27/03/2015

Fietsen door de duinen

.
Een paar weken geleden hebben mijn verloofde en ik een lange fietstocht door de duinen gemaakt. De Kennemerduinen.
Heerlijk is dat: je voelt je daar zo vrij en onbekommerd!
De frisse zeewind rond je kop, vrijheid!

In de duinen zijn verscheidene kuddes grote grazers uitgezet.
Wisenten, Koniks (dat zijn kleine paardjes) en Drentse heideschapen.
Maar ook deze joekels: de Schotse Hooglander


Zomaar vlak langs de kant van het fietspad ligt er eentje rustig te herkauwen
Nou heb ik heilig ontzag voor die grote beesten, er is geen hek tussen, dus ja...
Maar een tijdje geleden kwam ik iemand tegen in de duinen, die vertelde dat deze grote koeien NUL adrenaline hebben...

Ik geloof het graag...
Maar ik loop toch een klein endje om als ze op m'n pad staan...

Nee, dan ga ik liever op een bankje naar het Vogelmeer kijken en een slokje water nemen, een boterhammetje...
Een beetje kletsen over het één en ander.


Ik woon toch wel zo mooi!! Dit allemaal binnen handbereik!


14 comments:

Marjolijn. said...

Een mooi tochtje meis.
Ja, ik zou ook een blokje omgaan als ik zo'n lobbes tegenkwam.

Fijne dag en op naar een mooi weekend.

Wim said...

Inderdaad je woont in een prachtige omgeving :-)

Lutje said...

het is zalig om zo te wonen, dat kan ik beamen, hier liggen ook allemaal fietsroutes enz, heerlijk is dat, maar ik zie wel niet wat jij allemaal tegenkomt

gerdaYD said...

Zoveel moois en dat inderdaad binnen handbereik... jij hebt geluk lieve Marlou, maar nog meer geluk dat je dit samen met je al even lieve Henry mag beleven! En morgen komt er weer zo'n dag, wat zeg ik? Een heel weekend! Geniet er van!

klaproos said...

heerlijk als je alles zó lekker dichtbij hebt,
en nee het zijn geen agressieve dieren doorgaans, maar ik ken een ander verhaal, dat zal ik je hier besparen, het blijven dieren, en onvoorspelbaar, en zeker als er een kalf tussen ligt/loopt,

maar zo gezellig op een bankje...
beetje kletsen over dit en dat... zeg..
schuif 's effe een stukkie op.


* gezellig op bankje zitten ga *


:-) hé gezellig hé.


xxx

Sjoerd said...

Mijn vrouw loopt er ook met een hele grote boog omheen...

Jelle Droeviger said...

Het goede leven: fietsen, wandelen, kletsen, lachen, genieten, en oog in oog staan met zo een gemoedelijke grazer. ~ Ik zou ook wel een verloofde willen hebben.

Jelle Droeviger.

די מריו said...

Ja je woont er mooi, ik heb niet voor niets vorig jaar er heerlijk gewandeld en we komen zeker nog een keer terug om er nog een keer te wandelen.

Love As Always
Di Mario

Petr@ said...

Een heerlijk fietstochtje Marlou!
Ik ben er ook niet gerust op hoor, ze hebben wel een goedige uitstraling maar als ze kalfjes hebben weet je het maar nooit!

Fijn weekend!
Liefs Petr@

Lutje said...

ik wens je een heel fijn weekend

gerdaYD said...

Jij bent waarschijnlijk al naar je lieve Henry toe al even lieve Marlou. Geniet van het weekend maar vooral van elkaar!

christiene said...

Ha Marlou, mooi om daar te fietsen
En het zijn prachtige dieren
maar ik zou ook wel op mijn hoede zijn het blijven dieren.
ik wens je een heerlijk weekend!
groetjes Christiene.

Annette said...

En terecht Marlou. Jaren geleden heeft zo'n koe een kindje in een wandelwagen geplet. Ze had een kalfje en dan zijn ze anders. Kunnen anders zijn. Ze zag er gevaar in. De mensenmoeder was ook te dichtbij gekomen.

Fietsen heerlijk, baai de wee.
Nog niet gedaan....

Liefs,

Annette X

Albert y Mara fotoblog said...

Ik denk dat wij allebei een rondje omlopen bij deze grote beesten. Waarom het noodlot tarten. Zo vlakbij de ECHTE zee is schitterend wonen. Dat vinden wij toch een beetje het nadeel aan het Veluwemeer. De naam zegt het al een meer.
Hier aan de Middellandse Zee wonen we gelukkig wèl direct aan een echte zee. Wel een binnenzee.
We gaan vanmiddag heerlijk fietsen langs de boulevard Marlou. De zon schijn hier uitbundig. Fijn weekend in Mokum met Henry.
Salu2 Albert