01/05/2019

De 1000ste brief

.
Gisteren schreef ik mijn duizendste brief aan mijn verloofde.
Hoe ik dat zo precies weet?
Omdat hij ze geteld heeft!
Vorige week kreeg ik deze:



Henry is van de getallen en van het tellen. Dus je snapt: hij heeft de brieven geteld.
We bewaren ze allemaal, hij zelfs mét de enveloppen erbij, omdat ik ze (zeker in de eerste jaren) allemaal versierde.
Vorige week dus nummer 999.

En vandaag krijg ik nummer 1000...
En hij krijgt vandaag ook de 1000-ste. 
In totaal zijn er 2000 brieven verstuurd. Mét postzegel en met de post dus.
De envelop ga ik maar weer eens versieren, want het is toch wel heel bijzonder.



1000 brieven aan mijn geliefde verloofde... bijna elke week in 26 en een half jaar. En altijd met plezier.

Oh ja.. nee... ze worden niet uitgegeven!


20 comments:

Marjolijn. said...

Jullie zijn dikke vrienden van Tante Post en hoopt dat er nog heel veel brieven bij gaan komen...!
Veel leesplezier met elke nieuwe brief.

Bertiebo said...

Nou, dat is zeker bijzonder. En geweldig, lijkt me. Lees je je eigen brieven nog wel eens terug?

John said...

Wat leuk! Ik stuur heel af en toe een kaartje naar de tegenpartij en ik krijg er heel af en toe een terug. Moet kunnen vinden wij ook al wonen we samen.

Lutje said...

oh, hoe lief is dat
ik heb geen enkele liefdesbrief bedenk ik nu...
.Een @->- voor jou.

Fluitenkruid said...

Wat heerlijk, dat is het voordeel van verloofd zijn! Nadat wij zijn gaan samenwonen stopten de brieven. Af en toe pakken we de bakken met brieven er weer eens bij, zo leuk. Nog veel schrijfplezier en liefde samen x

Sjoerd said...

Ik vind dat heel bijzonder van jou en Henry... Ik hoop dat jullie daar nog lang mee door kunnen gaan.

klaproos said...

ohhhh wat leuk hé loutje,
een van mijn vriendinnekes schreef me weleens vroeger...

maar nu eigenlijk niks te liefdesbrieven hier,:-) liefdes apjes wel die heb ik genoeg :-)
fantastisch hoor,
ik wens jullie samen nog een heeeeeeeeeeel lange liefdescoorespondentie toe,
enne je mag ze gerust uitgeven hoor :-)
vinden wij helemaal niet erg :-)

xxx

Jelle Droeviger said...

Ai, ai, ai, dat is mooi.
Duizend brieven. En dat nog in deze tijd, waar alles per e-mail gaat...
Mijn oude moeder zit hier te gniffelen. Dat vindt ze mooi. Zij heeft ook nog veel brieven liggen van tot wel 80 jaar geleden van haar Douwe, mijn vader, die er helaas niet meer is.
Hou vol hiermee, Marlou.!
Een brief, wat is er puurder.?

Jelle Droeviger.

Yova said...

Ik vind dit heel bijzonder om te doen. Erg lief om te doen.
Het is zeker leuk om kaartje of brief te schrijven.
Jullie zijn dikke vrienden. Leuk gedaan met envelop.
Viooltje ziet ook heel mooi uit.
Fijne dag gewenst.
Groetjes J&F.

Jan K. alias Afanja said...

1000 Brieven over en weer, dat is toch wel heel bijzonder. Ik heb het in elk geval in dit tijdperk niet eerder gehoord, geloof ik.
Ik heb er wel bewondering voor, zelf zou ik het niet kunnen, denk ik.
Post NL zal blij zijn met jullie. :-)

Aja said...

Als dát geen ware liefde is dat weet ik het niet meer.
Het doet me denken aan het lied gezongen door Herman van Veen. We hebben het diverse malen op feesten gezongen met z'n drietjes. Het heet een liefde van later volgens mij, maar het begint zo: Als liefde zoveel jaar kan duren, dan moet dat echt wel liefde zijn.....
Ga zo door. Op naar de 1500, dat moet zeker lukken.



Catherine Boone said...

Dat is een bijzonder schrijven. Eentje om in te kaderen. Fijn dat jij dit ook deelt met een medemens.

nicole orriens said...

Wat bijzonder zeg! En ook heerlijk lijkt me als er zo'n brief in de bus valt. Zeker met zo'n mooi versierde envelop.

די מריו said...

Dat is bijzonder, dat is toch echte liefde... Genieten zeg. Elke week.

love as Always
Di mario

sjannesblog.com said...

Wat bijzonder, zeg! Wij schreven de eerste jaren, dat wij elkaar kenden wel eens een brief naar elkaar. Wij woonden dan ook ver bij elkaar uit de buurt (Noord Holland - Zuid Limburg) en konden elkaar niet elke week zien. Toen ik in Noord Holland kwam wonen, was het gedaan met de schrijverij. Ik heb ze wel allemaal nog bewaard, maar nooit geteld.

Karel said...

ha die Marlou
dat is zeker speciaal ,in deze digitale wereld :)
van harte zou ik zeggen , nog steeds geen trouw plannen gemaakt :)

ik ben blij dat je mijn foto's mooi vind , ja zijn er een paar hé hihi
ik genoot van die dag
en dat deed ik vandaag weer in dat Rotjeknor

fijne avond groet

Ferrara said...

Wat leuk Marlou dat jullie elkaar tussen de ontmoetingen door ook nog schrijven. Lekker mee doorgaan. Niks zo leuk dan post op de deurmat en helemaal als het liefdespost is.

Hans said...

1000 brieven, dan is de liefde wel heel groot.
hoop voor jullie dat er nog 1000 bij komen. Hans

Tine de Jong said...

Wie duizend brieven heeft verstuurd naar een dezelfde vriend verdiend voor mij wel een plekje in het guinness record book want getuigd van ware liefde en vriendschap.

Saralien said...

O wat mooi! Ik zou ze allemaal héél goed bewaren.