dit lied (met de ukelele!!!)
Dit is de performance van Mama Cass, echt te gek! Vol humor gebracht.
Mama Cass van the Mamas and the Papas( California Dreamin') helaas veel te jong overleden.

Dit is de complete tekst:

Stars shining bright above you
Night breezes seem to whisper "I love you"
Birds singing in a sycamore tree
Dream a little dream of me

Say nighty-night and kiss me
Just hold me tight and tell me you'll miss me
While I'm alone and blue as can be
Dream a little dream of me

Stars fading but I linger on, dear
Still craving your kiss
I'm longing to linger till dawn dear
Just saying this:

Sweet dreams till sunbeams find you
Sweet dreams that leave all worries far behind you
But in your dreams whatever they be
Dream a little dream of me


.

24 comments:

Liesbeth said...

Nu ik de tekst zo lees en hoor, vind ik het nog mooier eigenlijk. Rita Hayworth was idd een vreselijk mooie vrouw en Doris Day ook. Mijn moeder spaarde al die kaarten van filmsterren en ik heb die nog allemaal.

klaproos said...

heerlijk om te horen en te lezen en te zien,
de films waren altijd wel redelijk zoetsappig, hé:-))
leuke herinneringen geef je mij marlou

Di Mario said...

Helaas ligt U-tube er op dit moment een beetje uit. Dus ik luister maar weer naar mijn eigen muziek. Is het nog gelukt met de spreuk?

Love As Always
Di Mario

Han said...

Ik had een grijze eend, heb nog heel lang 2CV gegreden. Je bent wel een slimme dame, om dat je dat leuke filmpje op blog kan zetten.

P-TER said...

Heerlijk om het dit eens terug te horen,
grappig filmpje, zag het nog niet!
Geniet van de sweet dreams!
@ Ook toevallig van je dochter!
Gr.
P-TER

marjolijn said...

Lieve meis,
Nou en of, jij kunt lekker rommelen, en nog goed gelukt ook.
Een heerlijk liedje...!!!
Maak er maar weer een hele mooie dag van, en bij koud en nat weer, maar lekker rommelen of oefenen op de ukelele.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

The Mamas and the Papas...
"Now hold on there, Hoss. Some people call our women cheap, but we just call them our Mamas". ("Ho even, Hoss. Sommige mensen betitelen onze vrouwen als 'goedkoop' maar wij noemen ze gewoon 'Mama'"). Cass sprong op en riep uit "Ja! Ik wil een 'Mama' zijn!" Michelle stemde daarmee in en wilde ook een 'Mama' zijn. John en Denny keken elkaar aan en John zei "Papas? Okay, probleem opgelost".
En zo kwamen ze aan hun naam...
Wat een heerlijke band was het, ik was er beslist fan van. En jij ook neem ik aan, als ik jouw knappe log zo lees. En het filmpje zie.
Heerlijk, mijn lieve Marlou.
Dankjewel voor dit stukje nostalgie!

Barbara said...

Ha Marlou,
ja ik herinner me de hoes. Ik heb jarenlang op de Openbare Muziekbibliotheek Amsterdam gewerkt= opgewaardeerd studentenbaantje.
Geluisterd heb ik niet naar haar, toen, maar NU wel!
Wat leuk, muzikaal en met humor. Ze lijkt een beetje op Judy Garland wat dat betreft. Teddybeer en fluiten.

Wat is die Youtube toch super. Het liedje ken ik goed van vroeger en ik heb zonet allerlei uitvoeringen beluisterd.
De eerste is uit 1931.
Dus ik heb weer zitten genieten en ga direct verder met Youtuben en dreamen.

Je begrijpt natuurlijk dat ik nu stinkend nieuwschierig ben naar jouw versie met ukelele.

Compliment ook voor dit weblog. Knap hoor.
Tot volgende week.

Hartelijke groet van
Barbara.

klaproos said...

mooi hé marlou,
zing jij maar lekker door een heel leven lang alsjeblieft
dank je wel voor je lieve reactie

Nienke said...

Ja, te gek. wat een gaaf mens was het toch.
Heb je die van Louis Armstrong ook gezien?
Niet gek!

groetjes van Nienke

Liesbeth said...

haha leuk filmpje, is wel grappig! En nu zijn het de mamas en the papas dus! nog een keer even wegzwijmelen:)

Fluitenkruid said...

