26/10/2009

Tot volgend jaar!

In de stromende regen ben ik de put op de berg ingegaan om de waterleiding af te sluiten.

















Het huisje is schoon en netjes en ik zoef weer naar het vliegveld.
De auto lever ik schadevrij af en eerst vlieg ik naar München, waar ik over moet stappen op het vliegtuig naar Schiphol.
Als ik in München in de hal bij poort 2 op het vliegtuig naar Amsterdam zit te wachten hoor ik omroepen:
“This is the final call for flight LH 4652 to Dresden. All guests are kindly requested to board now.”
Vijf minuten later hoor ik het nog een keer. “This is the final call… etc.”
Op het bord boven de poort staat, dat het vliegtuig naar Dresden om 15 uur gepland staat te vertrekken.
Het is drie uur en nog steeds komen er mensen aanrennen.
Maar dan, om tien over drie, gaat toch echt de poort dicht. Even later zie ik het vliegtuig over het vliegveld naar de startbaan taxiën.
Om kwart over drie komen er nog twee vrouwen aangerend. Hevig teleurgesteld, dat hun vliegtuig niet één kwartiertje op hen gewacht heeft. Daarna boos, mobieltjes worden gepakt en er wordt druk gebeld.
Dan… om 20 over drie komt er nog een man aanrennen, zwaaiend met zijn ticket, roepend: “Ich muss mit…!!!” Hij blijft met zijn ticket zwaaien. Zijn vliegtuig moet NU stoppen en hij moet NU mee.
De poortwachter is een jonge man, die rustig vertelt, dat meneer echt 20 minuten te laat is.
Meneer blijft echter argumenteren en zelfs smeken. De hele hal geniet mee. Maar nee… kijk… daar gaat het vliegtuig naar Dresden met een enorme vaart over de startbaan.

En dan verheft het de neus…


























.

15 comments:

Yvette said...

Wat kan je toch heerlijk schrijven!
enne, lieverd ik neem je woorden en gedachten straks mee naar Heliomare.

dank je wel

liefs
yvette

Marjolijn said...

Ja, dan is het de laatste dag alles goed afgesloten en opgeruimd.
Dag huisje op de berg, tot volgend voorjaar!!
Gelukkig was jij op tijd voor het vliegtuig en kon het rustig bezien wat er allemaal gebeurde.
Dan maar snel terug naar huis en terugkijken naar een heerlijke week.
Geniet van vandaag lieve meis, en ja zoek de warmte maar op.
Het zal je goed doen.
Hier is het nu herfstvakantie en rustig, vooral gelukkig nog droog.
Zie buiten wat kinderen dollen met de gevallen bladeren.
Liefs Marjolijn.

klaproos said...

tja marlou,

waarom komen die mensen dan zó laat, ze begrijpen toch dat dat niet kan??
of ben ik nou zo simpel??

hoe dan ook, ik geniet met volle teugen van je schrijfsels en verveel me geen minuut:-)
met jou zou ik wel hele dagen kunnen doorbrengen denk ik :-)

xxx

Han said...

Wij moesten net al jij even naar naar de waterleiding kijken, alleen dichter bij, in Duitsland en zij net weer thuis. Het mooi zo'n plekje in de vere maar het vraagt toch altijd onderhoud in de herfst.

Ibella said...

Ongelooflijk, dat mensen verwachten dat vliegtuigen op hen zouden wachten. Daarin zitten dan al misschien wel een 150-200 mensen die allemaal optijd zijn gekomen. En wat dacht je van de verkeersleiding, die alles in goede banen moet leiden.
Ik heb dat afgelopen september ook gezien op het vliegveld en vind het ongelooflijk hoe mensen kunnen reageren.
Het zijn prachtige verhalen geweest Marlou, alsof ik er bij was.
Dank je wel.

Nienk said...

Wat een domme man.
Te laat komen en dan ook nog eisen, dat het vliegtuig weerom keert speciaal voor jou.

Ik kan daar niet tegen.

Het waren mooie verhaaltjes.
Wanneer ga je weer?

liefs Nienk

Fluitenkruid said...

Goedemorgen Marlou,
Een mooi verslag van een heerlijke week, wat moet dat fijn zijn zo'n familiehuisje. Ik zou ook verrassingen achtergelaten hebben zoals jij met het schilderwerk hebt gedaan. Spannend voor degene die als eerste het volgend jaar daar weer komt genieten.
Fijne dag!

Han said...

ff zonder voutjes:

Wij moesten net als jij even naar de waterleiding kijken, alleen dichter bij, in Duitsland en zijn net weer thuis. Het is mooi zo'n plekje in den verre, maar het vraagt toch altijd onderhoud in de herfst.

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen,

We zijn het weekend weggeweest, dus heb ik even teruggekeken op je weblog.

Tjonge, je hebt een echte 'werk'vakantie gehouden!
Maar het resultaat mag er zéker zijn hoor! De boekenkasthoek oogt héél gezellig. De kleurige boeken springen er vrolijk uit tegen de frisse, lichte ondergrond!
Leuk hè, als je het zo ziet opknappen, dan heb je echt eer van je werk.

En is de zoldervloer nog tijdig droog geworden?

Mooie foto's van de waterplas en het opstijgende vliegtuig.

Een leuk verhaal plaats je erbij.
Tja, je blijft je soms verbazen over mensen.

Toch heel fascinerend hoe zo'n kolossaal vliegtuig van de grond los kan komen en kan vliegen.

Marlou, een fijne dag wens ik je toe, dag, groet, Ineke

Di Mario said...

Ik zie hem al rennen. owhhhh, wat is het toch heerlijk om mensen te bekijken.

Love As Always
Di Mario

Anne said...

wat heb je een heerlijke week gehad.
ik heb de weekendlogjes nog even doorgelezen.
een rustpuntje, waar je weer een hele tijd op kunt teren:))

Marjolijn said...

Mogge meis,
Een mooie dag vandaag, en ik hoop dat het weer een droge wordt.
Veel plezier !!!
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Foei, ben ik weer maar eens achterop geraakt op jouw blog, hoe kan dat nou? Zit er een gat in mijn tijd?
Hoe dan ook, ik ben blij dit schitterend stukje vooralsnog tot mij te kunnen nemen, lieve Marlou, want jou lezen op een vroege ochtend, doet me telkens weer plezier! Je schrijft nu eenmaal zo plastisch, dat je je er bij waant...

Anonymous said...

The product, according to the brand, can be
applied throughout the day on dry hair if one's hair is medium to very coarse. This article will explain the hair product diversion conspiracy and list ways that you can determine whether or not the beloved salon brand you saw in Walgreens last week was truly diverted merchandise or strategically placed by the powers that be. It has been proved that products which contain vitamins will strengthen your hair.

My homepage hair products

Anonymous said...

The product, according to the brand, can be applied throughout the
day on dry hair if one's hair is medium to very coarse. Since these goods are made from plant extracts, seed oils and hair only twice in a week. The product should be one that is made for your type of hair, whether it be dry, oily, curly or straight.

Here is my weblog hair products