07/08/2020

Met de gondel naar boven

.
Eén van de dingen, die op ons wenslijstje staan is: met de gondel naar boven....
Naar bijna 3000 meter hoogte. 
Bij Mallnitz ligt de hele hoge "jongen": de Ankogel en die gaan we bezoeken.
Mondkapje op, want het is toch een soort van OV en naar boven! Steil naar boven!

Beneden in het dal miezert het een beetje.
Hoop wel, dat er boven sneeuw ligt!

Er ligt wel wat, maar het mag geen naam hebben...
Misschien als we nóg hoger gaan. Kan dat? Ja dat kan! Halverwege de tocht is een bergstation en daar stappen we over op "nóg-hoger" naar 2600 meter. 
Veel sneeuw ligt er niet, maar genoeg om een beetje te dollen... Daar is Henry goed in...


Die pepert zichzelf even in: lekker fris daarboven...


Het is er prachtig.
Je kunt er eindeloos ver kijken en je ziet van alles.
Onderweg naar boven zagen we een drietal gemzen. Die zie je alleen in het hooggebergte...

(klik op de foto... dan wordt-ie groter!)

Ik kijk mijn ogen uit. 
Iets lager gelegen zie je een huis. Daar lopen we naar toe via een heel eng en steil pad, want... daar is koffie! 
En voor zo'n tocht mag je beloond worden.
Ja toch, niet dan?

Dat was het dan... het verslag van onze vakantie.
Tijd om op te breken, in te pakken en weg te wezen... 
Hup! Naar huis, naar ons eigen bed...
Het eerste gedeelte doen we met de autotrein. 12 kilometer tunnel dwars door een berg. Scheelt je uren omrijden:



23 comments:

Marjolijn. said...

Dat zijn weer mooie herinneringen...!
Handig zo'n autotrein.
Op naar een fijn weekend...!

Lutje said...

dit brengt herinneringen bij me naar boven, volgens mij ben ik daar ook geweest, zo'n jaar of 10 geleden, maar ik ken de naam niet meer....
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Een gems met een rode jas aan? ;-)
Welkom thuis. Je eigen bed, dat is toch ook wel weer prettig.

Love as always
Di mario

John said...

Ik denk dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. En sneeuw, het wordt steeds zeldzamer vrees ik.

Karel said...

mogge Marlou
prachtig daar boven
ik mocht ook altijd graag in de bergen wandelen , de longen willen niet meer :(
jullie hadden een fijne vakantie en nu weer op weg naar eigen bed
goede reis
groet , Karel

Tine de Jong said...

Vroeger heb ik het wel gedurfd met zo een gondel maar nu niet meer, sinds ik eens urenlang had vast gezeten. En sneeuw heb je hier wel nodig want het wordt hier bloedje heet de aankomende dagen. Pff niks voor mij hoor, maar mooie herinneringen hebben jullie gewis er weer bij en je kan zelfs nog terug kijken op deze reisblogjes. Wens jullie behouden thuiskomst.

nicole orriens said...

Wauw, sneeuw! Lekker koel om te zien tijdens de hittegolf!

sjannesblog.com said...

Wat fascinerend, die hoogtes. Ik ben er nooit geweest, lijkt me zo mooi!!

Karel said...

dank je Marlou
wens jullie ook alvast een fijn weekend

Edward McDunn said...

Prachtig Marlou, het lijkt mij een geweldige ervaring hoor.
Helaas niets voor mij, want ik heb hoogtevrees.

miekequilt said...

Wat een heerlijke vakantie. Maar die gondel: doodeng.

Rebbeltje ★ said...

Ha sneeuw heerlijk als ik eraan denk dan krijg ik het al koeler...
Ook weer fijn om weer thuis te zijn hè
Maar nee we zitten in de hitte en blijven dat ook wel een tijdje.
Vakantie in eigen tuin is zelfs te warm...maar goed we klagen niet en proberen de hitte wel buiten te houden.
Groetjes en fijn weekend

vilterietje said...

I’m coming home soon, I’m gonna make you a staaaaaaaaar

Ferrara said...

Je zou vandaag bijna terug verlangen naar die berg.

Nietzomaarzooo said...

Verfrissende foto's; vooral die met koude sneeuw erop. Wens jullie een fijn weekend.

MelodyK said...

nee het is echt niet te zien dat jullie het daar leuk vdnen ;-) :-)

Hans said...

Met de gondel naar boven is altijd wel een belevenis, vooral als er aan het eind een steile bergwand verschijnt.
Ja, de sneeuw is altijd leuk om te voelen in de zomer.
Gelukkig heb je de foto's nog en de mooie herinneringen. Hans

Bertiebo said...

Wat bijzonder eigenlijk he dat dat zo gemaakt is, dat die autotrein er dwars door heen kan

Hilly Nicolay said...

Weer leuke dingen meegemaakt he Marlou.
Fijn voor jullie.

Mooie zondag en groet,
Hilly

Marthy said...

Ik word er eng van, van die foto dat jij zo hoog staat. Dapper dat je dat durfde.

Mariëtte said...

Helaas, maar wel een berg mooie herinneringen opgedaan!
En hier is het in ieder geval lekker warm!

Goeie reis!

Maria said...

Wat een heerlijk verslag Marlou!

Carla S. said...



Ook nog de autotrein, wat een vakantie.
Je bent een boffert 🤪😺🚂🚇