Hallo mede-engelandvaarder en stadsgenoot, wat een mooi optimistisch blog.
Leuk naar Kent, de tuin van Engeland.
Fijne vakantie!
groetjes Jannet

marjolijn said...

Hoi meis,
Maak er een goed dagje van vandaag.
Ik lees dat je het koffertje weer mag pakken, fijn hoor...!!
Ga lekker genieten.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Marloukelief, even OT: BEDANKT voor je leuke en grappige reactie! Waar haal je het toch vandaan?
Ik geniet telkens weer van je mooie schrijfels en goed gevonden illustraties...
Ze zijn:

Alle blijdschap op een stokje,
als een lollie, vrolijk rond
Breng dat zoete zotte brokje
maar trefzeker naar mijn mond

En dan bijt ik als een wilde
want genieten doe ik groots,
onbeholpen als het kan -
ik verzuip er in desnoods

Maar het stokje mag niet breken!
want dan valt mijn droom in duigen
Het mag hooguit heel voorzichtig
door zijn enkel knietje buigen

Het mag hooguit heel voorzichtig
zachtjes dansen in mijn hand
en bij het nuttigen der glorie
scheerlings raken aan mijn tand.
© Gedicht

Ibella said...

Wat gezellig die liedjes uit de oude doos. De mamma`s en de pappa`s zijn uit mijn zusterhuis tijd. Plaatje op, deur open en iedereen die het wilde zong hard mee.Fijn weekend en liefs Ibella

Jelle Droeviger said...

Zucht, zucht, Marlou.!
Dat is toch wat we allemaal willen, zo harmonieus bejegend te worden, en zo liefdevol benaderd. Buiten woedt de rat-race, maar binnen, onder de vette lappen, daar is alleen maar liefde en onbaatzuchtigheid...

Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Hey Super Slimme Marlou,
Wat kan jij geweldig fröbelen op het net, zoiets lukt mij gewoon niet.Ik ben weer ff online, dus heb heel wat bij te lezen( de afwas van gisteravond staat nog steeds op het aanrecht, ben de hele morgen de logs aan het bijlezen)
Wat een geweldige omgeving staat jullie familie huis en wat een mooie foto's heb jij gemaakt van je dochter en kleinkinderen.
Ik ga in augustus op fiets vakantie met de Famkes(8 vrouwen) en we fietsen van Passau naar Wenen, komen we dan ook langs of in de buurt jullie huis?
Stuur ik je een foto gemaakt door andere ogen...hahaha

Super leuk die muziek weer es te horen, heb daar hele herinneringen aan.
Ook leuk te lezen van Han, ook ik reed "leijke eend", was mijn eerste autootje, heb hem helemaal af gereden, en heb hem huilend naar de sloop gebracht, kreeg er nog 100 gulden voor en heb daar toen een droogmolen in de tuin van gekocht..
Tja wat komt er allemaal boven door jouw logs.( straks staat de schimmel op mijn afwas..hhaaha)

Marlou, ik wens je een heel fijn weekend toe.

Voor jou ook een dikke tût, Akky

Yvette said...

mijn adobe werkt niet onder chrome en mijn blog niet onder internet explorer 8
maar de m's en p's zijn altijd een beetje aaan mij voorbij gegaan.
dag dag
yvette

klaproos said...

nog steeds aan het zingen ben :-)

Han said...

Ik gooi nooit iets weg, het is veel te leuk om het nog eens na te lezen. Goed weekeinde!

gerdaYD said...

Verdwaalde dromen
Gevangen in een netje
Bewaard voor later
© MoonFlower

En moge dit netje vandaag zijn dromen loslaten, mijn lieve Marlou. En moge ze werkelijkheid worden!
Ik hoop zo voor jou dat de hoodpijn ondertussen weggeëbt is en jij van dit zonnige begonnen weekend genieten kan!

gerdaYD said...

Te koop: paar schoenen,
tot op de draad versleten.
Nooit naast gelopen
© Hommo
*wink, big smile*
Je weet waarop ik doel hé lieve Marlou? Je reactie was weer goddelijk! Hihi.
Maak er een heerlijk stapzondagje van, vergeet de wollen kousen niet!

Han said...

Is het vandaag geen maandag? Ik kijk er naar uit!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.