18/12/2019

Mathilde Santing in Grootschermer

.
Henry had kaartjes weten te bemachtigen voor een bijzonder concert van Mathilde Santing.
Het concert werd gehouden in Grootschermer, een lief klein dorp midden in de polder in Noord-Holland.
De dorpskerk wordt niet meer gebruikt voor diensten, hoewel... rouwen en trouwen gebeurt daar wel, maar verder is het een soort van theater geworden: Het Podium onder de Toren.



We mochten geen foto's maken van Mathilde, terwijl ze aan het zingen was. Ze werd er teveel door afgeleid en daar houdt ze natuurlijk niet van. 
Maar ik had wat graag een paar foto's willen laten zien.
Nou ja... Dan maar wat foto's zónder Mathilde en je moet maar geloven, dat ze écht gezongen heeft...


Het repertoire van de avond bestond uit American Christmas Songs, zoals Let it snow en I'm dreaming of a white Christmas. Tussen de liederen door verzon ze een verhaal, over dat we ingesneeuwd waren in Grootschermer en de kerk niet meer uitkonden. 
Dat deed ze heel leuk.
We vonden het een top-avond en hadden best willen blijven...
Want wat kan ze zingen en entertainen!
En dan de band erbij... ik heb met open mond zitten luisteren naar de gitarist. Geweldig! In z'n eentje klonk het bijna als een orkest.
Kan helaas nergens zijn naam vinden...
In de tweede helft van het programma komt er een geweldige mooie, jonge zanger uit Mozambique naast haar staan en zingen. Met een warme, donkere stem, die zowat uit z'n tenen kwam...
En samen klonk het prachtig.
"I have a blue Christmas without you..."



Dank je wel, Henry voor deze belevenis. Ik zit echt lekker na te genieten.


PS. omdat Mathilde 0,0017 cent per nummer verdiend op Spotify heb ik het kerstalbum (Santa is coming to town) de hele dag opstaan... echt heerlijke nummers!


23 comments:

miekequilt said...

Een geweldige zangeres. Leuk dat je haar live zag en hoorde. Van spotify ( ik heb Deezer ) worden artiesten niet rijk, denk ik. Maar alle beetjes helpen.

Lutje said...

ik ken deze zangeres niet, maar ik geloof je op je woord.
Ik hou van afwisseling in mijn muziek, de hele dag naar kerstmuziek of zo luisteren is niet aan me besteed
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Fijn dat je genoten hebt...!
Gelukkig hoeven we niet te vrezen om ingesneeuwd te raken.... :-)

John said...

Ze heeft een enorm mooie stem. Fijn dat je genoten hebt Marlou, daar ga je voor.

sjannesblog.com said...

Die kerkjes zijn pareltjes en dan nog met z0'n pracht zangeres!

klaproos said...

:-) en zélfs dán doe je nog goed door haar de centjes te gunnen:-)

Mathilde was de eerste lesbische zangeres waar ik live naar een optreden was in Utrecht..
wat een beleving was dan... en nu luister ik nog wel eens naar liedjes van haar..
mooi hoor loutje, die henry weet jou lekker in de watten te leggen:-) ik zou willen dat henrietta dat met mij deed :-)

heerlijk het leven vieren, dat doen jullie super,
xxx

nicole orriens said...

Dat ziet er heel sfeervol uit en het klinkt als een hele mooie avond. Goed dat ze zo'n kerk op die manier een tweede leven geven.

די מריו said...

Je hebt weer eens een pareltje meegemaakt. Mooi hoor. Ik ben blij dat je zo geniet.

love As always
Di mario

Karel said...

mogge Marlou
dus jullie hadden een schitterend uitje in de polder
ja het is mooi dat zo'n mooi oud gebouw in al zijn luister blijft bestaan
en er nu artiesten op het podium staan

klopt wat je bij zegt
ik ben zeer enthousiast en geniet in die mooie tuinen enorn

fijne dag groet , Karel

Edward McDunn said...

Fijn dat je zo genoten hebt Marlou. Ik kan mij voorstellen dat ze liever niet had dat er foto's gemaakt werden tijden haar optreden, maar voor jou wel een jammer natuurlijk.

pourquoi pas ??? said...

Wat heerlijk zo een avond die je nog lang bij zal blijven.
Dat er nog heel veel van mogen komen.
liefs

Rebbeltje ★ said...

Dat was dus een mooi en muzikaal uitje...
Heerlijk genieten van mooie muziek dan hoef je toch geen foto's hihi
Snap dat heel goed (dat ze dat niet wil)en gewoon genieten van alles om je heen
Maar dat deed je dus volop en nu nagenieten.
Groetjes

Jelle Droeviger said...

Gaaf, zo iets meemaken in zo een theaterkerkje in een dorp. Intiem en mooi.
Ja, een naam, Mathilde Santing, en een pracht stem.
En dan des avonds laat over donkere weggetjes terug naar huis...
Romantisch, ja toch, niet dan.?
.
Jelle Droeviger.

Maria said...

Heel leuk

Nathalie said...

Leuk om zoiets te mogen meemaken, zeker in zo'n intieme omgeving. Geen grote zalen, geen drukte, maar puur genieten.
En vooral nog lekker lang nagenieten.
Fijne feestdagen!

Liefs,

Sjoerd said...

Een hele mooie entourage voor Mathilde en dit repertoire. Dat heeft Henry weer mooi geregeld.

rietepietz said...

ar noem je ook wel een naam, een prachtige zangeres is Mathilde Santing. Heeft nooit concessies willen doen om de platenmaatschappij te paaien maar is altijd zichzelf en haar eigen stijl trouw gebleven. Lijkt me heel sfeervol in die entourage.

Ferrara said...

Sfeervolle locatie. Alleen het paadje en het bruggetje naar de kerk zijn al de moeite waard. Heet niet voor niets 'parel in de polder'. Vraagje: de foto's van die mensen in de kerk, vraag je daar toestemming voor? Eerlijk gezegd zou ik er niet blij mee zijn.

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt weer goed en gezellig. Het is niet zo dat ik haar hele repertoire ken, maar qua stem en sound vind ik Mathilde Santing wel een van de betere Nederlandse zangeressen.

Hans said...

Grootschermer, de Zuidschermer ken ik wel goed, als geboren in Krommenie.
Je hebt een warme kerstoptreden mee mogen maken. Hans

Heel verstandig om op 21 december te trouwen, ik deed het een dag later.

Mariëtte said...

Leuk Marlou, I love Mathilde too! Geweldige zangeres!

Carla said...




Nou dat was weer lief en leuk Marlou. Wat beleven jullie saampies toch bijzondere gebeurtenissen. Liefs, C

Catherine Boone said...

Zij heeft ook van zo mooie teksten vol poëzie om te luisteren naar. Een moment om te koesteren in jouw leven, Marlou. Vriendelijke groet Catherine Boonr