12/11/2018

Gebroken heup...

.
Even mijn lieve vriendin Joke een hart onder de riem steken.
Ze is lelijk gevallen in de badkamer en heeft haar heup gebroken.
Omdat ze voelde dat ze iets gebroken had durfde ze niet teveel te bewegen en zeker niet centimetertje voor centimetertje naar de woonkamer te schuiven, waar ze haar mobieltje wist liggen.
12 lange uren heeft ze in de badkamer gelegen, met haar hoofd op een stapel (schone) handdoeken. Gelukkig dat ze die nog niet opgeruimd had.
Maar verder lag ze daar op die harde vloer.

Toen ze de volgende ochtend gevonden werd door haar hulp was de redding nabij.
112... ambulance... operatie... revalidatie.
Dat revalideren gaat nog even niet, want ze heeft nog maar 4 stappen gezet en dat deed erbarmelijk zeer. Ja, wat wil je met schroeven én platen, die er net in gezet zijn.


Gelukkig is het ziekenhuis in Hoofddorp en dus maar een half uurtje fietsen. 
Ik ben dan ook al een paar keer naar haar toe gesjeesd. Met boodschapjes: een nieuwe pijama, schone onderbroekjes, framboosjes... noem maar op.

Zet 'm op Joke!
Het komt allemaal goed! En dan gaan we weer lekker langs de vloedlijn lopen...
Ik kom straks weer even op de koffie!



11 comments:

Marjolijn. said...

Hé, dat is heel erg balen...!
Veel beterschap voor haar, hopelijk knapt ze snel weer op.

Lutje said...

dit is zoals ik je ken, altijd behulpzaam en recht voor de raap
fijn dat je er weer bent !
Een @->- voor jou

John said...

Oei, daar moet je toch niet aan denken hè. Maar je leest het wel vaker, dat iemand uren lang heeft liggen wachten tot er iemand langs kwam. Beterschap voor je vriendin!

Bertiebo said...

Een soort nachtmerrie. Ik ben zelf best bang om te vallen. Nou ja, ik hoop dat het snel beter gaat en ze zal blij zijn met zo'n lieve vriendin.

klaproos said...

ohhh God, dat is wat je noemt pech hebben, maar ik heb zo'n vermoeden dat Joke, een bijzonder missie heeft een levensdrang die niet te evenaren is,
en ze sneller dan je denkt er weer bovenop komt en samen met jou gaat vloedlijnen :-)
zo'n berichtje helpt natuurlijk supergoed :-)

je bent een lieverd,
<3

די מריו said...

owh dat zijn 12 hele eenzame uren geweest. Dan moet ze maar weer snel genezen en met jou langs de vloedlijn lopen. Dat heeft ze dubbel en dwars verdiend.

Love As always
Di mario

sjannesblog.com said...

Wat een pechvogel is je vriendin. Beterschap voor haar. Met jou in haar buurt wordt ze nu gelukkig extra verwend.

Jelle Droeviger said...

Fijn om iemand tot steun te zijn en goede hoop te geven in zo een situatie.!
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Was net bij klaproos en die schreef over je miMakker vogeltje,
het troostvogeltje.
Het is een prachtige vogel geworden en ik denk dat je vriendin Joke er wel een plezier mee zal doen. Hans

Sjoerd said...

Mooi dat het lot aantrekt van je vriendin. Je laat zien wat echte vrienden zijn... Ik weet zeker dat ze dat waardeert.

gerdaYD said...

Dag lieve Marlou.
Wat een droevig verhaal, ik hoop dat Joke snel herstelt! Heel veel courage gewenst...
En wat een mooie inborst heb je toch om zo met haar begaan te zijn!

Mooie foto's maakte je van de vloedlijn!