17/03/2015

Schaduwkade (2)

.
Men zegt wel eens: "Paris faut bien une visite..." oftewel... Parijs is best een visite waard.
Dat kun je van veel steden zeggen...
Elke stad heeft wel iets bijzonders. En Amsterdam zeker!
Want Amsterdam heeft de Schaduwkade...

Het is geen vrolijke bijzonderheid.
Als je er loopt en je kijkt naar de overkant dan kan het bijna niet anders dan dat je de angst voelt, die daar heerste.

Walgelijke angst...


Overdag mag de zon gewoon op de Schaduwkade schijnen.
Want de Schaduwkade is niet de Schaduwzijde van de Keizersgracht.
Die zit aan de overkant, daar kan de zon niet komen...
En daar hebben ze gewoond...

(morgen verder)

12 comments:

Marjolijn. said...

Ik kom morgen terug om verder te lezen meis.

Heb het goed vandaag.

Lutje said...

raar eigenlijk, ik moet zeker komen verder lezen....

די מריו said...

Ik kom terug, want nu wil ik de rest ook weten.. of ehhhh, misschien wel niet.

Love As always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Namen en nummers.? Het voorspelt niet veel goeds.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Ondanks dat ik weet wie er woonde kom ik morgen zeker terug.
Ik lees hier namelijk graag.

fijne dag.
Doeg

klaproos said...

ogh god loutje, een akelig gevoel bekruipt me,
en ik heb een vaag vermoeden,
ja ik kom morgen terug.

voor vandaag een afspraak met de zon..
heerlijk, ben ik erg aan toe:-)

xxx

Petr@ said...

Ik heb wel een idee welke kant het op gaat helaas, morgen verder lezen.
Vandaag van de zon genieten hoor Marlou! Het wordt een heerlijke dag!

Liefs Petr@

gerdaYD said...

Nog maar eens sorry lieve Marlou, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb dus even gegoocheld. Ik denk nu te weten waarover jij het hebt maar ik zal die nare ontknoping die jij morgen voor ons in petto hebt zeker niet verklappen...

Sjoerd said...

Voor ik een reactie plaats kom ik morgen even terug...

mirjam kakelbont said...

Nou, kom ik morgen gewoon weer terug. Ik doe niets liever, Marlou <3 Liefs en een knuffel!

Albert y Mara fotoblog said...

Nog even Marlou en ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Je houdt het wèl spannend. Hasta Mañana.
Salu2 Albert

Annet said...

Oeiii heel spannend, echt!

Annet x