03/05/2021

Lekker de hort op...

Natuurlijk heb ik niet stil gezeten in mijn blog-vakantie: ik ben heel lekker en vaak ook nog de hort opgeweest. Dat krijg je zo met een reislustige verloofde. Die zoekt de aanbiedingen op van hotel-ketens, zoals die van de Fletcher hotels. 

Fletcher koopt oude, vergane glorie op en brengt ze meteen in actie. Soms is het dus echt heel erg vergane glorie met versleten tapijten en oubollige badkamers. Maar de bedden zijn altijd goed en schoon en wat wil je dan nog meer?

Dit is bijvoorbeeld het Fletcher familiehotel in Paterswolde:


Het restaurant in het hotel is nog steeds niet in bedrijf, maar... je bestelt gewoon diner à la carte op de kamer. Eerlijk gezegd vind ik dat reuze gezellig en het is nog lekker ook!
In Paterswolde werd het naar onze kamer gebracht...


We zijn heerlijk de omgeving gaan verkennen. Soms te voet en soms (vanwege de regen) in de auto. 
Wat hebben we toch een mooi land! Ik hoef niet meer te vliegen. Doe mij maar lekker een hotelletje, waar je met een paar uur rijden bent. 
Ik geniet daar volop van...

Het Paterswoldse Meer ligt vlak achter het hotel.
Als we nog eens in de buurt zijn gaan we daar zeker een duik nemen.
Gewoon doen!


Morgen neem ik je mee naar Limbabwe!

22 comments:

Marjolijn. said...

Zo is het Marlou, om mooie dingen te zien, hoef je helemaal niet ver weg...!!

Lutje said...

veel mensen gaan hun eigen streek nu verkennen, je kan toch niet op vakantie in het buitenland
-Een @->- voor jou.

miekequilt said...

Ik denk dat heel veel mensen hun eigen (Neder) land hebben ontdekt. Wij ook hoor. En ik vind het ook fijn om met allerlei bloggers mee te reizen. Want dit jaar hebben we elkaar laten genieten van alles om ons heen.

Bertiebo said...

Heerlijk is dat. Vind ik ook. Maar om eerlijk te zijn, heb ik toch nog wel een paar 'verre wensen'.

Karel said...

mogge Marlou
ik geef jullie groot gelijk
zelf ken ik vele delen van ons mooie landje al van m'n wandelingen , op het Pieterpad kwam ik ook langs het Paterswoldsemeer , ligt in een mooie omgeving
ja nu is het op paden opmerkelijk drukker , van mij mogen ze wel weer naar het buitenland vertrekken hihi geintje hoor
geniet de dag

klaproos said...

ahhhhhh mon loulou,
heerlijk die lieve kerel van je
hij sleurt je mee de wereld over, en dwars door nederland, super vind ik dat,
Limbabwe, where de sun ollweejs sjaans, want de mensen zingen ohhhh lala:-)

hef e naais deej
xxx

sjannesblog.com said...

Ik ben ook nog lang niet uitgekeken in ons mooie Nederland. Wat een prachtige foto van het Paterswoldermeer! En ben al nieuwsgierig naar je reis naar Limbabwe!

Jan K. alias Afanja said...

Lekker om er af en toe eens helemaal uit te zijn. Dit is helemaal niet zo'n gekke manier om daarvan te kunnen genieten. Dat ons eigen land mooi is, weet ik al langere tijd. Eerlijk gezegd weet ik dan ook niet of ik er wel zo blij mee ben dat veel andere dat ook ontdekken. Het gaat zo ten koste van de rust op de mooiste plekjes ... ;-)
Maak er een mooie dag van.

John said...

Zo worden panden wel gered van de sloophamer. Een goede zaak.

Karel said...

dag Marlou
ja zo'n mooie Blauweregen zal niet misstand bij je deur , wat let je :)

zeg nooit sorry :) doen wat je wilt is belangrijker

groetjes
Karel

Sjoerd said...

Nederland is een mooi land en Limburg is het.....

Rebbeltje ★ said...

Begin dat ook steeds meer te denken ...niet meer vliegen maja die griekse eilanden hè...daar ligt mijn hart ;)
Goede zaak en geen sloophamer nodig.
Al wil ik wel wat luxe hoor haha
Groetjes

Tine de Jong said...

Ik reis wel met je mee hoor en dat vind ik net zo leuk. Wens je mooie mei dagen toe. Op mijn YouTube kanaal zal je mijn buurtwandeling kunnen zien want in eigen omgeving is het net zo mooi.

Yova said...

Deze reis hebben jullie vermaakt. Het ziet daar heel goed uit. Jullie hebben erg naar zin gehad. Je hoefde gewoon niet te ver reizen. Limburg is ook prachtig land. Heel vroeger gingen ook vakantie geweest. Je ziet overal heuveltjes. Mooie foto's gemaakt. Fijne dag.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Heerlijk zo te genieten! Fijne verloofde heb je!

Ferrara said...

Ah, Paterswolde en het meer. Na werktijd in het ziekenhuis aan de rand van de stad Groningen,
's zomers op de fiets daar even een terrasje pakken. Het Familiehotel was destijds een gerenommeerde gelegenheid, maar ja niet alles blijft zoals het was. Wij fietsten altijd door naar een minder chique tent.
Wij hebben een prachtig land. Veel mensen komen daar nu pas achter.

Marthy said...

Ja, die Fletcher hotels zijn leuk. Wij hebben een keer overnacht in een groot klooster in Brabant, mooie locatie. Paterswolde, ga ik onthouden.

די מריו said...

Niet meer vliegen.. ik dacht dat jij nog een afspraak had in Tel Aviv met een kunstenaar. ;-) Nederland is best mooi. Ik had een voucher van Fletcher, maar helaas verlopen. Tenminste voor mij helaas, zij hebben hun geld binnen, dat is veel belangrijker.

Love As always
Dimario

Jelle Droeviger said...

Ja, Nederland is gewéldig.
En zeker Noord-Oost Groningen. Al die mooie dorpjes, met telkens weer een oud stoer kerkje. Hier en daar een oude molen. Schitterende vergezichten over het vlakke land.
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Gelijk hebben jullie, de hort op zolang het kan.
Het Fletcher in Paterswolde is toch een prachtig hotel.
inderdaad we hebben een mooi land. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
Ja zuster, nee zuster - samen met u onder een paraplu
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Nicole Orriëns said...

Dat hotel spreekt mij ook erg aan. Het ziet er gezellig en een beetje nostalgisch uit. Daar houd ik van.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Zeker sjön, da Limburg. ❤️