31/05/2021

Welkom!

 Ja... hoezo... welkom?

Nou... dit:


Zie je wat ik bedoel?
Zie je die witte bloem?

De witte bloem van de Wilde Lijsterbes...
Ooit heb ik een stekkie meegenomen uit de bergen. Een stekkie van niks. 
Ik zette het in mijn tuin in een pot met aarde en het sloeg aan.

Jarenlang was het een pielig stammetje, met alleen wat van die blaadjes.
Maar ik gooide het niet weg.

En nu... ik word gewoon beloond!
De lijsterbes bloeit. Een mooie witte tros.
Dat worden dus... lijsterbessen.


Na de bloei ga ik de het boompje een goeie plek geven. Beetje moeilijk, want de tuin is al aardig vol.
Maar het gaat me lukken. 
Volgend jaar twee trossen? 
En ooit dit:


18 comments:

Anonymous said...

Goedemorgen Marlou. Dat is een mooie beloning. Volgend jaar misschien meer bloemen.

Lutje said...

ik zou hem ook een mooi plekje geven
dat heeft niet iedereen
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Goed voor blijven zorgen, dan komt het vast en zeker goed...!

Tine de Jong said...

Goedemorgen Marlou, zo zie je maar als je lief bent voor de natuur dat het jou ook geschenken geeft. Wens je tevens een gezellige dag vandaag. Geniet van de zon.

John said...

Van die bessen kun je een heerlijk drankje maken, Marlou. Lekker en gezond. We hebben het hier elk jaar.

Karel said...

mogge Marlou
ja dat is zeer welkom hé zoiets moois
en nu ga jij natuurlijk voor meer trossen en bessen , nou wie weet , welkom zullen ze zeker zijn :)
geniet de dag

miekequilt said...

Geweldig! Maar let op: als hij vol bessen hangt komen de lijsters, of spreeuwen, en die vreten in één keer de bessen op. Dat hebben wij ieder jaar ( onze boom is zes meter hoog). Dat is altijd even jammer, maar ook een leuk gezicht.

די מריו said...

Mooi dat je geduld zo beloont wordt. En als er plaats is in je hart, is er altijd plaats in je huis, dan is het er zeker in je tuin.

Love As always
Dimario

Sjoerd said...

Dat zijn van die planten die dan bij je blijven...

Karel said...

dus jij kent die liedjes van Enricp Macias wel

groetjes

Jelle Droeviger said...

De Lijsterbes...
Lokt de lijsterbes de Lijster.?
Dat zou dan dubbel genoegen zijn...
Immers:

'S MORGENS.
.
Het was half vijf ’s morgens in april
Ik liep, en floot de St. Louis Blues
Maar ik floot die op mijn eigen wijze
Al fluitend dacht ik: mocht mijn fluiten
gelijken op de zang van de grote lijster
En waarlijk, na enige tijd geleek mijn
fluiten van de St. Louis Blues
Op de zang van de grote lijster:
turdus viscivorus
.
.
Gedicht: Jan Hanlo.
.
.
.
Jelle Droeviger.

Rebbeltje ★ said...

Met geduld lukt het meestal wel...zou je hem wel verplaatsen ?
Net nu die mooi bloeit.
Vind het wel super mooi...dat het je gelukt is.
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Natuurlijk gaat dat je lukken! Zo'n mooi boompje, dat zo zijn best heeft gedaan, verdient een ereplekje in je tuin. Ik ben benieuwd naar de oogst aan lijsterbessen en naar het plekje dat hij uiteindelijk gaat krijgen.

Edward McDunn said...

Wat leuk Marlou, geef hem maar een mooie plekje hoor!

Nietzomaarzooo said...

Mooi zeg. Heb een niet-wilde in mijn tuin. En ja, soms visite van lijsters of eigenlijk spreeuwen en dan file-vorming en vertraging en daarna een lege boom.

Ferrara said...

Daar zullen de vogels blij mee zijn.

Hans said...

De Wilde Lijsterbes voelt zich nu wel op zijn plaats in je tuin, duurde even om te wennen.
Maar je vertrouwen heeft hem doen bloeien. Hans

Nicole Orriëns said...

Wat leuk dat hij zo aan het bloeien slaat zeg! Wat een fijne verrassing zoiets.