08/05/2019

Dag sportschool!

.
Sinds een jaar of 10 ben ik lid van een sportschool en ga ik twee keer per week met een paar vriendinnen sporten.
We fietsen 15 minuten, we roeien 15 minuten en we doen 15 minuten krachttraining.
Klaar! Hup! Naar de SPA en daarna aan de koffie.

Maar ja... mijn favoriete zwembad, de Houtvaart is weer open en gedurende vier maanden kom ik dan niet in de sportschool. Dat is €144,-  weggegooid geld! Zonde toch?

Dus... nu heb ik eindelijk besloten om de sportschool vaarwel te zeggen. 
Maar helemaal zonder beweging kan ik niet. 
Dus, naast het zwemmen, loop ik regelmatig een rondje en doe ik bijna elke ochtend mee aan NIB, oftewel: Nederland In Beweging op tv. Dat bevalt me prima: je doet een hele hoop in een kwartier.
En ook... bespaar ik een heleboel geld, want het kost me niks!


Ik ga niet meer terug naar die dure sportschool, maar trek mijn eigen plan. 
Mijn eigen beweegplan. Best trots op mezelf...



21 comments:

Karel said...

mogge Marlou
je hebt gelijk , weg gegooid geld is dat
en als ik dit zo lees , beweeg je meer dan genoeg
wees jij maar trots op jezelf hoor
geniet de dag
groet , Karel

Lutje said...

het maakt niet uit hoe je sport, als je maar beweegt en niet in de zetel gat zitten...
de sportscholen zijn idd duur
Een @->- voor jou.

Fluitenkruid said...

Ik snap je helemaal. Heb hetzelfde gedaan en loop elke dag minimaal een uur met Beer en doe alles op de fiets. Zo houden we weer geld over voor andere leuke dingen. Mooie dag vandaag x

miekequilt said...

Ik vind NIB ook leuk. Heb heel lang meegedaan maar de klad zit er in. Probeer iedere dag te wandelen, maar ook dat lukt me niet. Een schop onder mijn kont heb ik nodig.

John said...

Je weet hoe ik sport. Thuis in mijn eigen gym, en in de sportschool. Bewegen is goed, hoe je het ook doet.

klaproos said...

kei trots mag je zijn loulou, er zijn hordes mensen die niet bewegen.... héél ongezond,

woonde je maar dichterbij mocht je elke dag met ons mee :-)
gooide ik een balletje weg, en jij erachteraan samen met m'n jongens :-)

heb het fijn vandaag louloutje
xxx

Bertiebo said...

Dus je zwemt, buiten, nu al?? Wat een held!

Jelle Droeviger said...

"Mijn eigen beweegplan"
Een nieuw woord voor in de Van Dale...
Ik vind het een goed idee.
Niet meer afhankelijk te zijn van die commerciële Beweging-Aanbieders, maar gewoon thuis, voor de buis, aan de slag.
En dan ook nog geld over houden om zo nu en dan, bij tijd en wijle, af en toe, met je verloofde uit te gaan eten.
Goed plan.!

Jelle Droeviger.

Tine de Jong said...

Een sportschool heb ik slechts met een open dag eens bezocht maar dat is niets voor mij. En zwemmen dat doe ik wel graag maar dat gaat nog niet wegens de open wonden op mijn voet. (zie mijn blog alweer een operatie aan de vaten). Wandel graag in de natuur als dit gaat en dat is ook een soort van sport en ik train mijn benen op een loopband bij de buurman waar ik op mag als ik dit wilt. Je kan thuis ook sporten als je dit wilt. Zonder geld kan je ook fit blijven. Als mijn benen weer sterk zijn zal ik wellicht ook weer kunnen fietsen. Ik woon 2 hoog en geen lift en 4x op een dag naar beneden en naar boven is ook een vorm van training.

nicole orriens said...

144,- is inderdaad wel een boel geld. Maar mis je nu de gezelligheid van je vriendinnen niet?

Zelf ga ik trouwens ook niet naar de sportschool omdat ik dit te duur vind. Bovendien moet ik daar dan eerst naartoe om te gaan sporten, en dat vind ik teveel gedoe. Daarom loop ik dagelijks 45 minuten hard. Zo is de hele wereld mijn sportschool en nog gratis ook : )

Karel said...

ha die Marlou
ja is het geen pracht
en als de pps opent zie je nog veel meer moois :)

groetjes Karel

די מריו said...

Bewegen is belangrijk, sommige mensen hebben daar een sportschool bij nodig, sommige niet.

Love As Always
Di Mario

Edward McDunn said...

Wanneer je gewoon de dagelijkse werkzaamheden doet, heb je beweging genoeg lijkt mij.

Petr@ said...

Nou dat scheelt zeker een hoop geld!
En zwemmen is ook fijn, al is het nu wel bibberen denk ik.

Sjoerd said...

En daar heb je helemaal gelijk in. Je hebt geen dure sportschool nodig om te bewegen... Je moet het wel doen natuurlijk.

Rebbeltje ★ said...

Kom via karel even hier kijken...
Doe je goed al die beweging en ook nog eens zelf
Kijk alleen daar wordt je al fit van
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

De neuroloog heeft mij jaren geleden eens gevraagd of het niet goed voor me zou zijn om naar een sportschool te gaan. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt door te zeggen dat een dagelijkse fotokuier me veel beter, leuker en nuttiger lijkt om in beweging te blijven. En dat standpunt huldig ik nog steeds. Al maak ik tegenwoordig wel steeds meer gebruik van hulpmiddelen zoals een hometrainer en appjes op de telefoon.

Ferrara said...

Vreselijk, de sportschool. Ze krijgen mij daar met geen stok meer binnen. Ooit op advies van de fysio een jaartje gedaan, ik liep mezelf daar in de weg.
Ik doe nu dagelijks thuis oefeningen en doe veel op de fiets. Vind het prima zo.

christiene said...

Ha Marlou,
jij bent een echte doorzetter en een sport school heb jij niet nodig
jij inspireert jou lezers vooruit kom uit die stoel
en als je zo leest,zijn er toch veel sportievelingen.
Ik volgde ook Nederland in beweging,één maal gestopt
is het weer moeilijk te beginnen.
groetjes Christiene.

Ellen said...

Goed gedaan jochie

Hans said...

Als je de discipline hebt om Nederland In Beweging te volgen is het een goed alternatief.
En elke keer met begeleiding.
Maar zo te lezen ben je niet iemand die de hele dag kan zitten en dat is gezond. Hans