31/01/2022

Het hondje en de uitrit

Toen ik met het hondje wandelde in één van de straten in haar wijk liep ik langs een uitrit en er kwam een vrouw achteruit die uitrit uit lopen. Toevallig ken ik haar, maar dat heeft eigenlijk niks met het verhaal te maken.

Ze liep dus achteruit en ze keek naar haar huis... mooi huis, met tuinkamer.

Omdat ze achteruit liep zag ze ons niet. Ze hoorde ons ook niet en toen... viel ze bijna over het hondje.

Ze schrok, maar gelukkig is er niks gebeurd en ze moest lachen toen ze mij zag. We raakten aan de praat, altijd gezellig en daarna liep ik door.

Nou vroeg ik me af: als de vrouw nou achteruitlopend over het hondje was gevallen en ze had  (bijvoorbeeld) haar pols gebroken of iets anders... ben ik dan de schuldige partij?

Had een foto van ongeveer deze situatie gemaakt, maar heb 'm in mijn oneindige "wijsheid" gewist. 

Vond nog wel een klein filmpje van het lopen met Gentille, vorig jaar zomer...


Maar nu nog even terug naar de vraag: "Wie is er schuldig??"

20 comments:

Marjolijn. said...

Geen idee, zal ook wel per verzekering verschillen.
En hoe hoog de zaak wordt opgenomen door de tegenpartij.

די מריו said...

Ik denk het niet, zij liep achteruit en keek niet uit. Misschien moet je de vraag eens voorleggen aan de verzekering.

Love as Always
Dimario

Lutje said...

ik denk dat je gewoon moet kijken waar je loopt, dus jij bent niet fout?
.Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
zij kijkt niet waar ze loopt , dus lijkt zij ze schuldige partij , toch
leuk filmpje , ik zag het hondje in het begin een pootje optillen als een hij , maar jij spreekt over een zij ?
geniet de dag

Yova said...

Ze heeft niet goed gekeken waar het hondje loopt. Zij liept achteruit. Hond kan niet weten. Instinct. Fijne dag. Groetjes J&F

Sjoerd said...

Als het goed is dekt een aansprakelijkheidsverzekering deze schade. Maar als ze zelf achteruitlopend zonder te kijken valt is het haar eigen schuld.

miekequilt said...

Geen idee hoe zoiets geregeld wordt. Zij liep achteruit, en jij zag dat. Moest je haar niet waarschuwen? En het is niet jouw hond, dus?! Een leuke vraag en ik hoop dat je het juiste antwoord krijgt.

Anonymous said...

Ze liep achteruit, dus je zou verwachten dat ze eerst gekeken had of dat kon. Jij liep daar met het hondje waarbij de hond niet naast je liep maar een eindje voor je uit. Je had natuurlijk direct kunnen waarschuwen.
Ik zou zeggen, beiden. Maar het gaat erom wat de verzekering zou zeggen en die praten naar wat ze dan eventueel zouden moeten betalen. Dat was een lang verhaal, maar mijn antwoord is: ik zou het niet weten.

Tine de Jong said...

Hier weet ik ook niet echt een antwoord op maar gelukkig is er niks gebeurd. Wel had de vrouw even moeten kijken of er niks achter haar was. Stormgroetjes van mij hier.

pourquoi pas ??? said...

Geen idée ben alleen maar blij dat Hondje niets had. Tja je kent mij. Wat een leuke naam Gentille. liefs van mij.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik zou het echt niet weten. Je hebt haar waarschijnlijk gewaarschuwd door "stop" of "pas op" te roepen. Maar goed dat ik geen verzekeringsagent ben, maar ik vermoed dat ze zelf schuld heeft en dat haar verzekering (ongelukken mm) het zou betalen.
Pfft goed dat er niks gebeurd is ;-)

Edward McDunn said...

Wanneer het honden daar los mogen lopen, is er niets aan de hand lijkt mij.

sjannesblog.com said...

Tja, dat zijn van die kwesties, geen idee!

Jelle Droeviger said...

Als het hondje, aangelijnd of niet, óók achteruit liep, dan wordt het moeilijk...
Echter, hondjes lopen alleen in het circus achteruit.
De betreffende achteruitlopende vrouw zou, uiteindelijk, door de hoge raad, tot schuldige verklaard worden.
Een vrouwelijke hond, plassend als een mannelijke, dat is nogal geëmancipeerd.
Iets voor in het Haarlems Dagblad.?
.
Jelle Droeviger.

John said...

Een ongelukje zit in een klein hoekje. Hoe dit allemaal verzekeringstechnisch werkt weet ik niet.

Rebbeltje ★ said...

Goeie vraag haha zou het antwoord erop niet weten.
Gelukkig liep het wel goed af :)
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Achteruit lopend verkeer zonder deugdelijke buitenspiegels hoort volgens mij altijd voorrang te geven aan vooruit lopend verkeer.

klaproos said...


ehhh ik ben bang dat ze de hond aansprakelijk stellen loutje, gelukkig maar dat het goed is afgelopen :-)
xxx

Hans said...

Gentille is wel een lieverd, een rustig karakter.
Kleine hondjes, is altijd oppassen als je loopt. Hans

Nicole Orriëns said...

Dat is een intrigerende vraag zeg.. Ik zou denken van wel.