Showing posts with label Twente. Show all posts
Showing posts with label Twente. Show all posts

07/06/2019

De urn van Willem

.
Toen in 2003 de dichter Willem Wilmink overleed woonde zijn weduwe Wobke nog in Almelo en stond zijn urn ook daar, ergens in de buurt van of in zijn huis.
Maar toen Wobke naar Almere verhuisde besloot ze de urn in Twente te laten, want ze wist zeker dat Willem niet zou willen dat zijn urn in Almere zou komen te staan. Dat hij zou gaan spoken als dat zou gebeuren, net zo lang tot ze het zat was en hem toch maar weer naar Almelo zou brengen.
Daarom vroeg ze aan Herman Finkers of de as van Willem in zijn prachtige achtertuin in het boerenland van Twente mocht staan.


En het mocht en het gebeurde: de urn van Willem bleef in Twente en verhuisde niet mee naar Almere.
Wat een lieve vriend, die Herman, die zo'n bijzondere urn in zijn bloemrijke tuin heeft.


Als ik dood ben

Als ik dood ben, moeten jullie mijn verhalen doorvertellen. 
Als iemand getroost moet worden, kunnen jullie altijd bellen. 
In het stralendst van de hemel zal ik niet zijn neergezeten 
want daar is allang geen plaats meer voor neurotische poëten.
Ik ben niet meer op aarde,  maar je kunt me heel goed vinden: 
bel gewoon Harry Bannink en hij zal je doorverbinden. 

Willem Wilmink