22/10/2009

Klussen

.
















Er zou slecht weer op komst zijn, dus ben ik zo vroeg mogelijk aan de rest van het werk aan het onderterras begonnen.
Zo vroeg mogelijk betekent: als de buurtjes verderop naar hun werk zijn. Ik wil ze niet wakker maken met mijn lawaai…
Het is bloedheet, op het balkon is het al 28 graden…

Tijdens het werk gutst het zweet in geen tijd mijn ogen in.
Het is nog een hele klus, maar ik klaar het voor de lunch:
alle brandnetels zijn gekapt. Het teveel aan sneeuwbes is gesnoeid, steekstruiken verwijderd. Restanten opgeharkt en het ziet er weer prima uit.
Van boven vanaf het balkon lijkt het of er ruimte is gecreëerd.
Ik ben heel tevreden.
Heb er een rooie kop van!





















Na de lunch probeer ik te lezen, maar de zon maakt me heel slaperig, ik val in slaap en lig zeker een uur te pitten.
Dan word ik uitgerust wakker en ga verder haken aan mijn petje.

Ik hoor buurman Fritz verderop in zijn tuin dus ga ik hem even begroeten. Hij biedt aan, dat ik zijn computer mag gebruiken. We spreken af, dat ik zaterdag even langs ga voor een wijntje en een mailtje.

Tot vrij laat kan ik buiten zijn. Het is zacht en heerlijk weer.




.

16 comments:

Ibella said...

Goedemogen Marlou,

Ja ik ben weer vroeg vandaag.
Als ik dit zo lees denk ik weer; wat een stoer mens ben je toch. Ook een bikkel, want wie klust zo veel en het is zwaar in die hitte. Eigenlijk had je het petje al op moeten hebben. Nogmaals mijn complimenten, ik had het bij het tukkie gelaten. Wat een energie heb jij.
Liefs Ibella

gerdaYD said...

Ik geef Ibella gelijk, zou het ook bij het tukkie hebben gelaten....
Maar jij zou Marlou niet zijn als je dat niét deed want de plicht roept...
*wink, big smile*
Toch had je er waarschijnlijk achteraf heel veel plezier van, een gedane klus geeft voldoening hé?
Benieuwd hoe het bij de buurman is afgelopen...
En ook benieuwd hoe het in Den Haag met de expositie van je schoonzoon afloopt, ik ben reuzebenieuwd naar wat ie doet... stuur eens een linkje of zo?
Maak er een superfijne dag van lieve meid!

Nienk said...

Allemachtig
hou eens even op.
Doe ff normaal, zeg.
Ik dacht dt je vakantie had?

groetepetoetjes van Nienk

ik ben lekker LUI

Yvette said...

ga snel naar je petje...ik wil resultaat zien van een ontspannen bezigheid!
ot...dank je voor je lieve reaktie
kuskus
yvette

klaproos said...

jij geeft zo'n heerlijke impressie van je verblijf daar marlou:-)
je zou der nog wel een week kunnen zijn zeker,
wat een lieve man je buurman:-)

xxx

Roosje said...

28 graden, heeee, wie had dat gedacht als ik nu naar buiten kijk met al die druilerigheid pffffff.

Fluitenkruid said...

Hier ook één en al bewondering voor je activiteiten in de brandende zon. Het is wel erg lekker en verdiend luieren daarna.
groetjes Jannet

Marjolijn said...

Meisje, meisje, moest het allemaal zo in de hitte..?
Maar ja, het zou Marlou niet zijn, doorbikkelen tot het klaar is.
Gelukkig heb je dan toch nog een tukkie gedaan, wel nodig ook na al die zware arbeid.
Hoop dat je ook echt nog een beetje vakantie gevierd hebt.
Lieefs Marjolijn.

Anne said...

als werk met zoveel plezier en in zo'n omgeving wordt gedaan, is het geen werken meer, maar heerlijk bezig zijn:))

Ineke said...

Ha Marlou, goedenavond!
('k Ben een beetje laat vandaag)

Ja, je 'hikt' er tegenaan, maar als dan het karwei geklaard is, kijk je toch met veel voldoening naar het resultaat hè ?!

Dag lieve Marlou, voor straks welterusten, groet, Ineke

Han said...

Het lijkt me heerlijk om uitrusten op je balkon en dan naar je mooie snoei werk te kijken. Als je dan een glas wijn neemt kan je trots op je zelf zijn!

Di Mario said...

Heerlijk genieten zo.

Love as Always
Di Mario

gerdaYD said...

Goedemorgen lieve Marlou!
Hoe was het gisteren? Heeft jouw schoonzoon veel succes gehad? Ik ben er reuzebenieuwd naar, zou graag wel eens die kunst met een grote K willen ontdekken...
Waarschijnlijk ga jij nu een fijne nagenietdag tegemoet... ik hóóp dat, en duim er voor!
Voor jou:
Ze kwam naast me staan en ze zei
Wat vind jij van dit schilderij?
Ik keek haar aan, dit was verdacht
Deze vraag had ik nooit verwacht
Wat is kunst?
Wat is kunst?
Die blik in haar ogen dat is kunst
Wat is kunst?
Wat is kunst?
Er hing Picasso, Pellens en Vermeer
Dure dingen intense sfeer
Rake kleuren immense pracht
Haar geschuifel was verdacht
Wat is kunst?
Wat is kunst?
Die blik in haar ogen dat is kunst
Wat is kunst?
Wat is kunst?
De kraak van de eeuw is zo dichtbij
Politie op de hielen, kijk naar mij!
Ik ben de held van het halve land
Deze jongen heeft saaie kunst verbrand
De duurste collectie van de eeuw
De gids vertelt het en ik geeuw
Naast me staat een prachtig beeld
Een prijs voor de boef die haar steelt
Wat is kunst?
Wat is kunst?
Die blik in haar ogen dat is kunst
Wat is kunst?
Wat is kunst?
De kraak van de eeuw is zo dichtbij
Politie op de hielen, kijk naar mij!
Ik ben de held van het halve land
Deze jongen heeft saaie kunst verbrand
De kraak van de eeuw is zo dichtbij
Politie op de hielen, kijk naar mij!
Ik ben de held van het halve land
Deze jongen maakt saaie kunst plezant...
© Noordkaap
*wink, big smile*

Lutje said...

Heerlijk 28°, hier begint het goed te zakken en kunnen we weer kousen aandoen....

Anonymous said...

Hostas come in a wide variety of colors, shapes and
sizes and can be found in almost every home
landscape. Mulch will reduce weed growth and prevent new weeds from growing in the garden.

The less competition, the better off your plants will be.


Feel free to surf to my web-site mulching

Anonymous said...

It is widespread thing to encounter some sorts of illnesses within our life,
but the factor is it really is uncommon to meet
the proper treatment as soon as. Unlike many other medical facilities, the Fayette Chiropractic
Center offers walk-in therapy. Also like many single parents, Sebastiao
is hoping to share the bills with her former spouse.
If you suspect that your method has become infected there are a number of points
you can do yourself to try to get rid of the offending application.
There is use of only the best of natural vegetarian ingredients like
rehydrated textured soya, wheat flour and wheat protein, vegetable oil that has
salt and some fatty acid emulsifier namely mono-glycerides and di-glycerides.


Feel free to visit my website :: Whittaker