30/04/2021

Halleluja!

Mijn laatste blogje vóór mijn "vakantie" ging over een projekt waar ik aan meedeed: Het Halleluja uit de Messiah van Händel.

Het was iets waar ik met heel veel plezier aan heb meegedaan. Ik moest best wel veel repeteren, er waren gezamelijke (zoom-) repetities en een boeiende lezing over het leven van Händel.

Hij werd, net als Bach, in 1685 geboren... in een a-muzikale familie. Maar het jochie was zo muzikaal, dat hij op z'n achtste al ontdekt werd. Hij werd naar Engeland gestuurd voor een opleiding: 8 jaar... ocharm... zo'n klein ventje...


De opleiding heeft hem goed gedaan. Hij schreef uiteindelijk in totaal meer dan 600 werken, waaronder dus de Messiah.

Voor de eerste keer werd zijn Messiah in Dublin gespeeld in The Great Music Hall, in 1742. In de pauze gaf hij een orgelconcertje. Het publiek kreeg dus mooi waar voor z'n geld!

En nu... taraaaaa.... Het Halleluja van Händel. Nog geen vier minuutjes... met meer dan 600 zangers en ik ben er één van. Ik ben een paar keer in beeld... zoek me maar op:


Heel leuk, dat er dus ook een kinderkoor meezong. Moeilijk hoor!

27 comments:

Marjolijn. said...

Applaus, en helemaal voor degene die het allemaal georganiseerd hebben...!!

Lutje said...

echt iets voor jou, het lijkt me heel fijn zo te doen
-Een @->- voor jou.

Yova said...

Leuk om te weten van medisch. Leuk dat jij georganiseerd hebben. Toch vind ik echt knap. Filmpje zegt al genoeg om te volgen. Het is ook heel anders dan naar hun toe gaat. Mooi!!! Ik kom fijne weekend wensen. Groetjes J&F.

miekequilt said...

Wat Mooi!! Knap van jullie dat het gelukt is om zo mooi samen te zingen.
En ik zag je, hoor.

די מריו said...

Ja... ik het je gezien. Mooie schilderijen achter je.. ;-)

Leuk om zo eens te horen.

Love As always
dimario

John said...

Een vriend van me probeerd me over te halen om in een koor te gaan, maar ik denk dat ik nog even wacht. Jij doet het goed zie ik :)

sjannesblog.com said...

En nu op naar weer écht samen zingen!

klaproos said...

Jáááá ik heb je 3 keer gezien :-)
je stal de show voor mij, :-)

Fijn dat je er weer bent loulou, er werd al zorgen om jou gemaakt,
* ketting om je been leg*

hierrrrrr blijven jij, afzitten liggen en bibberen :-)

dag Loutje,
fijn weekend
xxx

Karel said...

mogge Marlou
knap van jullie allen om zoiets moois op deze wijze zo mooi in beeld te brengen
wat zou dat kleine ventje van 8 hier van gevonden hebben :)
ik zag je 3 keer schitteren , O nee zingen :)
wens jullie alvast een fijn weekend
groetjes , Karel

nicole orriens said...

Als 8-jarige naar een ander land moeten... Het is wat zeg. Maar het is het duidelijk wel waard geweest. En wat bijzonder ook wel dat die ouders destijds akkoord gingen met zijn vertrek naar Engeland. Dat kan voor hen toch ook niet makkelijk zijn geweest.

Anonymous said...

Schitterend gezongen en mooi om te zien. Leuk dat je hebt meegedaan.

Sjoerd said...

Ik had hem uiteraard al gezien, maar ik vind het nog steeds schitterend.

Edward McDunn said...

Geweldig dit hoor, een dikke proficiat voor iedereen!

Mormorsweb.blogspot.com said...

Tjek, ik heb je gezien. Wat was het GOED!!
Mooi gezongen en een mooie uitzending.
Ik applaudiseer hier!

Els said...



Daarnet je blog gelezen en naar het halleluja geluisterd en gekeken: Énig en heerlijk!!!

Wat een positieve mooie actie weer van jou

Karel said...

ha die Marlou
dus jij bent ook juf op school geweest
ja had de briefjes van de ouders maar bewaard
maar je weet het hadden komt altijd te laat :)

Jelle Droeviger said...

Tegen het "koor-virus" bestaat geen vaccin.
Je zit er je hele leven mee opgescheept.
Samen-zingen en genieten tot je laatste ademtocht.
.
Jelle Droeviger.

Rebbeltje ★ said...

Ha zo gezocht om je te zien en ja hoor 3 x...toen nog maar eens aangezet want luisteren en zoeken gaan niet samen.
Leuk groot en klein en gemiddeld.
Het was een plezier om naar te luisteren...fijn weekend

Jan K. alias Afanja said...

Hoe goed je meezong, kan ik niet beoordelen. Maar ik heb je toch zeker drie keer voorbij zien komen, waarvan één keer wel heel prominent. :-)

vilterietje said...

Ontroerend schitterend!

Catherine said...

So beautiful !

Hans said...

Het het Meezing Hallelujah! mag een succes worden genoemd.
Heb met veel plezier en vreugde geluisterd.
Heb je gezien Marlou, net als de nieuwe generatie, wat fijn dat ze ook meedoen. Hans

Firma Fluitekruid said...

Wat gaaf! Zingen is altijd leuk, maar met zoveel mensen nog veel leuker!

Ferrara said...

Geslaagd geheel. Je was goed in beeld.

Anonymous said...

Geweldig!! Kippenvel.

Tine de Jong said...

Dit was echt heel super en wat mooi dat het op deze manier kan. Ik vond het echt heel supermooi.👌💐Voor allemaal mijn complimenten hoor.

Sjaantje said...

Hartstikke leuk :-)