03/06/2019

De vertegenwoordiger

.
Vorige week liep ik richting Overveen toen ik ineens mijn naam hoorde.
Een man, vanuit een stilstaande auto, riep mij.
Alleen hij riep niet "Marlou!"  Hij riep: "Hallo!" en dat kan een beetje op Marlou lijken.
Ik ben nogal argwanend als mannen mij vanuit auto's iets toeroepen.
Ik zal je vertellen waarom: eens... 40 jaar geleden werd ik ook vanuit een auto toegeroepen, althans... wilde een man aan mij de weg vragen.
Toen ik dichterbij kwam bleek dat hij de weg helemaal niet wilde weten, maar dat hij iets wat uit zijn broek stak wilde laten zien. Getverdegetver!

Dus... om terug te komen op mijn verhaal... ik liep voorzichtig naar de auto toe, het was gewoon in het dorp, dus ik durfde wel.
De man bleef achter het stuur zitten en zei door het open raam: "Ik ben vertegenwoordiger en ik ben klaar met m'n werk, wil je een gratis pannenset hebben? Voor de BTW?"
Inderdaad op de passagiersstoel stond een grote doos met BK-pannen.

Ik bedankte ervoor en liep verder, nadat hij had gezegd, dat hij ze dan aan iemand anders zou gaan geven.

Geven... dacht ik later bij de computer...
Geven? Hoezo geven...
Dus heb ik net opgezocht, wat de BTW is: die is toch nog gauw €170,- 

Ja doei! Sodemieter op!
Nog niet voor helemaal niks wil ik ze...


Wat een raar verhaal, hè.
Ik hou het lekker bij mijn oude pannetjes!


16 comments:

Bertiebo said...

Heel raar!

Happy Earl Grey said...

Ik vind het een vreemde actie van die man, ik had zijn kenteken maar onthouden en aangifte gedaan. Welk verhaal zit er verder achter?

Karel said...

mogge Marlou
ja er lopen heel vreemde soort genoten op deze aardkloot
houd ze maar verre van je , of het nu om pannen gaat of wat dan ook

ja ik ben zo weg voor wat dagen , dus mij hoor je niet klagen hihi
hoezo elfde gebod , volgens mij is dat het eerste hihi

groetjes , Karel

די מריו said...

Vreemde mensen kom je tegen in dit leven, maar er zijn zelfs mensen die elke grens overschrijden.

love As Always
Di Mario

klaproos said...

schofterig loutje, ws gepikt .... en doorverkopen, raar verhaal van zo'n snuiter,

gats gij maakt ook wat mee hé..... je zou er een beetje wantrouwig van worden

maar vandaag niet hé, vandaag is het leven een groot feest,
dag lieffie,
xxx

John said...

Als hij een korte broek aan had staken zijn benen er uit. Maar er lopen en rijden vreemde mensen rond op deze aardkloot.

Sjoerd said...

De volgende keer een foto van zijn auto maken en opsturen naar de politie met dit verhaal... Maar vooral geen aangifte doen. Anders ben je uren zoet.

Edward McDunn said...

Heel verstandig dat je er niet op in bent gegaan hoor, dat was vast geen zuivere koffie.

sjannesblog.com said...

Je moet altijd alert blijven, helaas!

Jelle Droeviger said...

De meeste mannen zijn niet te vertrouwen, hoor je wel eens zeggen.
Over vrouwen wordt ook wel eens negatief gesproken, maar dat is tóch anders...

Jan K. alias Afanja said...

Een vertegenwoordiger die iets weggeeft zonder er wat voor terug te willen hebben ...?
Dat is op zijn minst heel apart ... Ik zou het zelfs verdacht willen noemen, zeker in dit geval. Goed dat je er niet op in bent gegaan, voordat je het weet sta je als heler te boek.

Rebbeltje ★ said...

Ha van die pannen en dat andere stond bij mij een paar dagen terug nog een filmpje hihi
Wat een manier om pannen kwijt te raken.
Groetjes en fijne dag

Ferrara said...

Goed van je, afpoeieren dat soort lui. Levert wel een leuk verhaal op, dat dan wel weer.

Hans said...

Mensen die in de auto blijven zitten zijn vaak onbetrouwbaar.
Had je de eerste keer ook maar een steelpannetje gehad om af te rekenen. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op de stoffigeBank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Aja said...

Beetje laat, maar toch, een poos geleden stond ik met een buurvrouw buiten te kletsen.
Toen stopte een man die me vertelde dat hij van een beur afkwam en een pannenset over had.
Of ik hem wilde hebben. Hij had het niet over btw. of zoiets. Ik zei nee omdat ik dacht: gratis, wát nou gratis. Hij reed langzaam weg en riep nog door het open raampje: het is echt gratis hoor. Ik heb nog lang spijt gehad. Maar nu ik jouw verhaal hoor.....

Nietzomaarzooo said...

Dank voor de link: lees jouw verhaal en inderdaad. Kon ook mijn mannetje van de Pannen zijn. Volgende keer alerter zijn en een foto van zijn kenteken maken. De Ploert!