31/05/2019

Pulletjes!

.
Omdat ik osteoporose heb (en dat zoveel mogelijk negeer) heb ik toch maar op advies van de fysio nieuwe nordic-walk-stokken gekocht, omdat je voor botdichtheid lekker veel dient te lopen...


Niet om te gaan sjeesen, maar om meer zekerheid te hebben en niet te vallen.
Ik loop vanuit mijn huis meteen rechtsaf langs het water van de Brouwersvaart, een fijn pad, richting Overveen.
En laat ik nou onderweg van die heerlijke dingen zien!
Ik word er helemaal blij van...
Pulletjes van de meerkoetjes, net uit het ei!
Daar kan ik dus uren naar kijken en als er een bankje staat ga ik een tijdje naar ze  kijken! 




Kijk toch eens hoe zorgzaam de oudertjes zijn...
Ze duiken diep weg om eten te zoeken voor de kleintjes.
Meerkoeten doen altijd heel lelijk tegen iedere andere zwemvogel die in de buurt durft te komen, maar die kleintjes... die zijn heilig!


Hier zit er eentje op het nest. 
Helaas heb ik niet echt een goeie camera, maar als je goed kijkt zie je het beessie zitten... heel geduldig.

Een heerlijke wandeling dus...

20 comments:

Bertiebo said...

Ah ja, meerkoeten zijn zo leuk. Vorig jaar ging ik elke dag naar een nest kijken. Heb alles precies gevolgd, toen.

Marjolijn. said...

Een mooi tochtje...!
Loop met veel plezier Marlou.

Karel said...

mogge Marlou
ja ik weet dat wandelen goed is voor lijf en leden
dat het ook goed is voor de botdichtheid nu dus ook :)
en zo leren we alle dagen nog weer wat bij
ja het zien van die dieren onderweg maakt blij
geniet de dag
groetjes , Karel

Lutje said...

wandelen is goed, maar je mag niet treuzelen, dat is slecht, maar met nordic stokken is dat niet de bedoeling;)
Het is een mooie wandeling
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Er zijn zoveel mooie dingen in het leven, je moet ze alleen wel even zien.
En dat kan natuurlijk alleen maar als je naar buiten gaat.

Love as Always
Di Mario

Karel said...

ja het is een flinke stelling hoor rond Amsterdam
als je volgende week op Pampus bent moet je beslist met de ballonvaart mee , dan vlieg je er overheen en zie je vast en zeker bekende plekjes :)
ik ga verder met genieten
jij vast en zeker ook

mazzel

klaproos said...

heerlijk mamaloutje, veel lopen, buiten zijn, genieten van alles wat zó mooi weer tot leven komt, jawel hé, dat doe je goed, ik hoop het over een tijdje ook weer te kunnen...
kleine pulletjes, och wat zijn ze schattig hé, vind ik ook, waterhoentjes zie ik ook graag maar daar waar meerkoeten zitten zitten bijna nooit waterhoentjes, die jagen alles weg :-)

een heerlijk weekend gewenst, wij hebben een uitnodiging om bij een turske maaltijd aanwezig te zijn, ben errrrg benieuwd :-) * glunder*

xxx

nicole orriens said...

Heerlijk zo'n gratis voorstelling, gewoon in de natuur. Ik kan me voorstellen dat je daar met veel plezier naar kijkt. Ideaal eigenlijk dat simpelweg wandelen zo gezond is en goed voor de botten! Om die reden houd ik het dagelijks hardlopen ook goed vol: ik weet dat ik mijn lichaam en gezondheid er een plezier mee doe.

John said...

Nu is bewegen sowieso heel erg goed natuurlijk maar voor jou net als voor mij een beetje een must dus. Hier loopt ook een vrouw rond met nordic-walk-stokken en die heeft me toch een snelheid.

sjannesblog.com said...

Zo schattig die meerkoetjes. Ja, er is zoveel te zien in de natuur. Dat maakt wandelen zo leuk!

Jan K. alias Afanja said...

Jonge dieren zijn altijd leuk, maar voor de pulletjes van de meerkoet heb ik een zwak met hun koddige rode koppies. Altijd leuk om zoiets tijdens een wandeling langs je pad aan te treffen.

Edward McDunn said...

Je hebt gelijk hoor, zoveel mogelijk gaan wandelen. Leuk zijn die pulletjes hè?

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Altijd leuk diertjes gadeslaan
Dus volgende week ga jij proberen om voor pampus te liggen hihi
Veel plezier en een fijn weekend

Sjoerd said...

Tsja, ik ga me van alle ellende ook maar eens een wandelstok halen. Kan ik wellicht ook wat beter uit de voeten...

Ferrara said...

Het nuttige met het aangename verenigen. Zo leuk dat jonge grut. Ik hou al weken een stel meeuwen in de gaten.
Ze hebben een nest gemaakt op de, in onbruik geraakte schoorsteen, van de overburen.

Aja said...

Eigenlijk zijn meerkoeten niet bepaald aardig. Ze jagen alles, dus ook de bescheiden waterhoentjes, de laan uit. Maar die kleintjes... Tja , dat zijn schatjes. Goed van die wandelstokken. Kan je ook nog vervelende en opdringerige wandelaars een fikse mep mee geven...of mag dat niet? Keep on walking. Doe ik ook.

Yvette said...

Marlou, ik heb hier een hele tijd liggen lezen in jouw blogjes
Die Roos!
Die alles.....wat hou ik toch van je!

Tine de Jong said...

Daar noemde jij nu net wat in je schrijven. Ik kan ook uren kijken naar het jonge grut en de ouders die het maar druk met hen hebben.

Jelle Droeviger said...

Klein geluk.
Groot gevoel.

Jelle Droeviger.

mirjam kakelbont said...

Osteoporose? En dat bij zo'n actief persoon als jij. Of komt het omdat je té actief bent?
Vooral doorgaan met leuke dingen doen en overal zoveel mogelijk de zonzijde van inzien. Maar daar ben jij - net als Dienelidino - een kanjer in! Geniet van het kleine, lieverd ♥
Liefs xxx