11/05/2021

Ruhet wohl

Omdat ik de Johannes Passion eigenlijk pas echt begin dit jaar ontdekte en er gisteren een stukje over schreef...

Ja... daarom wil ik er nu iets uit laten horen.


Wat ik zelf een beetje verslavend vind, is het "Ruhet wohl". Ik kan het steeds weer opzetten, zo bijzonder vind ik het.

Ik ben natuurlijk gaan zoeken naar een mooie uitvoering en ja hoor... Gevonden! Deze is zo zuiver en helder en geen brij van klanken en sja... wat meer?

Mooie jonge mensen, met mooie jonge stemmen die het slotkoor zingen en het ook een beetje "toneelspelen". Niet echt, maar een soort van geënsceneerd. Ontroerend gedaan door het Nationaal Gemengd Jeugdkoor. 

Het duurt nog net geen 7 minuten, maar ik beloof je: het zijn 7 hele mooie minuten. Het slotkoor "Ruhet wohl" uit de Johannes Passion van Bach:



23 comments:

Karel said...

mogge Marlou
ja goed rusten is belangrijk
dat zullen die zangers nadien ook gedaan hebben
zeker als ze straks 50 jaar ouder zijn :)
geniet de dag

די מריו said...

Dit is inderdaad mooi. Wat een genot om hier naar te luisteren.
Ik kan me voorstellen dat je dit regelmatig aanzet.

Love As always
Dimario

miekequilt said...

PRACHTIG. dank je wel.

Lutje said...

ik zie het je al zingen met je vriendinnen
het is mooi
.Een @->- voor jou.

orriens nicole said...

Dat is inderdaad prachtig Marlou. Ik herken de muziek omdat ik vaak naar Classic FM luister maar wist niet hoe het heette!

sjannesblog.com said...

Heel mooi!

Sjoerd said...

Heel mooi, zoiets zou je eens op een goede geluidsinstallatie moeten horen.

Anonymous said...

Erg mooi.

Jelle Droeviger said...

Het overweldigende van mooie muziek zit dáár in, dat je nog vóórdat het er is, je geniet van hetgeen gaat komen, en dat je dat dan vooraf in je hoofd afspeelt.
Bach kan toveren.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Inderdaad heel mooi Marlou, echt iets om vaker naar te luisteren.

Hilly Nicolay said...

Muziek geeft veel plezier he marlou.

Groetjes,
Hilly

Jan K. alias Afanja said...

Tja, hoe zal ik het eens zeggen ...
Die muziek is prachtig en het koor zingt ook best lekker, maar op de één of andere manier zijn dergelijke muziek en ik niet echt voor elkaar geschapen. Ik ben bang dat ik in dit geval het 'Ruhet wohl' onbewust wat al te letterlijk zou nemen. Na verloop van tijd vallen de oogjes dicht en verdwaal ik naar droomland, vrees ik. ;-)

vilterietje said...

Ik kan me volledig bij de vorige schrijver aansluiten...it makes my teeth feel itchy...sorry

Karel said...

ha die Marlou
ja ik denk dat jij gisteren aan de bloesem bloesje dacht :)

Bertiebo said...

Ik kende het niet. Dacht ik. Maar nu ik het luisterde kwam het me toch heel bekend voor. Hoe dan ook: prachtig. Ik luister niet vaak naar muziek, echt luisteren bedoel ik, maar ik neem me al heel lang voor om eens Bach te luisteren. Misschien komt het er nu, na deze voorproef, dan toch van!

Ria said...

Prachtig Marlou...

❤️ Ria

Rebbeltje ★ said...

Ben een muziekbarbaar want dit is echt niet aan mij besteed en zette het dan ook uit
Sorry hoor maar smaken verchillen.
Wel kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hiervan kunnen genieten
Groetjes

MelodyK said...

Zulke muziek wordt al jaren niet meer gecomponeerd hè....

Ferrara said...

Mooi. Ik begrijp je zinnetje van 50 jaar jonger zijn. Je was vast lid van dat koor geworden.

Marthy said...

Heel mooi, een geniet momentje.

John said...

50 jaar jonger zou ik echt niet willen zijn.
Mooie muziek

Hans said...

Weet niet of je luisteren naar "Ruhet wohl" verslavend is, of toch wel. Hans

klaproos said...



Prachtig om te horen loutje,

wat een heerlijke stemmen.
love it,

jong duifje ben je nog :-)
ik proost op je verjaardag
xxx