Showing posts with label wandelen. Show all posts
Showing posts with label wandelen. Show all posts

31/01/2022

Het hondje en de uitrit

Toen ik met het hondje wandelde in één van de straten in haar wijk liep ik langs een uitrit en er kwam een vrouw achteruit die uitrit uit lopen. Toevallig ken ik haar, maar dat heeft eigenlijk niks met het verhaal te maken.

Ze liep dus achteruit en ze keek naar haar huis... mooi huis, met tuinkamer.

Omdat ze achteruit liep zag ze ons niet. Ze hoorde ons ook niet en toen... viel ze bijna over het hondje.

Ze schrok, maar gelukkig is er niks gebeurd en ze moest lachen toen ze mij zag. We raakten aan de praat, altijd gezellig en daarna liep ik door.

Nou vroeg ik me af: als de vrouw nou achteruitlopend over het hondje was gevallen en ze had  (bijvoorbeeld) haar pols gebroken of iets anders... ben ik dan de schuldige partij?

Had een foto van ongeveer deze situatie gemaakt, maar heb 'm in mijn oneindige "wijsheid" gewist. 

Vond nog wel een klein filmpje van het lopen met Gentille, vorig jaar zomer...


Maar nu nog even terug naar de vraag: "Wie is er schuldig??"

07/05/2020

Gewoon thuis en toch weg...

.
Het was een top-vakantiedag, gisteren.
Een heerlijke dag, maar ja... wat wil je dan ook met zulk prachtig weer!

Ik heb gewandeld: nee geen ommetje van 10 minuten heen en 10 minuten terug, maar de Grote Ronde met onderweg een "Coffee To Go" van het Wapen van Kennemerland... heee... de bankjes zijn vernieuwd, dat zit lekker daar!


Daarna heb ik heerlijk rustig in de tuin zitten lezen. Ik ben in De brief voor de koning van Tonke Dragt begonnen.
En... gisteravond ben ik begonnen met de Netflix-serie over ditzelfde boek: 
"The letter for the king". Of dat zo'n goed idee is?? Ik weet het niet. Vooralsnog vind ik het boek fijner...




En wat heb ik nog meer gedaan?
Oh ja... ik ben een ijsje gaan eten, want Damian (van Dienie) was jarig.
Hier lees je meer over die kleine schat:


Het verjaars-ijsje haalde ik bij Garonne, de beste ijsmaker van Haarlem en omstreken.
Italiaans he... dan weet je wel: delizioso!


's Middags heb ik een heerlijk tukje gedaan in de veranda. My oh my... wat was dat lekker daar, zo stil en zo lekker fris.



Ik ben niet echt "uit-eten" geweest, maar heb wel een kant-en-klaar maaltijd gehaald en net gedaan of ik in een bistrootje zat...

Kortom, een heerlijke eerste vakantiedag in eigen huis en tuin...

26/11/2014

De wandeling

.
Het mooie van weggeven is, dat je er zo blij van wordt.
Waar word ík nou blij van?


Natuurlijk van dit boekje van mijn nichtje Sabine. 
En verder: die sauna, die ik laatst weggaf, de soep waar ik ook een bordje van at, en natuurlijk de glimlach die je krijgt of de gulle lach. Allemaal mooi meegenomen, omdat je het samen doet!

Vandaag geef ik een wandeling weg.
Die gaat door de duinen naar Parnassia aan zee en weer terug.
Het is een prachtige wandeling langs het duinmeer en dwars door het mooie gebied van de Kennemer Duinen.

Bij Parnassia trakteer ik op een lekkere kop koffie.
En terug onderweg eten we ergens op een bankje ons broodje op.



Ga je mee?