29/04/2021

Kom op, aan de slag!

Ja... ik weet het... ik heb er de kantjes afgelopen de laatste tijd. Geen blogjes gemaakt en enorm lopen lanterfanten en luieren.


Ik had behoefte aan vakantie en aan niks en toch ook wel weer aan veel... Kortom: aan vakantie! En ook al ging ik geen verre reizen maken: toch voelde elke dag als een vakantiedag.


Ik leefde het leven, zoals ik het altijd leef, alleen zonder blogjes om iedereen te laten weten, dat ik leefde zoals ik altijd leef. 


Sommige mensen maakten zich ongerust en dachten dat ik ziek was.            Nee... integendeel: ik ben zo gezond als een vis en zit vol energie en levensvreugde. Het leven lacht me toe en ik lach vrolijk terug.

De eerste vaccinatie heb ik achter de rug en op 5 mei, jawel! krijg ik de tweede prik en dan begint (zo voelt dat voor mij althans) de victorie.


Omdat het vandaag een beetje feestelijk was, met het eerste terrasbezoek sinds tijden, volkomen onverwacht met buurvrouw Eileen aan de koffie met een broodje, dacht ik meteen... hup! aan de slag... de vakantie is voorbij. Schrijven, typen, memoreren, kijken en opslurpen.

Dus... back to business!

25 comments:

Marjolijn. said...

Vrijheid blijheid Marlou.
Lekker doen wat goed voelt is het aller belangrijkste...!!

Lutje said...

je bent een echte levensgenieter
ik zag je af en toe op .....dus ik wist dat alles goed was ;-)
.Een @->- voor jou...

די מריו said...

Ik verwacht dat als het ernstig is dat Henry wel een berichtje typt voor ons. En tot die tijd, lekker genieten. Je hebt groot gelijk, laat elke dag een vakantiedag zijn.

Love as Always
Dimario

Bertiebo said...

Lekker, Marlou!

miekequilt said...

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En straks de tweede vaccinatie en dan is er Vrijheid! Heerlijk.

Hilly Nicolay said...

Heerlijk genieten Marlou.

En fijn dat je er weer bent!

Groet,
Hilly

Yova said...

Lekker lunchen geweest. Leuke bakfiets staat daar. Je hebt ieder geval prikje gehad. Straks heb je meer vrijheid. Ferry heeft ook prikje gehad van 2 weken geleden al. Als het goed ergens juni tweede prikje. Leuke foto's weer eens te zien. Fijne dag geweest. Groetjes,

pourquoi pas ??? said...

Ik was ook ongerust vroeg Dien of ze jou misschien ontvoerd had of zo. Ik hoop wel dat we te horen krijgen waar je was in Limburg met zo een kort antwoord neem ik geen genoegen ;-). liefs

Joke Hoogendoorn said...

Dat ziet er gezellig uit, met buuv Eileen. Waar is het? Lfs. Joke

Edward McDunn said...

Bloggen is geen verplicht Marlou, even een pas op de plats kan geen kwaad hoor.
Volgende week zondag krijg ik prik nummer 2, van de eerste gelukkig geen last gehad.

Jelle Droeviger said...

O, mocht ik slechts eenmaal jouw hand vasthouden, Marlou, en een beetje van jouw zachtheid en levensvreugde naar mij toe voelen stromen..
Dat zou mij ongetwijfeld voor lange tijd gelukkig maken.
.
Jelle droeviger.

Sjoerd said...

Geneet van 't laeve zolang este kins.
Maak sjpas en plezeer, de laefs toch mèr ins.
Want sjtraks, es 't te laat, is hubste sjpiet dervan.
Geneet dus van 't laeve zolang es 't nog kan.
(artist Sjef Diederen oet Hoensbroek)

Himawan Sant said...

Uw vakantie is leuk !, vertegenwoordigd door de mooie foto's die u laat zien. Ik ben het met je eens, reizen hoeft niet ver van huis te zijn ..., gewoon in de buurt is leuk.

Groeten uit Indonesië.

vilterietje said...

Ik sluit me helemaal bij Sjoerd aan!

Karel said...

ha die Marlou
ja ook ik was ietsje bezorgd , maar zo als ik al las , als er iets ernstigs was hadden we het vast wel vernomen
en het bloggen is net zo je leeft , vrijheid blijheid , ik zelf heb een blog afgestoten :)
je hebt je terrasje weer binnen zag ik wel , ik ben niet zo'n terras bezoeker

dus jij ging naar de kermis om jongens te versieren :)
maar als ik het goed gelezen heb , was je wat verlegen , kunnen wij ons hier niet voorstellen :)

groetjes

Anonymous said...

Dat ziet er goed uit Marlou. Fijn dat je weer een blogje hebt geschreven.
Ook fijn dat je op 5 mei de tweede vaccinatie krijgt. Dat geeft je toch een veiliger gevoel.

Rebbeltje ★ said...

Af en toe eens die pc uit laten is niks mis mee...haha al zou ik er moeite mee hebben
Ja heerlijk lunchen of broodje eten op een terrasje.
Kan de afspraak ook gaan maken voor de prik
Groetjes

Ferrara said...

Natuurlijk is bloggen geen verplichting. Lekker doen waar je zin in hebt. Neemt niet weg dat het leuk is weer van je te horen.

Nietzomaarzooo said...

Lanterfanten, het leukste werkwoord in onze taal. Lekker doen als dat je goed uitkomt. En zeker als het Lanterfanten als vakantie voelt. Vandaag goede dag voor einde vakantietijd uitgekozen. Lekker de vakantiefoto's bekijken op de bank onder een dekentje, want koud en nat buiten.

Welkom terug!

Jan K. alias Afanja said...

Ha, leuk dat je weer terug bent.
Het kan geen kwaad om af en toe eens een tijdje helemaal niks te hoeven. Ook al is er bij bloggen geen sprake van moeten, eens een tijdje echt niks te hoeven, ook niet voor je gevoel, is uiteindelijk toch pas echt vakantie. :-)

Hans said...

lanterfanten en luieren is niet zo verkeerd hoor, som heb je het gewoon nodig.
Je leefde het leven, zoals ik het altijd leef, dan ben je een gelukkig mens.
De terrassen op en de hemel ook met regen. Hans

sjannesblog.com said...

Leuk dat je er weer bent, maar ook fijn, dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad!

John said...

En al die mensen die nog geen prik hebben gehad maar wachten. Geniet ervan Marlou! Daar leef je voor.

klaproos said...

heerlijk loutje, dát is pas genieten hé,

ik heb een wens, dat je maar gauw naar jelle gaat om even zijn hand vast te houden:-)
hij heeft het nodig :-)

xxx

Marthy said...

Welkom terug, is mistte je. Maar die vakantie is je gegund hoor, wijs besluit, een mens moet af en toe 'on hold'.